Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Assessment Assessment --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Performance Prestatie --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- AA / International- internationaal --- 658.334 --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Personnel management --- prestaties --- assessments (economie) --- competentiemanagement --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling. --- Assessment Assessment. --- Gestion des compétences Competentiemanagement. --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid. --- Performance Prestatie.
Choose an application
Er zijn van die leertrajecten - die blijven u bij. Ze zijn van veel invloed op uw persoonlijke ontwikkeling, uw vakmanschap, de samenwerking in uw team of de prestaties van de organisatie waar u werkt. Het zijn leertrajecten die grote impact hebben op uw werk, op uw loopbaan en soms zelfs op uw leven. Dat kan zijn als manager in een leiderschapstraject, als student tijdens een stage of als professional in een leergang of development center.Wat maakt dergelijke leertrajecten zo succesvol? Zijn er gouden regels voor het ontwerpen ervan? Valt het te leren: ontwerpen van leren dat werkt? De samenstellers van dit boek denken van wel. Door goed te kijken naar wat werkt. En door de kunst af te kijken bij ervaren ontwerpers.Dat is precies wat er is gedaan: in de keuken kijken bij ervaren ontwerpers, die werken met een scala aan leervragen in organisaties. Dat levert niet alleen heel mooie beschrijvingen op van leertrajecten, maar ook spannende beelden van 'the making of'. We zien dat ontwerpen iets anders is dan het simpel volgen van een recept. Het is onvermoeibaar en met toewijding zoeken naar wat werkt in déze situatie, samen met déze personen, in déze organisatie, op dít moment. Het is experimenteren, gaandeweg bijstellen, bekende principes toepassen, nieuwe principes ontdekken, oude voorkeuren loslaten, reflecteren. Het ontwerpproces als leerproces.Hoe verschillend ook, succesvolle leertrajecten blijken ten minste drie belangrijke overeenkomsten te hebben:-Degenen voor wie een traject bestemd is doen actief mee in het ontwerpproces. Het ontwerpproces is onderdeel van het leerproces; vaak ís het ontwerpproces het leerproces.-Het mobiliseren en benutten van ambities, toekomstdromen en sterke punten is een veel kansrijker start van leertrajecten dan uitgaan vanuit tekorten, beperkingen of knelpunten. -De werkplek is de krachtigste leeromgeving. Werken en leren vallen steeds meer samen.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789491552007/het-ontwerpboek-mariel-rondeel
Didactics --- Personnel management --- kennismanagement --- didactiek --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- leertrajecten --- vakmanschap --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.334 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- ontwerpen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 454 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- leren --- onderwijs --- Leertrajecten --- Onderwijsstrategieën --- Werkvormen --- Lerende organisaties --- Innovatie --- Training --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Leertraject --- Onderwijsstrategie --- Werkvorm --- Lerende organisatie
Choose an application
De auteurs zien het coachen op competentieontwikkeling als het stimuleren van de eigen verantwoordelijkheid voor de eigen competentieontwikkeling. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en nabeschouwingen wordt de kern en de dynamiek van het coachen op competenties inzichtelijk gemaakt. Daarbij worden heldere illustraties gegeven van het concreet voeren van gesprekken. Ingegaan wordt onder andere op doorvragen, leren benoemen van het competentiegedrag, bespreekbaar maken van competentiegedrag en het profiel van de competentiecoach. Inhoud Casus 1: Een goed begin is het halve werk: de voorlichting Casus 2: Coachen boven en onder de waterlijn: in gesprek raken over competentiesCasus 3: Competenties worden zichtbaar tijdens het gesprek Casus 4: Wat leert een medewerker van een manager die zelf is opgehouden met leren? Casus 5: Met beide benen op de grond kom je niet vooruit, tenzij...Casus 6: Alleen in interactie wordt talent zichtbaar Casus 7: Wie gromt heeft een hondenleven: een lastig CoCo-gesprekCasus 8: CoCo'en in de groepEpiloog Bijlage A: Profiel van een competentiecoach Bijlage B: CompententieOntwikkelPlan (COP) Bijlage C: Missers van een coach in een CoCo-gesprek
Personnel management --- coaching --- Organization theory --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 360 degrés 360 graden --- Coaching Coaching --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Feedback Feedback --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Groupes Groepen --- 650 --- 658.334 --- AA / International- internationaal --- 366.4 --- 367.2 --- bedrijfseconomie --- competenties --- economie --- management --- organisatieleer --- teamwerk --- 331.36 --- Coaching --- Competentiemanagement --- Management --- 030738.jpg --- Competentieontwikkeling --- Competenties --- competentieontwikkeling --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Personeelsbeleid --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Motivatie --- Bedrijfspsychologie --- Leidinggeven --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Lerarenbegeleiding --- Zelfevaluatie --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Leiderschap
Choose an application
Met behulp van beelddenken wordt in dit boek het proces beschreven om op een creatieve wijze persoonlijke doelen en behoeftes, teamdoelen en -behoeftes en de doelen van de organisatie op het spoor te komen. Beelddenken is een wijze van bewustzijn dat ratio en intuïtie in verband brengt met elkaar waardoor je koers kunt bepalen.De auteur presenteert een zevenstappenmethode die het proces ondersteunt. Praktisch uitvoerbare oefeningen worden aangereikt. De levendig verbeelde toekomst ondersteunt het kiezen en het handelen om - met de juiste koers - de visie te realiseren. De oefeningen kunnen op verschillende wijzen in zelfontworpen workshops, trainingen of coachtrajecten worden ingevlochten. Een afsluitend hoofdstuk geeft praktische tips waarmee trainingen kunnen worden verrijkt en ondersteund.
Management. --- Cognitive psychology --- professionaliteit --- groepsontwikkeling --- Organization theory --- Social psychology --- organisatiepsychologie --- veranderingsmanagement --- Creatief denken. --- 159.9 --- #KVHB:Beelddenken --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Teambuilding --- 658.300 --- 658.334 --- AA / International- internationaal --- 366.4 --- beeldvorming --- creatieve therapie --- management --- teamontwikkeling --- 159.954 --- Beelddenken --- Creativiteit --- Design --- Ontwikkeling --- Organisatie --- Teambuilding --- organisaties, verandering --- persoonlijke ontwikkeling --- psychologie --- 304 --- denkproces --- leermiddelen --- organisatieontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- teambegeleiding --- Psychologie --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Management --- 159.95 --- 371.6 --- 65.012.3 --- 37.03 --- 371.35 --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Denkpsychologie --- 65.012.4 <01> --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 <01> Management. Directorate. Technique and methods of management--Bibliografieën. Catalogi --- Management. Directorate. Technique and methods of management--Bibliografieën. Catalogi --- #KVHB:Beelddenken. --- #KVHB:Groepsdynamica. --- #KVHB:Teambuilding. --- beeldvorming. --- creatieve therapie. --- management. --- organisatiepsychologie. --- teamontwikkeling. --- veranderingsmanagement. --- Psychologie. --- 159.95. --- 371.6. --- 65.012.3. --- 37.03. --- 371.35. --- Musiceren --- Sociology of work --- Labour market
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|