Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Christenen hebben een dwars geloof. Ze geloven tegen de feiten in: een man sterft een schandelijke dood aan een kruis, en zij geloven dat hij leeft, meer dan ooit. Mensen staan elkaar naar het leven, en zij geloven dat alle mensen broeders en zusters zijn, kinderen van één Vader en dat een mens zichzelf pas vindt als hij de ander voor laat gaan. Een droom? Zeker. Een illusie? Misschien. In elk geval geloven christenen dat op sommige momenten een andere werkelijkheid door deze feiten heen breekt, bijvoorbeeld in Jezus van Nazaret. Dit boek wil met dit geloof laten kennismaken. De auteurs doen dit vanuit hun eigen betrokkenheid bij het christelijk geloof. Zij trachten daarbij recht te doen aan de verschillen die er tussen christenen zijn, maar geven ook aan wat alle christenen gemeen hebben. Zij willen dat de lezer niet alleen de christelijke levensbeschouwing leert kennen, maar er ook begrip voor krijgt. Zij beperken zich niet tot uiterlijkheden, maar besteden vooral aandacht aan het levensgevoel, het denken en het handelen van christenen in hun dagelijks leven. Dit boek richt zich op leraren, opvoeders en iedereen die dagelijks geconfronteerd wordt met vragen over het christelijk geloof en het niet altijd zo gemakkelijk vindt om daar op te antwoorden.
Didactics of religion --- geloofsleer --- Christian dogmatics --- 234.242 --- #gsdb11 --- #gsdb3 --- C3 --- christendom --- handleiding --- christenen --- geloof --- 230 --- 232.4 --- Bedevaart --- Bijbel --- Christendom --- Christenen --- Gebed --- Geloof --- Goed en kwaad --- Kerk --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwing --- Riten --- Sacramenten --- 235 --- christelijk geloof --- christelijke levensbeschouwing --- levensbeschouwelijke vorming (ler) --- Geloofsbeleving --- Geloofsverdieping --- 234.242 Waarheden van het christelijke geloof. Katholiek geloof. Kerkelijk geloof --- Waarheden van het christelijke geloof. Katholiek geloof. Kerkelijk geloof --- Kunst en cultuur --- Christendom ; algemeen --- Godsdienst --- Persoonlijk geloofsleven --- Christelijke zingeving --- Filosofie --- geloven --- christendom - geloofsleer --- Geloofsleven --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Het Geloofsboek werd al van bij zijn verschijnen onthaald als een erg verfrissende, overzichtelijke en levensnabije presentatie van de voornaamste gegevens en vragen van het christelijk geloof Hoe kunnen wij het geloof kennen en belijden, hoe kan het geloof gevierd worden in liturgie en sacramenten, en hoe kan het geloof gestalte krijgen in het leven van iedere dag Naar aanleiding van het Jaar van de Verkondiging verschijnt het Geloofsboek in een nieuwe, handige uitvoering ... nu onder auspiciën van de Bisschoppen van België én Nederland Van de vorige edities van het Geloofsboek werden tot nu toe ca. 230.000 ex. verspreid
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- religions [belief systems, cultures] --- godsdienst --- Christian dogmatics --- Geloofsleer ; Rooms-Katholieke Kerk --- Rooms-Katholieke Kerk ; België --- godsdiensten. --- godsdienst. --- Christelijke dogmatiek. --- Academic collection. --- GROL:SEMI-26817. --- GGSB: Leeszaal. --- GGSB: Geloof. --- GGSB: Catechese (geloofsopvoeding). --- GBIB: jesuitica. --- C1 --- bisschoppen. --- België [land - BE]. --- geloofsleer. --- geloofsleven. --- geloofsverdieping. --- christendom. --- 245 --- geloof --- 231 )* GELOOFSLEER --- geloofsbeleving --- katholicisme --- religie --- GGSB: Dogmatiek. --- GGSB: Catechismus- geloofsbelijdenis. --- 2381 --- 26816 --- GBIB:SMM. --- gsdb11. --- katholieke Kerk. --- nieuwe evangelisatie (x). --- Z24. --- Z. --- 238 --- 248 --- 26212 --- godsdienst (gez) --- 031796jpg --- Kerken en religie. --- Systematische uiteenzettingen van het geloof Geloofsboeken Catechismus. --- Catechismus romanus en andere officiële catechismussen--(algemeen)--Nederlands. --- Geloofsbelijdenis - cathechismus --- Vroomheid, persoonlijke, en godsdienstig leven - ascese - gebed - contemplatie --- Bisschoppen - episcopaat - bisschoppelijke documenten - bisschoppenconferenties (zie ook 2624) --- Academic collection --- #GROL:SEMI-268.17 --- #GGSB: Leeszaal --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GBIB: jesuitica --- bisschoppen --- België [land - BE] --- geloofsleer --- geloofsleven --- geloofsverdieping --- christendom --- 695 --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Catechismus- geloofsbelijdenis --- 238.1 --- 268.16 --- #GBIB:SMM --- #gsdb11 --- katholieke Kerk --- nieuwe evangelisatie (x) --- Z24 --- Z --- 262.12 --- Christelijk geloof --- 031796.jpg --- 238.1 Systematische uiteenzettingen van het geloof. Geloofsboeken. Catechismus --- Systematische uiteenzettingen van het geloof. Geloofsboeken. Catechismus --- Kerken en religie --- Godsdienst* Catechese --- Catechismus romanus en andere officiële catechismussen--(algemeen)--Nederlands --- geloofsbelijdenis - cathechismus --- vroomheid, persoonlijke, en godsdienstig leven - ascese - gebed - contemplatie --- bisschoppen - episcopaat - bisschoppelijke documenten - bisschoppenconferenties (zie ook 262.4) --- Rooms-katholieke Kerk --- België --- Geloofsleer --- geloofsbelijdenis - catechismus --- 583 --- Liturgische boeken zonder muziek --- Rooms-Katholieke Kerk --- Leeszaal --- Geloof --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Dogmatiek --- Catechismus- geloofsbelijdenis
Choose an application
Wat zijn de toekomstkansen van het katholiek onderwijs in Vaalderen? Wat betekent het om katholike onderwijs aan te bieden in een postchristelijke samenleving? Staat de 'K' enkel voor kwaliteit of ook voor katholiek? En wat betekent 'katholiek' dan? Deze vragen vormen het onderwerp van dit boek. Het boek richt zich tot een heel ruim publiek, eigenlijk tot al wie vandaag met het katholiek onderwijs te maken heeft, als afnemer (leerlingen, studenten, ouders) of als verstrekker (onderwijspersoneel, directie, schoolbestuur). En ten overstaan van al die goedmenende buitenstaanders die wel de sociale en pedagogische kwaliteit van het katholiek onderwijs willen erkennen maar twijfelen aan de geloofsbetekenis van een katholieke school, wil de auteur de redelijkheid van de christelijke inspiratie in de verf zetten. (Bron: covertekst)
School management --- identiteit --- Research on teaching --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Catholic Church --- Education --- Flanders (Belgium) --- 37 --- 268.221 --- 371.058 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdbP --- C3 --- christendom --- identiteit (x) --- modernisering --- (493.1) Vlaanderen --- 282 katholicisme --- 371 onderwijs --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- kwaliteit --- 240 --- 450.41 --- 451.1 --- 451.2 --- 451.9 --- Christelijk geloof --- Christelijke opvoeding --- Christendom --- Katholiek onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vlaanderen --- identiteit katholiek onderwijs --- vorming --- Godsdienst --- Identiteit --- Moderniteit --- Opvoeding --- Postchristelijk --- Staat --- katholieke school --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kunst en cultuur --- Katholicisme --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Overige onderwerpen --- Christelijke opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- 37 Education --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Geloof --- Pastoraal
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|