Listing 1 - 10 of 143 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social welfare methods --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Conflicten (conflicthantering)
Choose an application
Bible --- Social psychology --- rituelen --- conflicthantering --- sociale conflicten
Choose an application
In tijden van grote veranderingen moeten organisaties om kunnen gaan met spanningen, wrijvingen en tegenstellingen. Directie en management moeten daarom beschikken over fundamentele kennis en vaardigheden van conflictoplossing. Friedrich Glasls degelijke handboek schetst een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Dit is zonder twijfel een van de beste boeken over dit onderwerp. De uitvoerige en systematische opzet van dit werk maakt het onmisbaar voor professionals die met conflicten in hun beroep moeten omgaan: conflictloodsen, coaches, mediators. Met onder meer kennis en informatie over: - Conflictdiagnose - Sociale conflicten - Typologie - Escalatie - Strategieën bij conflictmanagement - Interventies en modellen - Fasen bij escalatie
groepsdynamica --- Conflicthantering --- 361.13 --- Sociologie --- Vaardigheden --- sociale conflicten --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Industrial psychology --- 316.48 --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Of het nu gaat om de rol van de islam in de terroristische aanslagen, over de veiligheid van pesticiden, de huidskleur van het hulpje van Sinterklaas: waarom ontstaan er zo vaak twee kampen die er beiden van overtuigd zijn dat ze de wijsheid in pacht hebben? Waarom graven we ons zo graag in in de loopgraven van ons eigen gelijk? In Waarom iedereen altijd gelijk heeft probeert Ruben Mersch via het verband tussen kakkerlakken en ethiek, de laaghangende broeken van hiphoppers en het mysterie van de schone studentenkeuken deze vragen te beantwoorden. Daarbij verwijst hij gretig naar de nieuwste inzichten van psychologen, antropologen, biologen, filosofen en een achttiende-eeuwse predikant met een voorliefde voor biljart. Hij komt tot een ontnuchterende conclusie: niet onze ratio, maar wel onze emoties zijn heer en meester over ons denken. Gelukkig, zo voegt Mersch eraan toe, zijn er manieren om dit tegen te gaan. Iets wat hij boeiend en met hilarische voorbeelden aan de lezer presenteert. Waarom iedereen altijd gelijk heeft is het ideale boek om meer inzicht te krijgen in de strapatsen van de menselijke geest
sociale conflicten --- Philosophical anthropology --- emoties --- conflicthantering --- communicatie --- etnische conflicten --- ethiek --- Denken --- 17 --- Social psychology --- Emoties --- Psychologie --- Zelfbeeld --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Community organization --- Sociology
Choose an application
In de eerste hoofdstukken van dit zelfhulpboek wordt uitgelegd wat angst en werkangst is. Via een vragenlijst kan de lezer vervolgens zelf bepalen of en zo ja welke werkgerelateerde angsten iemand kan hebben. Afhankelijk van de score wordt verwezen naar de hoofdstukken over faalangst, perfectionisme, subassertiviteit, verlegenheid, angst voor de baas, conflicthantering, piekeren en paniek. Er wordt beschreven hoe het probleem kan ontstaan en wat men er aan kan doen. In het laatste hoofdstuk staat wat men kan doen om terugval te voorkomen. Elk hoofdstuk is door de auteurs, psychotherapeuten, voorzien van werkbladen (die ingevuld dienen te worden). Dat zijn uitgewerkte stappenplannen om voor jezelf een probleem te beschrijven en te analyseren. Ook helpen ze om oplossingen of veranderingen te bedenken en de beste daarvan te kiezen. Een kritische lezer zal soms tegenstrijdigheden aantreffen in het toelichtende verhaal of drukfoutjes vinden, maar dit doet niets af aan het gebruik van de werkbladen. Want, daarmee kan men zelf op een overzichtelijke wijze eenvoudige gedragsveranderingen bewerkstelligen. © NBD Biblion
Faalangst. --- faalangst --- Social medicine --- arbeidsbelasting --- stress --- conflicthantering --- arbeidsgeneeskunde --- Sociale geneeskunde --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Stress Stress --- Assertivité Assertiviteit --- Stress --- Faalangst --- Conflicten (conflicthantering) --- Angsten --- Conflicten --- Angst --- Conflict
Choose an application
Sociology of organization --- Industrial psychology --- arbeidsconflicten --- personeelsmanagement --- sociale media --- conflicthantering --- sociale conflicten
Choose an application
Dit succesvolle boek wijst de lezer op een praktische wijze de weg in conflict- en onderhandelingssituaties. Juist door die praktische aanpak onderscheidt deze uitgave zich van veel literatuur over dit onderwerp. Naast duidelijke voorbeelden, praktijkgerichte cases, handige checklists en gedragtips, treft u informatie aan over de dieper gelegen oorzaken van ineffectief conflictgedrag. De auteur gaat bovendien uitgebreid in op onderhandelen, dat wordt gezien als een effectieve wijze van conflictbeheersing. Uniek zijn de nieuwste beïnvloedingstechnieken die zijn vertaald naar het gebruik in het kader van conflicten en onderhandelingen. Uniek is ook de overzichtelijke, gelaagde opbouw, waardoor u precies dát kunt lezen, wat op dát moment van belang is. De twee checklists achterin het boek, verwijzen u zo nodig snel naar de voor u van belang zijnde plaatsen in het boek.Het boek is uit drie delen opgebouwd: > diagnose van conflicten > ingrijpen in conflicten(als 'derde partij') > onderhandelen (wanneer men zelf partij is in een conflict)
Conflicthantering --- Onderhandelen. --- Ondernemingen. --- Mass communications --- Social problems --- conflicthantering --- onderhandelen --- Social welfare methods --- Communicatie in organisaties --- Conflicten (conflicthantering) --- Organisatiepsychologie (bedrijfspsychologie) --- Sociale vaardigheden op het werk --- Onderhandelen --- 364.4 --- S2006382.JPG --- conflicten --- onderhandeling --- 301.15 --- 007 --- Bedrijfsbeleid --- Communicatie --- Organisatieleer --- Bedrijfsmanagement --- Onderhandeling
Choose an application
Professioneel omgaan met conflicten is niet vanzelfsprekend. In organisaties stoppen we onze mening vaak liever weg. Of we sussen en negeren een probleem, waardoor het kan uitgroeien tot een bitter conflict. De box bevat vijf spellen om bij individuen, groepen en teams de competentie `conflictvaardig' te verbeteren. Bij het doorlopen van de spellen maken de auteurs onderscheid tussen de fasen: - bewust worden: waarnemen, signaleren; - experimenteren, doen, uitproberen: de weg naar mastership; - excelleren: expres escaleren en deëscaleren, grenzen verleggen, conflictcoaching
Didactics of social education --- Personnel management --- conflicthantering --- 307.4 --- coaching --- mediation --- ruziemaken --- spelen --- Conflictbeheersing --- conflict --- maatschappelijk werk --- psychologie, bedrijven --- Conflicten --- Conflicthantering --- conflicten --- mondelinge communicatie --- sociale vaardigheden --- Sociaal conflict --- 301.15 --- 007.1 --- 007 --- Games
Choose an application
Ziekteverzuim door onderlinge conflicten op het werk in Nederland kost jaarlijks rond de miljard euro: 4 miljoen extra verzuimdagen moeten worden doorbetaald door werkgevers. En los van directe financiële gevolgen bij verzuim, wordt ook de voortgang en productie van het bedrijf hierdoor belemmerd.Meningsverschillen zijn overal, maar zodra meningsverschillen uitlopen in conflicten, pesten en het verzieken van de onderlinge sfeer is actie geboden.In dit boek wordt een nieuw idee gepresenteerd: de Conflictloods® een medewerker in uw bedrijf die naast zijn of haar gewone werk ook een bijzondere rol heeft in het voorkomen, tegengaan en oplossen van escalerende meningsverschillen of pestgedrag. Met behulp van beschikbare kennis uit de conflicttheorie (diagnostiek, interventie, management) is een profiel samengesteld voor de conflictloodsfunctie, dat direct toepasbaar is in de werkorganisatie. De win-winsituatie bij inzet van een interne Conflictloods is groot: bedrijfsprocessen ondervinden minder hinder van interpersoonlijke belemmeringen en het daardoor ontstane ziekteverzuim neemt af.Alle informatie over achtergrond en opzet van de conflictloodsfunctie, maar ook over conflictdiagnose en -aanpak en implementatie hiervan in uw arbeidsorganisatie treft u in deze uitgave aan.
Bedrijfspsychologie --- conflicthantering --- arbeidsorganisatie --- organisatiepsychologie --- Industrial psychology --- Conflicten --- Conflicthantering --- Personeelsmanagement --- Pesten --- Werk --- Welbevinden --- arbeidspsychologie --- management --- 331.02 --- Conflict --- Patiënt
Choose an application
Steeds meer steden en gemeenten in Vlaanderen nemen het initiatief om een nieuw concept van dienstverlening aan te bieden om buren- en wijkconflicten te helpen oplossen: burenbemiddeling. In één op de drie Vlaamse gemeenten kunnen inwoners vandaag beroep doen op lokale vrijwillige burenbemiddelaars. Bemiddelen wordt vandaag in velerlei domeinen van onze moderne maatschappij toegepast als methodiek om een conflict op te lossen via samenspraak. Via burenbemiddeling worden conflicterende buren geholpen om samen oplossingen te zoeken voor de ergernis die hen hindert. In al deze gevallen zoekt men naar wederzijdse belangen of begrip. In het beste geval vinden de conflicterende partijen samen een oplossing of een uitweg. Eender welke bemiddelaar hanteert dezelfde methodiek van bemiddeling. Het conflict omzetten in een win-winsituatie, dat is wat elke bemiddeling nastreeft.Dit handboek, geschreven door een aantal geëngageerde coördinatoren van burenbemiddeling uit de Vlaamse steden en provincies, legt uit hoe burenbemiddeling werkt en wat een lokaal bestuur kan doen om een gelijkaardig aanbod uit te werken. Het boek bevat een praktisch overzicht van de verschillende fases in het bemiddelingsproces, telkens aangevuld met voorbeelden, aandachtspunten en tips voor de bemiddelaars.Bron: https://politeia.be/nl-be/book/handboek-burenbemiddeling/16315.htm
Bemiddeling --- Burenbemiddeling --- Steden en gemeenten --- Conflicthantering --- Conflicten --- Social problems --- Sociology of social welfare --- Flanders --- burenhinder --- conflictbemiddeling --- Conflict
Listing 1 - 10 of 143 | << page >> |
Sort by
|