Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
2-X
spellen --- Didactics of sports and games --- speelgoed --- Speelgoed --- Didactiek van sport en spel --- Spelen --- #KVHB:Speelgoed --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- 433.6 --- Kind, spel en speelgoed --- Spel
Choose an application
Wat mag? Wat kan...? Spelende kinderen komen soms nat, koud, vies, moe, met pijn, met kapot speelgoed uit hun avontuur. Pedagogisch medewerkers, ouders en verzorgers bepalen wat wel of niet mag. Zij geven de uitdaging en bepalen de grenzen. Hoe ver de uitdaging gaat en waar de grenzen liggen, hangt af van hun mate van vertrouwen en van de feiten. Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant? Met dit boek maakt Marianne de Valck dilemma's bespreekbaar. Wat vinden kinderen bijvoorbeeld leuk aan slopen? Wat is er negatief aan slopen? Maar aan de andere kant, wat is de pedagogische waarde ervan? En is het verantwoord om kinderen te laten spelen met dieren? Tussen ongelukkenpreventie en loslaten bestaat een spanningsveld. In dit boek zet de auteur de waarden en bezwaren van tien facetten van spelen op een rij. Pedagogisch medewerkers kunnen hieruit argumenten halen die hen helpen bij het nemen van verantwoorde beslissingen bij het spelen Marianne de Valck is speeldeskundige. Zij schrijft boeken, geeft workshops en heeft haar eigen adviesbureau Spelen en Speelgoed. Wat mag? Wat kan.? is het zesde deel in de serie KinderopvangPraktijk, een initiatief van het vakblad Kinderopvang. Eerder verschenen in deze serie: Wat gaan we doen? van Constance Bogers en Carla Overduin Spelenderwijs bewegen voor 0 tot 4 jaar van Eileen Kalkman en Miranda Rep Doe-boek van Marianne de Valck Deuren open voor ouders van Wendy Doeleman Kind en verlies van Carla Overduin Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant? Met dit boek worden dilemma's bespreekbaar. Wat vinden kinderen zelf en wat is de pedagogische waarde ervan? Tussen ongelukkenpreventie en loslaten bestaat een spanningsveld. Waarden en bezwaren van tien facetten van spelen worden op een rij gezet zodat pedagogische medewerkers er argumenten kunnen uithalen die hen helpen bij het nemen van verantwoorde beslissingen bij het spelen.
Spelen --- Peuters. --- Kleuters. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kinderopvang --- didactiek --- pedagogiek --- Didactiek van sport en spel --- Kinderopvang --- Kleuters --- Peuters --- 379.828 --- Speelgoed --- Kleuter --- Peuter --- Spel
Choose an application
796.322 --- Handbal --- 071692.jpg --- handbal --- Didactics of sports and games --- 796.322 Handbal --- balsporten --- PXL-Education 2017 --- didactiek van sport en spel --- balspelen
Choose an application
In dit boek, nummer 36 van de reeks ‘Praxis Bewegingsopvoeding’ dat verschijnt naar aanleiding van de 46e Nascholing Lichamelijke Opvoeding aan KU Leuven, willen we aandacht besteden aan instructional alignment. Dit betekent dat leerdoel, leerinhouden en evaluatie op elkaar afgestemd zijn. In een effectief LO-programma liggen wat onderwezen wordt, hoe het onderwezen wordt en de manier van evalueren op dezelfde lijn. Wanneer dit niet het geval is, verliest men focus en leerwinst. Als leerkracht vraagt het een diepgaande vak(didactische)kennis om het leren van leerlingen ‘zichtbaar’ te maken en zo het onderwijsproces te sturen.In het inleidend artikel wordt een kader geschetst met betrekking tot evaluatie. Daarna worden diverse pistes vanuit dit kader gebruikt om het leren van leerlingen zichtbaar te maken binnen diverse bewegingsgebieden voor het secundair onderwijs. (Bron: flaptekst)
Choose an application
Frisbee wordt veel gespeeld in parken en op stranden. Maar het is ook een sport, die gespeeld wordt in verenigingen en op school. In Frisbee, het ultieme spel wordt een brug geslagen tussen jeugdsport en bewegingsonderwijs op school. Frisbee, het ultieme spel schenkt aandacht aan diverse spelvormen, zoals onder meer de wedstrijdsport 'ultimate frisbee' en een aantal andere, meer en minder bekende individuele en teamspelvormen. De spelvormen zijn zowel binnen als buiten de school breed toepasbaar. Bovendien geeft het boek korte en heldere beschrijvingen van verscheidene werp- en vangtechnieken. (Bron: www.janluitingfonds.nl)
Didactics of sports and games --- bewegingsspelen --- Frisbee --- 796.39 --- Werpen --- Techniek --- Spelvormen --- 113720.jpg --- Spelen --- 617.1 --- frisbee --- PXL-Education 2017 --- bewegingsopvoeding --- didactiek van sport en spel --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Vangen --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Oefenstof voor lessen lichamelijke opvoeding in het basisonderwijs, met thema's, tips en differentiatiemogelijkheden.
Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 477.8 --- bewegingsonderwijs --- sport --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- oefenvormen --- Didactics of sports and games --- sport op school --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs
Choose an application
Is sporten goed voor je gezondheid? Is melkzuur slecht voor je inspanningsvermogen? Zit vermoeidheid tussen je oren? Kun je wedstrijdprestaties voorspellen aan de hand van de maximale zuurstofopname? In de wereld van sport en gezondheid zijn veel ideeën in omloop waarvan het waarheidsgehalte dubieus is. Fysioloog Wim Burgerhout probeert feit en fictie van elkaar te scheiden. Hij laat zien hoe mythes rond het fenomeen inspanning zijn ontstaan en hoe je deze kunt ontmaskeren. Mythes in de sport 1. Over conditie, melkzuur en gezondheid is een boek dat studenten en professionals in sport en gezondheidszorg aan het denken wil zetten.
Sportfysiologie. --- Sportfysiologie --- 617.19 --- sport --- Didactiek van sport en spel --- melkzuurbacteriën --- gezondheid --- Didactics of sports and games --- Sport --- Gezondheid --- Sportgeneeskunde --- Inspanningsfysiologie --- Conditie --- Wetenschappen --- Conditie (sport) --- Wetenschap --- Voeding --- Gedrag --- Technologie --- Maatschappij --- Drank --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
In dit boek wordt een brug geslagen tussen de klimsport en het bewegingsonderwijs. Het biedt sportkliminstructeurs alsmede docenten en studenten lichamelijke opvoeding een visie en een groot aantal praktijksituaties om sportklimmen bij kinderen te introduceren. (Bron: covertekst)
Bergklimmen --- Klimmen --- 796.52 --- 618.3 --- sportklimmen --- 796.52 Bergbeklimmen --- Bergbeklimmen --- PXL-Education 2017 --- bewegingsopvoeding --- didactiek van sport en spel --- klimsport --- Sportklimmen --- Didactics of sports and games --- klimsporten --- sport --- lichamelijke opvoeding
Choose an application
Praktijk en theorie van de atletiekbeoefeningDe Kick in Atletiek is geschreven voor docenten Lichamelijke Opvoeding in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs. Het boek is een verzameling van onderwijsleerstof voor alle leeftijden. Als u dit boek gebruikt, merkt u dat het echt ?kicken? is in atletiek. U vindt een schat aan informatie om uw lessen op een verantwoorde en aantrekkelijke manier in te vullen. Veel werkvormen doen een appèl op het plezier dat leerlingen ervaren als zij tot bewegen uitgedaagd worden.De opbouw van het boekHet boek bestaat uit dertien hoofdstukken. Hoofdstuk 1 verwijst naar de kerndoelen en eindtermen van de lichamelijke opvoeding, vooral naar de eindtermen die gericht zijn op atletiek. Voor verschillende onderwijstypen staan suggesties hoe u de onderwijsleerstof kunt benutten om de doelen te bereiken.Hoofdstuk 2 tot en met 12 hebben dezelfde opbouw en behandelen elk één atletieknummer. Achtereenvolgens zijn dit: start en sprint, lange afstand, hordelopen en hindernislopen, estafette, verspringen, hoogspringen, hink-stap-springen, polsstokhoogspringen, kogelstoten, discuswerpen, balwerpen en speerwerpen.Hoofdstuk 13 staat in het teken van de meerkamp. Deze meerkampen kunnen tijdens sportdagen, schoolkampen, klassen tegen elkaar of in een persoonlijke meerkamp worden uitgevoerd. De beoordeling van de meerkampen gaat met punten uit een prestatieladder voor twaalf- tot achttienjarigen, voor zowel jongens als meisjes. Deze prestatieladder (zie onderstaand) heeft 25 treden, waardoor er geen correlatie is met het geven van cijfers voor de atletiek.De prestatieladderBijlage I: Rekenloop met verschillende stripfigurenBijlage II: Het antwoordenformulier van de rekenloopBijlage III: Oriëntatieloop: ?Bewegen en gezondheid?Bijlage IV: Snelheidtabel de 12 minutenloopBijlage V: Sprookjes en stripfiguren-estafetteBijlage VI: Voetbal-estafetteBijlage VII: Geheugen-estafetteBijlage VIII: Sinterklaas-estafette 1Bijlage IX: Sinterklaas-estafette 2Bijlage X: Vragenlijst voor Donald Duck-estafetteBijlage XI: Kruiswoordpuzzel Donald Duck-estafetteBijlage XII en XIII: Atletiek Puzzel-estafette en Invulformulier atletiek Puzzel-estafetteBijlage XIV: BingokaartBijlage XV: Boodschap doorgevenBijlage XVI: De opdracht na de boodschapBijlage XVII: DobbelstenenkaartZes opdrachtenkaarten voor ?Jumping One to six?https://www.sportsmedia.nl/de-kick-in-atletiek.html
616.8 --- Atletiek --- 616.6 --- sport --- bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- atletiek --- Didactics of sports and games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- SO (secundair onderwijs) --- lager onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek
Choose an application
Iedereen leert zwemmen, maar welke zwemslag het kind als eerste leert, is hierbij niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staat voorop. Zwemmen kan vanuit verschillende standpunten bekeken worden: als competitiesport, als gezonde manier van bewegen en ook als belangrijke vaardigheid naar de veiligheid in en rond het water. Vanuit dit laatste oogpunt moet leren zwemmen een maatschappelijk recht blijven. Iedereen zou de vaardigheid van zich veilig te verplaatsen in het water, aangeleerd moeten krijgen. Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad, geeft geen voldoende indicatie dat het kind 'watersafe' is en bijgevolg schept dit een vals veiligheidsgevoel bij ouders en kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en het ontwikkelen van een alternatieve leerlijn, met 'water-safety' als centraal gegeven, dringt zich op. Baan Vier heeft, in samenspraak met alle stakeholders in het Vlaamse landschap voor zwemonderricht, een nieuwe leerlijn zwemmen ontwikkeld. Dit boek beschrijft deze nieuwe leerlijn zwemmen; een vijf stappenplan van waterwennen tot doelmatig voortbewegen in het water. Het boek biedt een theoretische houvast aan iedereen die bij het zwemonderricht betrokken is.
Zwemmen --- Didactiek. --- zwemmen --- Didactics of sports and games --- Zwemmen ; didactiek --- Didactiek --- Leerlijnen --- Veiligheid --- 617.91 --- Watergewenning --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- watergewenning --- Bewegingsopvoeding --- leerlijnen --- veiligheid --- KHCA --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Jeugd --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Jongere --- watersport
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|