Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave : -------------- 1. Preventie - begrippenkader 2. Preventie als component van een beleidsplan 3. Training en voorlichting 4. Regeles en preventie in ene preventief kader 5. Juridische aspecten van alcohol en drugs 6. Conclusie
Alcoholisme --- Alcoolisme --- Consommation de drogues --- Druggebruik --- Gestion du personnel --- Personeelsbeleid --- #A0406A --- 677 Drugs --- 613.8 --- 613.81 --- verslavingen - drugs --- alcoholisme - alcoholisme, bestrijding --- Drugs --- Drugspreventie --- ondernemingen --- preventie --- Beroepsziekten --- preventie. --- ondernemingen. --- Personeelsbeleid. --- Ondernemingen --- Preventie. --- Ondernemingen. --- drugpreventie --- drugwetgeving --- Social problems --- druggebruik
Choose an application
Herstel staat de afgelopen jaren steeds meer centraal als doelstelling van verslavingszorg en ?preventie. In het buitenland groeide de ?herstelbeweging? de afgelopen jaren uit tot een belangrijke hoeksteen van het drugsbeleid. In Vlaanderen plaatste Vlaams minister Van Deurzen (2015) herstel voorop als voornaamste beleidsdoelstelling van zijn uitgebreide bevoegdheid op het vlak van verslavingszorg en -preventie. De auteurs stellen vast dat de theorievorming over en het wetenschappelijk onderzoek naar herstel nog in volle ontwikkeling zijn. De werkvloer staat voor de uitdaging om ? meer ? herstelgericht te werken. Valkuilen hierbij zijn het gelijkstellen van herstel aan abstinentie of het doorschuiven van de zorgverantwoordelijkheid naar de cliënt en zijn niet altijd even draagkrachtig netwerk.Met het boek Naar een herstelgerichte verslavingszorg willen de auteurs het begrip ?herstel? conceptueel verdiepen en duiden. Tegelijk reiken zij handvatten aan hoe herstelgerichte zorg en ondersteuning in beleid en praktijk vorm kunnen krijgen. Ze doen dit voor verschillende zorg- en ondersteuningsvormen: van het algemene welzijnswerk tot de geestelijke gezondheidszorg en de gespecialiseerde drughulpverlening. Ze geven aan hoe drugbeleid en -preventie een meer herstelgerichte invulling kunnen krijgen. Naast interventies komen ook een aantal kwetsbare groepen met specifieke ondersteuningsnoden aan bodwww.acco.be
Psychology --- Qualitative research. --- Grounded theory. --- Discourse analysis. --- Discourse analysis, Narrative. --- Phenomenological psychology. --- Psychologie --- Recherche qualitative --- Sciences sociales --- Analyse du discours --- Discours narratif --- Psychologie phénoménologique --- Research --- Methodology. --- Recherche --- Méthodologie --- Méthodes qualitatives --- Psychologie phénoménologique --- Méthodologie --- Méthodes qualitatives --- 178/24 --- 364.272. --- Drugbeleid. --- Drugpreventie. --- Drugspreventie --- Verslaving --- drugs. --- drugspreventie. --- herstel. --- Verslaving. --- Hulpverlening. --- Ethics and addiction --- Social problems --- Social policy and particular groups --- Toxicology --- verslaving --- toxicologie --- sociale problemen --- herstel --- drugbeleid --- druggebruikers --- druggebruik --- drugpreventie --- herstelbemiddeling --- drugs --- drugspreventie --- Drugbeleid --- Drugpreventie --- Verslaving : hulpverlening --- Drugsverslaving --- 364.272 --- Miracles --- Miracles. --- Girart, --- Remigius, --- France --- Saint-Rémy-de-Provence (France). --- Verslaving ; hulpverlening --- Preventie --- Herstelgericht werken --- Drugs --- Druggebruik --- Herstel --- Ambulante hulpverlening --- Residentiele hulpverlening --- PXL-Healthcare 2019 --- creatieve therapie --- verslavingszorg --- Drugsgebruik --- Herstel (mentaal) --- Residentiële zorg --- Gokken --- Internet
Choose an application
Leerlingen zijn braaf, héél braaf. De meesten toch. Meestal.Maar dus niet altijd. Soms gaan leerlingen door een turbulente periode. Een goede relatie met de leerling kan veel problemen voorkomen. Maar hoe doe je dat, wanneer je met probleemgedrag wordt geconfronteerd?Hoe ga je het best om met thema?s zoals storend gedrag in de les, of met radicalisering, of agressie? Hoe voorkom je pesten, spijbelen of druggebruik? En wat kun je doen als er grensoverschrijdend gedrag werd gesteld? En vooral, hoe doe je dat met een maximale aandacht voor een positief schoolklimaat?In dit boek komen niet alleen theoretische inzichten over probleemgedrag aan bod. Heel veel ervaringen uit de schoolpraktijk worden gebundeld en veelbelovende, inspirerende projecten worden gedetailleerd beschreven om heikele thema?s op school constructief aan te pakken. Het creëren van sterke sociale bindingen tussen leerling en school vormt daarbij de rode draad.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/turbulente-leerlingen-probleemgedrag-op-school-positief-aanpakken/
Gedrag --- Probleemgedrag --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- School management --- schoolbeleid --- agressie --- leraren-leerling relatie --- Basisonderwijs. --- Gedrag. --- Probleemgedrag. --- Secundair onderwijs. --- Gedragsstoornissen; secundair onderwijs --- Geweld; Jongeren --- Leerling- leraarrelatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leerling - school --- Autoriteit --- Drugspreventie --- Pesten --- Polarisering --- Spijbelen --- Herstelgericht werken --- Agressie --- Gedragsproblemen --- Probleemgedrag ; onderwijs --- Educational psychology --- probleemgedrag --- gedragsproblemen --- relatie leraar-leerling --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Gezag --- radicalisering
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|