Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
791.43 <05> --- C3 --- 05 --- 624.1 Film --- onderwijs --- films --- Rubriek serials: audiovisuele kunsten --- film --- cinema --- tijdschriften --- filmkritiek --- Beeldcultuur --- Dvd's --- Film --- Filmkritieken --- Televisie --- 098 --- dvd's --- televisie --- 791.43 <05> Filmkunst. Films. Cinema--Tijdschriften --- Filmkunst. Films. Cinema--Tijdschriften --- Kunst en cultuur --- periodieken - tijdschriften --- Audiovisuele media ; algemeen --- Television play --- film [discipline] --- television [telecommunication system] --- TV (televisie)
Choose an application
Geen ander schepsel dan de mens is zozeer in staat om zichzelf voor de gek te houden. De titel van dit boek wil ons vertellen dat ons dagelijks leven niets anders is dan een show die zich afspeelt in onze hersenen. Onze hersenen hebben het talent om een fantasiewereld te scheppen. Ze moeten wel. Mensen die niet in staat zijn te dagdromen worden hopeloos depressief. De omvang van ons talent tot simuleren is dermate groot, dat we zelfs in staat zijn om net te doen of wij bestaan. We simuleren een 'ik'. In dit boek laat kunstenaar Theo Jansen zien dat de verbeelding van het 'ik' een instrument is in de evolutie. We hebben dit instrument nodig om zelfzuchtig te zijn. Zonder verbeelding van het 'ik' is geen zelfzucht mogelijk. Vanaf 1990 is Theo Jansen druk bezig met het maken van nieuwe vormen van leven: zijn strandbeesten. Deze beesten zijn niet gemaakt van eiwit zoals de bestaande vormen van leven, maar van een ander oermateriaal: elektriciteitsbuizen van pvc. Skeletten gemaakt van pvc-buizen zijn in staat te lopen. Ze krijgen hun energie uit de wind en de strandbeesten hoeven dus niet te eten zoals gewone beesten. De evolutie van de strandbeesten strekt zich uit over vele generaties, tot ze leerden de stormen en het water van de zee beter te overleven. Uiteindelijk wil Theo Jansen deze beesten in kuddes uitzetten op de stranden. Door op deze manier de schepping over te doen, hoopt hij wijzer te worden wat betreft de bestaande natuur: je ontmoet namelijk dezelfde problemen als de echte schepper. Dit boek verhaalt over zijn ervaringen als God. Het is niet gemakkelijk om God te zijn, je krijgt veel teleurstellingen te verwerken. Maar de weinige keren dat iets werkt, ben je als God zeer gelukkig.
Jansen, Theo --- Beeldhouwkunst ; bewegende sculpturen ; 1990-2007 ; Theo Jansen --- Jansen, Theo °1948 (°Scheveningen, Nederland) --- Beeldhouwkunst ; strandbeesten --- Beeldhouwkunst ; materialen ; buizen uit pvc --- Beeldhouwkunst ; beeldhouwers A - Z --- 73.07 --- 7.07 --- Kunst en technologie --- DVD's --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Contains audio-visual material --- Ontwerpen. --- Kunst --- Art
Choose an application
Theatrical science --- Verdonck, Benjamin --- artists' books [books] --- kunstenaarsboeken --- 7.07 --- 792.8 --- Beeldende kunst ; 1988-2008 ; Benjamin Verdonck --- Verdonck, Benjamin °1972 (°Antwerpen, België) --- Belgische kunstenaars --- DVD's --- Kunst en maatschappij --- Kunst in de stad --- Kunst ; in en op openbare plaatsen --- Theater ; regisseurs ; acteurs ; Benjamin Verdonck --- Performances --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Theater ; voorstellingen van bewegingskunst, balletten, dansen --- kunst --- film --- video --- theater --- installaties --- performances --- België --- Verdonck Benjamin --- eenentwintigste eeuw --- 7.071 VERDONCK --- departement Beeldende Kunst 11 --- hedendaagse kunst
Choose an application
This book and DVD package features profiles of and interviews with the most influential street artists including Banksy, os gêmeos, Invader, Barnstormers, WK Interact, Zevs and André. Street art pioneers Futura, Ramm:ell:zee and Blek Le Rat discuss their own work, and how street art has become a recognized art form born out of the days of subway train graffiti, spraypainting and tagging. The book also introduces Agnès B and other behind-the-scenes players of this new art movement. Filmed in New York, London, Paris, São Paulo and Tokyo, the accompanying documentary shows the artists'street savvy survival tactics and their work in action: Zevs practising his 'Visual Attacks' on advertising billboards, Blek le Rat sticking up outsized stencils, os gêmeos painting their lyrical, folklore-inspired murals and Invader putting up his unique mosaic wall-tile images.
75.05 --- Street Art --- Omgevingskunst --- Schilderkunst ; graffiti en straatgrafiek --- DVD's --- Schilderkunst ; graffitti, metro-kunst --- Contains audio-visual material --- Art --- installations [visual works] --- art [discipline] --- sociology --- humor --- street art --- public art --- cities --- public spaces --- art interventions --- graffiti [casual notations] --- Zevs --- Banksy --- Ramm:ell:zee --- Saraiva, André --- Agnès B. --- Blek le Rat --- Eine --- Futura 2000 --- Invader --- Lazarides --- Ming, Mike --- Miss Van --- Noki --- Os Gemeos --- Powers, Stephen --- WK Interact --- Ellis, David --- Jen, Che --- Backjumps --- Barnstormers --- Elms Lesters
Choose an application
Ce DVD accompagné d'un livre sur la célèbre maison construite à Bordeaux par Rem Koolhaas, cherche moins à faire comprendre le bâtiment, sa structure, ses matériaux, etc. qu'à laisser entrer le spectateur dans la sphère invisible d'une icône de l'architecture contemporaine. C'est l'usage du lieu qui est mis en avant ici, à travers les parcours de ses utilisateurs actuels, avec, en particulier, les témoignages de Guadalupe Acedo, gardienne et femme de ménage. En "coda", un entretien exclusif avec Rem Koolhaas qui commente lui-même le film, ouvre sur un débat portant sur les représentations actuelles de l'architecture, ses contraintes et ses enjeux relatifs au marché ainsi qu'aux mutations urbaines en cours.
architectuur --- photography [process] --- fotografie --- Architecture --- Photography --- architecture [discipline] --- Koolhaas, Rem --- Netherlands --- Architecture, Domestic --- Women household employees --- Villas --- Employées de maison --- Koolhaas, Rem. --- Office for Metropolitan Architecture. --- OMA (Office for Metropolitan Architecture) --- Bordeaux --- 72.07 --- 72.039 --- Koolhaas, Rem ; OMA ; M. Van Severen ; woning te Floirac (Bordeaux) --- DVD's --- Woningbouw ; Bordeaux ; 1998 ; Rem Koolhaas ; Maison à Floirac --- Koolhaas, Rem °1944 (°Rotterdam, Nederland) --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Contains audio-visual material --- Criticism and interpretation. --- Architecte --- Film --- Perception de l'architecture --- Employées de maison --- Koolhaas, Rem, --- Koolhaas, Rem, 1944 --- -Bordeaux
Choose an application
sculpting --- installatiekunst --- artists' films --- installations [visual works] --- motion pictures [visual works] --- drawings [visual works] --- site-specific works --- Art --- Bellinkx, Ruben --- Art photographique --- Fotografie --- Photo --- Photographie --- Photography --- Technique photographique --- kunst --- België --- eenentwintigste eeuw --- Bellinkx Ruben --- dieren --- installaties --- beeldhouwkunst --- tekenkunst --- 7.071 BELLINKX --- 7.07 --- 7.039 --- 778.5.07 --- 741.07 --- Beeldende kunst ; videokunst ; film ; 1999-2013 ; R. Bellinkx --- Bellinkx, Ruben °1975 (°Wilrijk, België) --- Belgische kunstenaars --- Dieren in de kunst --- Installaties --- DVD's --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Videokunstenaars, laserkunstenaars, computerkunstenaars, klank en beeld kunstenaars --- Tekenkunst ; tekenkunstenaars A - Z --- Exhibitions --- Catalogs --- België --- Bellinkx, Ruben °1975 (°Wilrijk, België) --- 7.036 --- Moderne kunststijlen --- 7.036 Moderne kunststijlen
Choose an application
Grafische vormgeving. --- grafische vormgeving --- Graphic arts --- graphic design --- Grafische vormgeving --- Commercial art --- 766.045 --- Emigre --- grafisch ontwerp --- magazines --- tijdschriften --- 766.038 --- 766.039 --- DVD's --- Emigre Nr. 70 (tijdschrift) ; selectie van vorige nummers --- Grafische vormgeving ; tijdschriften ; Emigre ; 1984-2009 --- 766 <05> --- 766 <05> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Tijdschriften --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Tijdschriften --- Gebruiksgrafiek ; 1950 - 2000 --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 --- Contains audio-visual material --- 766.11.038 --- Grafische industrie en ontwerp ; drager ; papier & boek ; geschiedenis ; 1950 - 2000 --- Tijdschrift --- Vormgeving --- Illustratie --- Nieuws
Choose an application
*Bien fait? Mal fait? Pas fait? - Regarding the Artistic Practice* is an audio-visual book that invites you to reflect, enjoy and think further on the questions, irritations and stimulations of the artistic labour. It documents via photos, essays, videos and audio-material an event that took place in October 2007 at Sint-Lucas Visual Arts Ghent: the symposium *Bien fait? Mal fait? Pas fait?* as well as the exhibition Multispeak. During two days, artists, scientists, philosophers, students and others were discussing their thoughts and ideas on terms as 'artistic research', 'the roles of the artist', 'possible worlds', 'the myths of creativity and originality', 'the complementarities of practice and theory', etc. It was a highly heterogeneous programme, with many productive options in the end instead of an answer. In this sense, the book offers you the 'humus' of our debate, impressions of the exhibition and quotations from the artists themselves, to initiate hopefully further entanglements of theory and practice in the Arts.
Catrysse, Wim --- Forouhar, Parastou --- Melián, Michaela --- Vermeulen, Angelo --- van Tellingen, Maurice --- 373.67 --- 7.01 --- kunst --- onderzoek --- creativiteit --- 7.07 --- Onderzoek in de kunsten --- Kunsttheorie ; over de artistieke creatie --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Hoger Sint-Lucasinstituut ; Witte Zaal --- Meliàn, Michaela --- Van Tellingen, Maurice --- DVD's --- onderzoek in de kunsten --- Meliàn Michaela --- Vermeulen Angelo --- van Tellingen Maurice --- kunsttheorie --- esthetica --- Onderzoek (kunst) --- Kunst (esthetica) --- Kunst (theorie) --- Kunstesthetica --- Kunsttheorie --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Contains audio-visual material --- Conferences - Meetings --- Exhibitions --- Aesthetics of art --- research [function]
Choose an application
Didactics of the arts --- cultuurparticipatie --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- blinde --- cultureel erfgoed --- kunst --- blinden --- slechtzienden --- museumkunde --- museums --- art exhibitions --- exhibitions --- heritage value --- cultural history --- 904 --- #SMV:kunst --- #SMV:museum --- Blindenzorg Licht & Liefde (1923-heden) --- C3 --- kunstbeleving --- 069.62 --- Art in the Dark --- Cultuurparticipatie ; voor blinden en slechtzienden --- DVD's --- Kunsttheorie ; kunst en (ge)zichtsverlies ; V. Mühleis --- Museologie ; publiekswerking ; mensen met een visuele handicap --- Zicht op Cultuur ; ZOC --- blindheid --- cultuur --- 037 --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Kunst en cultuur --- Museologie ; betrekkingen met het publiek --- Musea ; algemeen --- Contains audio-visual material --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- #gsdbA --- Cultuurparticipatie--voor blinden en slechtzienden --- Kunsttheorie--kunst en (ge)zichtsverlies--V. Mühleis --- Museologie--publiekswerking--mensen met een visuele handicap --- Zicht op Cultuur--ZOC --- Museumbezoek--blinden --- Museologie--betrekkingen met het publiek --- Musea--algemeen --- blinde, blindheid --- blind [people] --- audiences --- blinde, blindheid. --- slechtzienden. --- museumkunde.
Choose an application
Dans la lignée de Advertising Now! Print, cet ouvrage propose de continuer l'exploration des publicités actuelles en s`intéressant cette fois aux publicités Internet. Ce deuxième ouvrage TASCHEN dans la série Advertising Now! vient compléter Advertising Now! Print et le futur Advertising Now! TV Commercials afin de fournir une étude complète de la publicité aujourd'hui. Divisé par sujet, l`ouvrage passe en revue les campagnes de publicité les plus importantes de l’Internet ainsi que les agences les plus réputées, dont DM9, Tribal DDB, OgilvyOne, LOWE Tesch et 2020 London. Chaque chapitre apporte également le témoignage d`une des agences, mettant ainsi en exergue non seulement la campagne mais également sa réalisation et ses enjeux. Quelqu’en soit le commanditaire, toutes ces publicités ont contribué à changer le visage de la publicité en ligne. Le livre est accompagné d’un DVD qui présente les campagnes publicitaires, ainsi que des interviews et le déroulement des campagnes.
reclame --- e-commerce --- Advertising. Public relations --- online advertising --- Publicite sur internet --- Campagnes publicitaires --- 766.039 --- Communication Design --- Digitale kunsten toegepaste --- Digitale grafische vormgeving webdesign reclame 2002-2006 --- DVD's --- Gebruiksgrafiek publiciteits- en reclamemiddelen affiches jaarboeken --- Gebruiksgrafiek digitale webtoepassingen computerprogramma's --- 754.69 --- grafische vormgeving, digitaal, overige --- Ed. Julius Wiedemann --- grafische vormgeving --- grafisch design --- reclamecampagnes --- websites --- webdesign --- internet --- eenentwintigste eeuw --- 766:659.133 --- 766:681.3 --- Digitale kunsten ; toegepaste --- Digitale grafische vormgeving ; webdesign ; reclame ; 2002-2006 --- Gebruiksgrafiek ; publiciteits- en reclamemiddelen ; affiches ; jaarboeken --- Gebruiksgrafiek ; digitale ; webtoepassingen ; computerprogramma's --- Publicité --- Adverteren. --- Reclame. --- Internet advertising. --- Advertising campaigns. --- Advertising --- Web sites --- Design. --- interactieve media --- website graphics --- 766.31.039 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; geschiedenis ; 2000-2050 --- Art publicitaire --- Publicité sur internet
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|