Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
gedragsbeoordeling --- motiverend onderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- pedagogiek --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- persoonlijkheidsontwikkeling --- gedragsproblemen --- basisonderwijs --- tucht --- didactiek --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- Orde houden ; onderwijs --- 454.23 --- ordeproblemen --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen
Choose an application
Gezag is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer. Er is vandaag veel aandacht voor een positieve relatie met leerlingen. Maar wat te doen als kinderen of jongeren zich misdragen? Hoe streng mag je nog zijn? Mag er nog gestraft worden? Binnen één school leven vaak heel uiteenlopende antwoorden op deze vragen. Het gevolg is twijfel en onmacht.Haim Omer ontwikkelde nieuwe autoriteit (in Nederland ook verbindend gezag genoemd) als antwoord op deze onmacht. Leraren vormen samen met ouders een ondersteunend netwerk, waarin aanwezigheid, zelfcontrole, een goede relatie met leerlingen en verzet tegen ongewenst gedrag de kernelementen zijn. Gezag en relatie, grenzen en warmte zijn in dit gedachtegoed met elkaar verbonden. In dit boek laat Omer zien hoe leraren meer antwoorden hebben op onacceptabel gedrag dan alleen maar straffen om hun gezag op een krachtige manier vorm te geven.Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs is voor leraren, schoolteams en geïnteresseerde ouders een wegwijzer om samen sterker te worden in gezag.Bron: https://www.pelckmanspro.be/nieuwe-autoriteit-verbindend-gezag-voor-het-onderwijs.html
Verbindende communicatie --- gezag --- omgang leerkracht-leerling --- straffen --- relatie leraar-leerling --- Teaching --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Autoriteit --- Gezag --- Relatie leraar-leerling --- Straffen --- Geweldloze opvoeding --- Geweldloze communicatie --- 454.22 --- autoriteit --- communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- Orde houden ; onderwijs --- Gezag ; pedagogie --- Leerling-leraarrelatie --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Orde houden --- Gedragsstoornissen --- Straffen ; onderwijs --- Communicatie leraar-leerling --- onderwijs --- pedagogie --- Geweldloos verzet --- Gedragsprobleem --- Straf --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Straffen (sanctioneren) --- Educational sciences --- Gedragsproblemen. --- Educational sciences.
Choose an application
In het boek Wat werkt op school beschrijft Marzano elf factoren die de leerresultaten van leerlingen op school structureel verbeteren. Pedagogisch handelen & klassenmanagement is één van deze elf factoren en wordt beschreven in de uitgave 'Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement'. Dit boekje is hier de beknopte uitgave van en geeft een samenvatting van de essentiële informatie. Het beschrijft vier fundamentele strategieën voor pedagogisch handelen en klassenmanagement waarmee je het effectief managen van een klas in de vingers kunt krijgen. In de verschillende hoofdstukken worden volgende thema's besproken: regels & routines, omgaan met ordeverstorend gedrag, relatie tussen leraar en leerlingen, mentale houding, verantwoordelijkheid van leerlingen en schoolbreed management.
klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- klasmanagement --- gezag --- orde --- 454.2 --- Klasmanagement --- Orde --- Gezag --- pedagogisch handelen --- Leerkracht-leerling --- Onderwijsstrategieën --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- Klassenmanagement --- Pedagogiek --- Didactiek --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek weerspiegelt de visie van Wilfried Van den Brande op het onderwijs. Deze visie en de pijlers of leefregels waaraan hij vasthield, zorgden ervoor dat hij elke dag opnieuw gedurende 45 jaar lang fluitend op zijn fiets naar zijn school, zijn klas reed. En zijn leerlingen ook. Als je het klasklimaat aangenaam maakt voor iedereen, dan komt iedereen tot leren, ook kinderen met een bepaalde problematiek. De leerlingen moeten vaak de kans krijgen om fouten te ?mogen? maken. ?Leerstof is een middel en geen doel? en ?humor is de saus van het (klas)leven?!Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789085750727
onderwijsvernieuwing --- Teacher education. Teacher's profession --- motivatie --- lerarenberoep --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- klassenmanagement --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- PXL-Central Office 2019 --- onderwijs en maatschappij --- Communicatie ; kinderen --- Communicatie ; basisonderwijs --- Leerling- leraarrelatie --- Leraren --- Basisonderwijs --- Vlaanderen --- Communicatie --- Relatie leraar - leerling --- Klasklimaat --- Lager onderwijs --- Welbevinden --- Humor --- Verantwoordelijkheid --- Communicatie leraar-leerling --- communicatie --- relatie leraar - leerling --- Leraar --- Klassfeer --- Directie --- Emigratie --- Patiënt --- leraarschap
Choose an application
De leraar centraal laat zien dat de man of vrouw voor de klas van onschatbare waarde kan zijn voor het welzijn van alle leerlingen, ondanks de protocollen, controledrang en registratiewoede vanuit de overheid.Als we het onderwijs echt willen verbeteren, moeten we als onderwijsgevende onze invloed gebruiken. Die invloed kan groot zijn als we binnen onze invloedssfeer werken aan verbetering; provocatief en positief.Provocatieve pedagogiek is wellicht opruiend, omdat het uitgaat van het welzijn van kinderen en de vinger legt op andere motieven om 'het onderwijs te verbeteren'. Het stelt vragen: waarom is dit goed voor leerlingen? Waarom zou het goed zijn om leerlingen ontdekkend te laten leren? En vooral: wat kun je vanuit je eigen positie doen om het tij te keren.(Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-leraar-centraal)
454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- Basisonderwijs --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Provocatieve psychologie --- leerkrachten --- klasmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactics --- Teaching --- Educational sciences --- lerarenberoep --- pedagogiek --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- lerarenopleiding --- relatie leraar - leerling --- Leraar --- Directie --- leraarschap
Choose an application
Goed gedrag is het begin van goed leren. Alle leerlingen verdienen klaslokalen waar het rustig en veilig is, en iedereen waardig met elkaar omgaat. Het is een van de belang- rijkste taken van de leraar om zo?n ruimte te creëren.Maar dit gaat niet vanzelf. Het is niet voldoende om te zeggen dat leerlingen zich moeten gedragen, goed gedrag zal weloverwogen en met veel inspanning moeten worden aangeleerd.Regie in de klas is een praktische gids die leraren hierbij helpt. Praktisch, wetenschappelijk onderbouwd en gebaseerd op de expertise van geweldige leraren van over de hele wereld. Het staat vol met strategieën, tips en gedegen adviezen, waar iedere leraar ? nieuw of ervaren ? iets mee kan.https://www.uitgeverijphronese.nl/?p=1069
klasmanagement (ler) --- klasbeheer (ler) --- klasbeheer --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Gezag --- Klassfeer --- Tucht --- Straf --- Afspraak --- Klassenmanagement. --- Klasmanagement --- Gedragsproblemen --- Didactics --- klassenmanagement --- schoolcultuur --- gedrag (mensen) --- leraren-leerling relatie --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- klasmanagement --- Teacher education. Teacher's profession
Choose an application
Ons samenleven staat onder spanning. Discussies over politiek en samenleving raken snel verhit, tegenstellingen worden scherper gesteld. Dat laat zich ook voelen in de klas en op school. Leraren en directies worden voor fikse uitdagingen geplaatst. Hoe moet je reageren op heftige of haatdragende uitspraken? Hoe geef je les over gevoelige thema?s in het leerplan? Hoe ontmijn je polarisatie? Hoe voer je gesprekken over controversiële onderwerpen zonder dat de klas opvliegt?Dit boek zoekt antwoorden op deze vragen. Pedagogisch begeleiders, gemotiveerde leraren, directies, lerarenopleiders en educatief medewerkers van vormingsorganisaties vinden in het boek richtingwijzers en tips over het aangaan van moeilijke gesprekken en het bewerkstelligen van een open en democratisch gespreksklimaat.Omgaan met conflict en polarisatie in de klas is een vrucht van het onderzoekswerk van het Vlaams Vredesinstituut, een onafhankelijke instelling voor vredesstudies bij het Vlaams Parlement. De opdracht van het Vredesinstituut is het publieke debat informeren en praktijkdeskundigen ondersteunen op basis van wetenschappelijke inzichten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/omgaan-met-conflict-en-polarisatie-in-de-klas.html)
454.22 --- Radicalisme. --- communicatie. --- conflicten --- conflicthantering. --- klasmanagement. --- onderwijs. --- polarisatie. --- radicalisering. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- 301.15. --- 465 --- onderwijs --- polarisatie --- radicalisering --- Radicalisme --- conflicthantering --- communicatie --- klasmanagement --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- 301.15 --- Teacher education. Teacher's profession --- conflicten (themawoord fictie) --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Educational sciences --- Polarisatie --- Onderwijsstijlen --- Pedagogiek --- diversiteit --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- Sociology of education --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- politieke beschouwingen --- conflictbeheersing --- Onderwijs en maatschappij --- Communicatie ; onderwijs --- Conflicthantering ; onderwijs --- Klassenmanagement --- Multicultural education --- Polarization (Social sciences) --- Flanders --- Belgium --- Onderwijs --- Polarisering --- Conflicthantering --- Klasklimaat --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- 454.6 --- Evolutietheorie --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of history --- History as a science --- intercultureel onderwijs --- Education --- Book
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Maar kennis alleen is niet voldoende. Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook een oefeningenboek ontwikkeld met authentieke situaties en casussen. Het oefeningenboek wil (toekomstige) leraren zelf laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat een korte theoretische duiding. Dit boek geeft hierbij nog meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.
Klassenmanagement --- 454.22 --- Tucht --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Motivatie --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- klasmanagement --- Onderwijskunde --- evaluatie (onderwijs) --- Klassenmanagement ; secundair onderwijs --- klassenmanagement --- onderwijsstijlen --- didactiek --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- motivatie --- klassfeer --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- psychologie --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- secundair onderwijs --- gedragsobservatie --- gedragsproblemen --- ordehandhaving --- Motivatie : onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- 371.3 --- 371.21 --- relatie leraar - leerling --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- tucht --- Onderwijsstrategie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen
Choose an application
Er is geen gebied waarin zoveel goed of fout kan gaan als in communicatie. Elkaar begrijpen is een kiem van inspiratie. Niet begrepen worden een bron van frustratie. Effectief met elkaar communiceren is behoorlijk lastig. Want hoe zorg je ervoor dat de ander snapt wat jij wilt zeggen? Terwijl het voor jou toch heel duidelijk is wat je zegt. Gedrag lokt emotie uit. Het blijkt nog een hele kunst om effectief met elkaar te communiceren, zonder elkaar te veroordelen, in verwijten te vervallen of elkaar in de haren te vliegen. Als dat wel gebeurt is het zinvol om je communicatiestijl te veranderen.Luisteren we aandachtig genoeg om echt te begrijpen wat de ander zegt? Durven we te zeggen wat er echt toe doet? Begrijpen we waarom we steeds in ineffectieve patronen terechtkomen? Goede communicatie op school is een win-win situatie voor alle betrokkenen. Het is het fundament en het zijn de bouwstenen van betekenisvolle relaties. Effectief communiceren is een vaardigheid waar je je hele leven plezier aan beleeft!Bron: https://www.lannoo.be/nl/communicatie-zonder-frustratie-het-onderwijs
454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- communicatie --- management --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Communicatie ; onderwijs --- Communicatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Geweldloze communicatie --- Kinderen --- Jeugd --- Probleemgedrag --- Trauma --- Relatie leraar - ouder --- onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interpersonele communicatie --- leraren-leerling relatie --- lerarenberoep --- pedagogiek --- communicatiesociologie --- communicatiepsychologie --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- gespreksvaardigheden --- 316:77 --- 316:77 Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Communicatie in het onderwijs --- 371.39 --- Gesprekstechniek --- Kind --- Psychotrauma --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Relatie leraar-leerling --- 370.030 --- 371.213
Choose an application
Als leraar toon je niet graag kwetsbaarheid: je wil niet onzeker overkomen of de controle over de groep verliezen. Toch is kwetsbaarheid de sleutel naar diepgaand vertrouwen tussen jou, je leerlingen en hun ouders.In je blootje voor de klas geeft je alle ingrediënten voor het scheppen van een positief klasklimaat. Het biedt inspiratie om voorbij discussies te kijken en toont hoe je op school een hechte band aangaat met anderen.Met talrijke speelse oefeningen en voorbeelden geeft dit boek je houvast om in te zetten op empathie en verbinding. Door subtiele aanpassingen te maken in het kijken en luisteren naar elkaar, en door het samen te doen, maak je op de cruciale momenten het verschil.(https://www.lannoo.be/nl/je-blootje-voor-de-klas)
Didactiek --- kwetsbaarheid --- leerkracht --- 371.21 --- vertrouwen --- verbinding --- 371.213 --- Leerling-leraarrelatie --- Leraren --- Kwetsbaarheid --- Verbinding --- Klasklimaat --- 454.22 --- 305.2 --- klasklimaat --- verbindende communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- psychologie van groepen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- didactische werkvormen --- leraren-leerling relatie --- Verbindende communicatie --- Verbindend werken --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Pedagogisch klimaat --- Empathie --- klassfeer --- pedagogisch klimaat --- lerarenbegeleiding --- Leraar --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Leraars --- Educational psychology --- Gedragingen --- 454.2 --- didactische principes --- welzijn --- 172 --- Communicatievaardigheden --- inclusief onderwijs --- empathie --- Onderwijsstrategieën --- Ethiek, levenskunst en zelfopvoeding --- kunsteducatie --- Inclusief onderwijs --- leerling-leraarrelatie --- didactiek
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|