Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.
informaticatoepassingen --- didactiek informatica --- Virtuele realiteit ; onderwijs --- Onderwijs en internet ; Augmented reality ; Virtuele realiteit. --- 454.52 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- informatica toepassingen --- 3D-programma's --- virtuele realiteit --- Didactic strategies --- Teaching aids --- leermiddelen --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
Vroeger gingen kinderen met een schepnetje de sloot verkennen. Nu verklappen slootjes al hun geheimen als je ook een digitale camera, je GPS en Google Earth inzet. Met je smartphone maak je een foto van een vogel, het geluid neem je op en met een speciale app determineer je de vogel. Plaats een schaal met slakken onder een documentcamera, en de slakken kruipen ineens over het digibord. Zo breng je de natuur in de klas. De tv, pc, games en de mobiel vragen steeds meer tijd en aandacht van onze kinderen. Hoe zorgen we dat ze meer interesse krijgen voor de natuur? Kunnen we daarvoor diezelfde apparaten en technologie gebruiken? Praktische tips en lesideeën In het boek staan praktische voorbeelden van apps, sites en ander digitaal materiaal die je als leerkracht, ouder of andere natuurliefhebber in kunt zetten. Voldoende inspiratie om zelf op pad te gaan en de natuur te zien, ruiken, proeven, horen en voelen en ondertussen nieuwe media in te zetten. Het eerste boek dat de link legt tussen kinderen, natuur en technologie. (Bron: uitgever)
Onderwijs en internet --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Digitale leermiddelen --- Smartphones --- Natuur --- Sociale media --- Wereldoriëntatie --- Techniek --- Didactics of social education --- toegepaste informatica --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- apps --- mediawijsheid --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- Smartphone --- Techniek (wetenschap) --- outdoor education
Choose an application
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.(Bron: www.politeia.be)
School management --- onderwijsorganisatie --- Mass communications --- Onderwijs en media --- Mediagebruik --- Onderwijs en internet --- mediawijsheid --- mediaonderwijs --- 477.9 --- informatievaardigheden --- 474.23 --- Media en onderwijs --- internetopvoeding --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- 371.39 --- communicatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- sociale media --- jongeren --- Onderwijs --- ICT --- Sociale media --- Informatievaardigheden --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- kritisch denken --- communicatiemanagement --- media-educatie --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Een digitale krant of een e-book maken, hoe begin je daaraan? Hoe kun je met gebruik van Facebook het groepsgevoel in de klas versterken? Welke sociale media zijn een vat vol inspiratie voor je lesgeven? Hoe breng je de buitenwereld in de klas? Hoe kun je sociale media inzetten om je leerlingen gerichter feedback te geven? Als leerkracht word je steeds meer geconfronteerd met de digitale vooruitgang. Nieuwe initiatieven en tools schieten als paddenstoelen uit de grond. Sommige van die tools kunnen een stevige meerwaarde betekenen voor je lespraktijk. In dit boek tonen de auteurs je hoe je tools, zoals Twitter of Facebook, concreet kunt gebruiken. Ze verzamelen een hele reeks werkvormen en zoeken naar digitale hulpmiddelen die je kunt gebruiken. De auteurs vertrekken daarbij steeds vanuit een didactische invalshoek en bekijken dan hoe digitale tools je lessen kunnen ondersteunen. Ze bieden je een uitgebreide ingrediëntenlijst die gegarandeerd inspireert. Dit boek zal je lesgeven misschien niet fundamenteel veranderen, maar het zeker verrijken. (Bron: covertekst)
Computer assisted instruction --- mediakunde --- Audiovisual methods --- onderwijs --- audiovisuele technologie --- Documentation and information --- informatievaardigheden --- audiovisuele opvoeding --- sociale media --- Sociale media --- Onderwijs en internet --- computer ondersteunend onderwijs --- #PBIB:+117.50 --- Technologische ontwikkelingen --- 454.52 --- 454.51 --- Audiovisuele leermiddelen --- Mediawijsheid --- ICT --- Basisonderwijs --- Muzische vorming : Media --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- Médias sociaux --- Social media --- Education --- Computer network resources --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijspraktijk --- digitale communicatie --- digitale leeromgevingen --- mediawijsheid --- informatiegeletterdheid --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Sociale media als pedagogisch en didactisch instrument Sociale media kunnen perfect in de klas worden ingezet. Ze bieden een meerwaarde op pedagogisch en didactisch vlak. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat sociale media het niveau van een gadget in de klas overstijgen? Hoe bewaken we dat ze een middel vormen om pedagogische doelstellingen te bereiken en ze geen doel op zich worden? Op welke manier kunnen we ze inzetten om te werken aan mediawijsheid? En hoe integreren we dit alles in het schoolbeleid? Sociale media als communicatiemiddel Sociale media bieden ook voordelen voor de school om in dialoog te gaan met de omgeving. Hoe je ze kunt inzetten om de school te positioneren, om leerlingen en personeel te rekruteren, om participatie te bevorderen, het boek biedt informatie en stappenplannen om tot een ideale communicatiemix te komen. `Sociale media op school' besteedt ook de nodige aandacht aan het wettelijk kader en aan deontologische aspecten: wat kan en kan niet op het vlak van privacy, hoe gaan we om met cyberpesten en ongepast online gedrag, hoe zorgen we voor een veilige ICT-omgeving, ? Dit boek maakt duidelijk dat je sociale media met succes èn veilig kunt inzetten, zowel in de externe communicatie van de school als in de pedagogische context van de klas.
computerondersteund onderwijs --- schoolprofiel --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- schoolbeleid --- mediawijsheid --- School management --- sociale media --- Sociale netwerken ; internet --- Onderwijs en internet --- #PBIB:+110.61 --- 454.52 --- onderwijs --- 433.5 --- 484.51 --- 528.5 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijsvernieuwing --- Internet --- communicatiemiddelen --- 371 --- Sociale media --- Leermiddelen --- Communicatie --- Scholen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele vorming --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- communicatie --- informatica --- leermiddelen --- leeromgeving --- PXL-Education 2013 --- leeromgevingen --- Digitalisering --- Privacy --- Veiligheid --- Cyberpesten --- cyberpesten --- School (instelling) --- Thuis --- digitale geletterdheid
Choose an application
Hoe kritisch gaan kinderen, jongeren en volwassenen om met informatie op het web? Hoe kunnen leraren hun leerlingen mediawijzer maken? En hoe integreren lerarenopleiders mediawijsheid het best in de didactiek? Voor het antwoord op deze vragen is Media Didactica ontwikkeld. Media Didactica is het allereerste complete referentiekader dat inzicht biedt in alle aspecten van mediawijshied en leerlijnen uitzet voor mediawijzer onderwijs en professionalisering.
Didactics of technology --- Didactics --- Science --- Didactics of social education --- media-educatie --- mediawijsheid --- didactiek --- 454.52 --- Mediawijsheid --- Informatieverwerking --- internet --- Media --- Media en onderwijs --- 454.51 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 474.23 --- multimedia --- ICT --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- onderwijsstijlen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Onderwijs en internet --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Sociale media --- Media literacy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- informatiekunde --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- kritisch denken --- jeugd --- informatievaardigheden --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|