Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Rapporteren is een complexe vaardigheid om aan te leren voor studenten. Het boek ontleedt deze vaardigheid in 5 duidelijke stappen, waardoor het proces inzichtelijk wordt.- Denk eerst goed na over het doel van het rapport; wat wil je er mee bereiken bij de lezer?- Vervolgens gaat het om de opbouw; je maakt een schrijfplan dat bestaat uit vragen en antwoorden.- Pas dan ga je echt schrijven; dat leidt tot een eerste ruwe versie die in ieder geval alle inhoud omvat.- In de vierde stap gaat het om het publiek; hoe spreek je het publiek aan en hoe hou je de aandacht van de lezer vast?- Tenslotte zorg je voor een vlekkeloze presentatie en werk je het rapport netjes af.Het boek legt elke stap uit en gebruikt daarbij tal van voorbeelden uit de praktijk
Science --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- rapporteren
Choose an application
Een adviseur laat na elk adviestraject iets tastbaars achter bij de klant: een rapport, een presentatie, een brief of memo. Dat document bevat een volledig en helder overzicht van de resultaten, het getuigt van een klantgerichte aanpak, het overtuigt en zet aan tot actie. **Adviseren met perspectief** laat zien hoe je zo'n kwalitatief hoogwaardig eindproduct maakt. Dat begint met op een doordachte manier structuren, met de dialoog tussen klant en adviseur als basis. Vervolgens werk je aan het goed formuleren van de hoofdboodschap en het versterken van de argumentatie. Zo ontstaat een overtuigend en krachtig verhaal. Ten slotte werk je dit verhaal uit tot een leesbaar rapport of een heldere presentatie. Deze derde druk is uitgebreid geactualiseerd en opgefrist. De hoofdstukvolgorde is aangepast en volgt nu de stappen van het schrijfproces. Nieuw is hoofdstuk vier, over het formuleren van de hoofdboodschap. Dit verdiepende hoofdstuk bevat kennis uit nieuw onderzoek en ervaringen uit de praktijk. In de bijlagen worden onderzoeksresultaten gepresenteerd die de theorie ondersteunen en is een voorbeeldrapport te vinden. De docentenhandleiding bevat, naast opdrachten en oefeningen, een exclusief kijkje in de keuken van de auteur.
Choose an application
Het boek behandelt de essentiële kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het deskundig observeren volgens het FACE-model (Faciliteren van de Afstemming van Cognities en Emoties). Dit model gaat uit van de systematische afstemming van het eigen denken en voelen op het professionele handelen. Toepassing van dit model helpt de eigen vaardigheden als observator te ontwikkelen. Deel I begeleidt de student op het leerpad van 'alledaags' naar professioneel observeren. In deel II is het (systematisch) observeren uitgewerkt in een stappenplan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, cases en opgaven kan de lezer actief aan de slag met de stof.Deze tweede editie is aangepast aan recente inzichten en uitvoerig uitgewerkt met praktijkvoorbeelden.Verkorte inhoudsopgaveVoorwoord & InleidingDeel I Observeren nader bekeken, opgelet: hersenactiviteit!Inleiding & Overzicht1 Observeren: eenvoudig, of toch niet?2 WWW observeren: waarom, wanneer, wat... en hoe?3 Gedragsobservatie en het brein: een intiem team4 Cognitieve en emotionele sturing van de observatie5 Observeren herzien: betrouwbaarheid en validiteitDeel II Nu het veldwerk! Stappenplan observeren in de praktijkInleiding & Overzicht6 Een observatie plannen: www... en meer7 Wat ga ik observeren? De observatieschaal8 Hoe kan ik gedrag meten en registreren?9 Goed bekeken, en dan? Observaties interpreteren en rapporterenBijlage A Werkplannen en checklistsBijlage B Oefenvoorbeeld observatieschaalBijlage C Observatievoorbeeld peuter JetBijlage D Berekening betrouwbaarheidBijlage E WeblinksBijlage F Begrippenlijst met definitiesLiteratuurlijst & Index
#KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Observatie --- Observeren --- Rapporteren --- Hulpverlening --- rapporteren --- psychodiagnostiek --- observeren --- gedragsobservatie --- Psychology --- Social welfare methods --- Hulpverlening. --- Observatie --- Sociaal leren
Choose an application
Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- rapporteren
Choose an application
Standardization --- NBN-normen --- brieven schrijven --- rapporteren
Choose an application
7 p.
Eindwerken. --- Rapporteren. --- rapporteren --- Science --- teksten schrijven --- zakelijk schrijven --- Onderwijs --- Schrijven --- Scripties --- Rapporteren --- 450.8 --- 041392.jpg --- Scriptie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het schrijven van wetenschappelijke teksten is een belangrijke vaardigheid voor studenten psychologie en pedagogiek, zowel tijdens hun studie als in het werkveld. In Verslaglegging van psychologisch onderzoek leren studenten hoe ze wetenschappelijke teksten kunnen schrijven. Met name aan de vorm en de inhoudelijke opbouw van een goede wetenschappelijke tekst wordt veel aandacht besteed.Het boek bevat een combinatie van theorie en praktische oefeningen zodat studenten de vaardigheid onder de knie krijgen. Het boek behandelt verschillende soorten wetenschappelijke teksten zoals een literatuuroverzicht, een verslag of een empirisch onderzoek. Ieder onderdeel begint met een beschrijving van een aantal algemene eisen waaraan een inhoudelijk samenhangend betoog moet voldoen om als een wetenschappelijke tekst te worden erkend.Vervolgens worden aanwijzingen gegeven over opbouw, stijl en opmaak, het kiezen van een onderwerp, en het beschrijven van een empirisch onderzoek. Tot slot wordt van ieder type tekst aangegeven welke onderdelen erin moeten worden opgenomen.
Science --- psychologie --- verslagen schrijven --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Rapporteren --- Wetenschappelijke publicaties
Choose an application
Science --- Study methods --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- rapporteren
Choose an application
In dit boekje lees je welke taalaspecten een rol spelen bij het schrijven van rapporten. Je krijgt inzicht in zaken als : formuleren, teksten verlevendigen, (her)structureren en overtuigen. Verder krijg je antwoord op vragen als : waar voldoet een goede inleiding aan en hoe formuleer ik een heldere samenvatting ? Hoe breng ik een boodschap eenvoudig over en maak ik ingewikkelde of saaie informatie toch leesbaar ? Verder is er ruimschoots aandacht voor een verzorgde lay-out en vormgeving van andere rapportonderdelen als omslag, titelpagina, noten, literatuurlijsten, bijlagen en registers. Een boek vol voorbeelden en praktijktips voor beginners en gevorderden. (Bron: covertekst)
rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 499.5 --- taalgebruik --- Schrijven --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 08 --- zakelijke communicatie
Choose an application
Dit boek is samengesteld voor studenten van het middelbaar, hoger technisch en natuurwetenschappelijk en wetenschappelijk onderwijs om als leidraad te dienen bij schriftelijke en mondelinge communicatie over natuurwetenschappelijk onderzoek. Bij het uitvoeren van natuurwetenschappelijk werk speelt de communicatie een belangrijke rol (overleggen, vergaderen, experimenten rapporteren, telefoongesprekken voeren, verslagen schrijven, brieven en e-mailtjes opstellen enz.). Er is dan ook een duidelijke vraag vanuit het beroepenveld om de studenten de vaardigheid van effectieve communicatie bij te brengen. In dit boek zijn enkele richtlijnen opgenomen om dit mogelijk te maken. Gekozen is voor een indeling in schriftelijke en mondelinge communicatie. Schriftelijk rapporteren van experimenten, een stukje literatuuronderzoek en het schrijven van een uitgebreid verslag komen aan de orde. Na de zakelijke communicatie beschrijft de auteur het presenteren door middel van een voordracht, met een poster en met een website. Als laatste geeft hij een aantal richtlijnen over werkoverleg en vergaderen. De 6e druk is op enkele punten verbeterd. Ook zijn er meer voorbeelden toegevoegd.
Science --- rapporteren --- presenteren --- literatuuronderzoek --- Chemical laboratory practice --- onderzoeksmethoden --- 001.81 --- communicatie --- mondelinge communicatie --- natuurwetenschappen --- schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- telefoneren --- vergaderen --- werkoverleg --- wetenschappelijk onderzoek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Rapporteren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Natuurwetenschappen --- Rapporteren. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Natuurwetenschappen.
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|