Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Inclusief sollicitatievragen die je kunt verwachten De sollicitatievragen zijn onderverdeeld over 4 categorieën: algemene vragen, competentiegerichte vragen, vragen voor jongeren en vragen voor leidinggevenden. Je krijgt inzicht in jezelf en jouw competenties en je leert jezelf krachtig en professioneel te presenteren door middel van de STARR-methode. Yes! Je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek! Natuurlijk bereid je je goed voor. Je leest een sollicitatieboek, bekijkt de website van het bedrijf waar je wilt gaan werken en bedenkt wat vragen. Het kan niet mis gaan! Maar toch... tijdens het sollicitatiegesprek merk je dat je af en toe stil valt of juist heel veel gaat praten en daardoor je gesprekspartner niet weet te boeien. En terwijl je het gebouw uitloopt, weet je al dat het gesprek niet echt goed liep omdat je bepaalde vragen krachtiger of bondiger had kunnen beantwoorden. Herkenbaar? Wat levert Het Grote Sollicitatiespel op? Meer inzicht in eigen competenties door het spelen van spelvormen met competentiekaartenDeze competenties krachtig te verwoorden door STARR Tegels (o.b.v. STAR(R)-methodiek) Op allerlei manieren oefenen met prikkelende en reële sollicitatievragen die een sollicitant kan verwachten bij een sollicitatiegesprek. Het spel heeft 8 originele spelvormen die je eenvoudig kunt inzetten. Elke spelvorm is anders en benadert een andere invalshoek van het sollicitatiegesprek. Bij elke spelvorm ontwikkel je andere vaardigheden. Voor wie is Het Grote Sollicitatiespel bedoeld? Het spel is bedoeld voor sollicitatietrainers, coaches, loopbaanadviseurs, re-integratieconsulenten bij uitkeringsinstanties, docenten en decanen als tool om klanten, medewerkers en studenten optimaal voor te bereiden op hun sollicitatiegesprek, zodat ze meer kans maken op die baan.Eigenlijk voor iedereen die zich bezighoudt met begeleiden van anderen naar werk. Ook in te zetten als voorbereiding voor of tijdens sollicitatiegesprekken Bron : thema.nl
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- loopbaanontwikkeling --- coaching --- solliciteren --- Solliciteren --- Sollicitatiegesprekken --- Competenties --- Sollicitatie --- Sollicitatiegesprek --- Competentie
Choose an application
Wat te doen als je werkloos raakt ? De eerste tip: noem het baanloosheid. Het vinden van een baan is al werk genoeg !Of je nu net afgestudeerd bent en voor het eerst de markt op gaat, of al 33 jaar bij een werkgever hebt gezeten en opnieuw een baan moet zoeken: het is moeilijk om jezelf te 'verkopen' en snel aan de slag te kunnen.Vacatureluurs is een boek voor ervaren vacatuurders én nieuwelingen op de arbeidsmarkt. Met humor en bruikbare tips leidt Emily Harmsen je door de wereld van solliciteren heen.Dit boek biedt praktische tips op het gebied van solliciteren met gebruik van social media, het schrijven van een goede profieltekst voor je CV en het uitbreiden van je netwerk. Daarbij geeft het ook advies om met afwijzingen om te gaan en jezelf te blijven ontwikkelen tijdens je baanloze periode.Bron : http://www.lannoo.be
Labour market --- ontslag (economie) --- werkloosheid --- Personnel management --- solliciteren --- Solliciteren --- Arbeidsmarkt --- Personeelsadvertenties --- Sollicitatiegesprekken --- Sociale media --- Bee Collection --- Sollicitatie --- Vacature --- Sollicitatiegesprek
Choose an application
Uitspraken als 'ik heb een goed gevoel bij die persoon', 'ik denk dat die persoon in deze job zou passen', 'ik vind deze persoon meest gemotiveerd om deze job in te vullen' worden vaak gehoord tijdens een selectieprocedure. Maar doeltreffend interviewen is meer dan afgaan op een gevoel, of op een idee over iemand. Het gaat om meer dan zomaar een zoveelste openstaande functie invullen. Met dit boek vult Marcel Van Damme een reële nood in. De kern van het boek is een set van competenties die bij zowat iedere kandidaat kunnen worden gevonden. Dankzij modelvragen en de aanzet tot verdere competentieontwikkeling beschikt de personeelswerker met deze publicatie over een nuttig werkinstrument dat een professionele aanpak van de selectieprocedure waarborgt. Daarnaast besteedt de auteur ook de nodige aandacht aan het doorgronden van motivaties tijdens het interview. Motivatie moet immers, naast de noodzakelijke competenties, de keuze voor een bepaalde kandidaat mee bepalen. Het boek richt zich tot mensen in de HR-sector, bedrijfsmanagers, opleidingsverantwoordelijken, leidinggevenden, enz. maar kan ook door een gemotiveerde sollicitant als naslagwerk worden gebruikt.Bron : http://www.academiapress.be
solliciteren --- personeelswerk --- aanwerving en selectie --- Personnel management --- interviewtechnieken --- Employment tests --- Employment interviewing --- Selection and appointment --- PXL-Central Office 2014 --- communicatievaardigheden --- interview --- Sollicitatiegesprekken --- Solliciteren --- Interviews --- Competenties --- Personeelsmanagement --- Personeel --- Personeelsselectie --- Sollicitatiegesprek --- Sollicitatie --- Interview --- Competentie --- Training
Choose an application
In deze uitgave behandelt de auteur de belangrijkste aspecten van HRM: van werving en selectie over socialisatie en leidinggeven tot het verbeteren van prestaties en het omgaan met ontslag.- Praktijkgericht handboek met tal van voorbeelden en actuele cases, gefundeerd op wetenschappelijke literatuur. - Geschikt voor praktijkmensen en studenten die een brede en sterke basis in HRM willen verwerven.- Geactualiseerd op basis van feedback van docenten.https://www.larcier-intersentia.com/nl/human-resource-management-essentie-zevende-editie-9789400016323.html
Management --- Personeelsmanagement --- Personeelswerving --- Functieomschrijving --- Sollicitatiegesprek --- Personeelsselectie --- Functioneringsgesprek --- Evaluatiegesprek --- Evaluatie --- Gesprekstechniek --- Ontslag --- Prestatiemeting --- Conflicthantering --- Assessment --- Werving --- Onthaal (welkom) --- Onboarding --- personeelszaken --- Human Resource Management --- HRM --- personeelsmanagement --- Personeelsbeleid --- Personnel management --- aanwerving en selectie --- leidinggeven --- HRM (human resource management)
Choose an application
Gids voor professionele communicatie benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Bron : http://www.deboeck.be
Professionele communicatie. --- conflicthantering --- gesprekstraining --- onderhandelen --- teamwork --- kritiek --- solliciteren --- communicatievaardigheden --- telefoneren --- interpersonele communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- feedback --- Communicatie --- communicatie --- vergadertechnieken --- sollicitatiegesprek --- presentaties --- conflicten --- 499.4 --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- organisaties --- Communicatieve vaardigheden --- mondelinge communicatie --- Solliciteren --- Assertiviteit --- Conflicthantering --- teamwerk --- presentatietechnieken --- Onderhandelen --- 316.77 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- communication --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Massacommunicatie --- PXL-Healthcare 2016 --- Communicatiepsychologie --- Teamwerk --- Sociale vaardigheden --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Telefoneren --- Feedback --- Vergaderen --- Samenwerken --- Presenteren --- Cursus bachelor in de Mondzorg --- Cursus bachelor in het Office Management --- 005.57 --- Gesprekstechniek --- Onderhandeling --- Samenwerking --- Luisteren --- Besluitvorming --- Netwerk (relationeel) --- Sollicitatiegesprek --- Zelfbeeld --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de Mondzorg --- Bachelor in het office management
Choose an application
Where do I find quality personnel today? How do I write a solid job description? What should I look for in a CV? How do I interview potential candidates? What questions should I ask them? How do I know if someone has potential? And when should I talk about salary?Whether you are a beginner in human resourses or the director of a small and medium-sized enterprrise, this practical guidebook will lead you through the recruitment process. It examines AMP (attitude, motivation and potential) and includes sample definitions, interview templates, and many tools and sources that will help you find the perfect addition to yo!ur company
aanwerving en selectie --- Personnel management --- Recrutering van personeel --- Handbooks, manuals, etc. --- Employment interviewing --- #KVHB:Personeelsselectie --- personeelsselectie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- management --- AA / International- internationaal --- 658.311 --- 331.31 --- 658.33 --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering. --- Personeelsplanning. Werving. Selectie. Socialisatie --- PXL-Social Work 2015 --- personeelsbeleid : werving en selectie --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering --- Personeelsmanagement --- Personeelswerving --- Outsourcing --- Sollicitatiegesprekken --- Human resources management --- Personeelsselectie --- Sollicitatiegesprek
Choose an application
Organisaties die mensen met de juiste attitudes aantrekken, werken beter.De laatste jaren was het HR-beleid sterk gefocust op het zoeken naar de m/v met de juiste vaardigheden voor een job. Intussen stoot dit competentiedenken meer en meer op grenzen. Zeer competente medewerkers blijken dan toch niet altijd de geknipte aanwerving te zijn. Het schort soms wat op het vlak van attitudes en de link met de bedrijfscultuur is er niet altijd. Het juist inschatten van attitudes vormt de hoeksteen van het rekruterings- en coachingsbeleid van de toekomst. Attitudes voorspellen beter of iemand zal fitten in een toekomstige job.Dit boek maakt je snel en praktisch een specialist in het inschatten van iemands attitudes.Bron : http://www.lannoo.be
Rekrutering --- Interviewen. --- attitude --- interviewtechnieken --- aanwerving en selectie --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Recrutement Werving --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- personeelswerving --- #KVHB:Interview --- #KVHB:Personeelsselectie --- 658.33 --- Interviewing --- PXL-Central Office 2017 --- HRM-beleid --- recruteren --- coachen --- competentiemanagement --- Interviews --- Personeelsmanagement --- Sollicitatiegesprekken --- Competentiemanagement --- Attitudes --- Communicatieve vaardigheden --- Monograph --- Soorten examens : Wervingsexamens --- Types d'examen : Examens de recrutement --- Personeelsselectie --- Personeelswerving --- Interview --- Sollicitatiegesprek --- Attitude
Choose an application
Communicatieve basisvaardigheden samenwerken leidinggeven Commerciële gespreksvoering
leidinggeven --- mondelinge communicatie --- zakentaal --- samenwerking --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- Mondelinge communicatie --- Communicatie --- 316.776 --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Conversation Gesprek --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Parler Spreken --- 374.2 --- zakelijke communicatie --- Nederlands --- didactiek --- Gespreksvoering (commercieel) --- Gespreksvoering (leidinggevend) --- Sollicitatiegesprek --- Leidinggeven --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- Nederlandse zakelijke communicatie --- communicatievaardigheden --- communicatie --- organisatie --- departement Biotechniek
Choose an application
Menselijk kapitaal is voor bedrijven een belangrijke sleutel tot succes. Maar vaak gebeurt de selectie van nieuwe medewerkers op buikgevoel, op basis van een gesprek over het cv en enkele interviewvragen of op basis van minder geschikte testen. Dat is een gemiste kans, want er is veel onderzoek over aanwerving dat relevant is voor het bedrijfsleven.In Vind de ware... medewerker vertalen de auteurs daarom ettelijke wetenschappelijke bevindingen rond selectie naar een praktische en efficiënte leidraad voor organisaties. Inzichten uit onderzoek vullen ze aan met inspirerende voorbeelden uit het werkveld. Je krijgt een helder overzicht van alle selectietechnieken en hun kenmerken, een aantal valkuilen en heel wat tips voor een goede aanpak van je selectieproces. Ze belichten bovendien het onboardingproces als afsluiter van het selectieproces. Zo kan je op maat van je organisatie aan de slag om een kwalitatieve selectie uit te voeren.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
personeelsselectie --- 658.33 --- Personeelsselectie --- 331.108 --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Recrutement Werving --- Selection and appointment --- Solliciteren --- Sollicitatiegesprekken --- Personeelsmanagement --- Werving --- Onthaal --- PXL-Central Office 2020 --- personeelsbeleid : werving en selectie --- Sollicitatie --- Sollicitatiegesprek --- Onthaal (welkom) --- Onboarding --- Personnel management --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management)
Choose an application
1.Communicatie 2.Het selectiegesprek 3.Het arbeidsvoorwaardengesprek 4.Het introductiegesprek 5.Het adviesgesprek 6.Het conflictoplossend gesprek 7.Het onderhandelingsgesprek 8. Het loopbaancoachingsgesprek 9.Het slechtnieuwsgesprek 10.Het exitgesprek 11.Het feedbackgesprek 12.Het functioneringsgesprek 13.Het POP-gesprek 14.Het beoordelingsgesprek 15.Het correctiegesprek 16.Het coachingsgesprek 17.Het verzuimgesprek Het voeren van gesprekken is voor de HR professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het boek is geschreven door professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aan bod: selectiegesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, introductiegesprek, adviesgesprek, conflictoplossend gesprek, onderhandelingsgesprek, loopbaancoachingsgesprek, slechtnieuwsgesprek, exitgesprek, feedbackgesprek, functioneringsgesprek, POP-gesprek, beoordelingsgesprek, correctiegesprek, coachingsgesprek, verzuimgesprek. Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, (een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren) veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd. (Bron: covertekst)
gespreksmodellen --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Industrial psychology --- 658.310 --- 658.3 --- 331.115 --- 007.7 --- 65.012.45 --- 097 Personeelsbeleid --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Human Resource Management (HRM) --- Communicatie in organisaties --- Onderhandelen --- Sociale vaardigheden --- Solliciteren --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Conversation Gesprek --- S20110141.jpg --- communicatie in organisaties --- personeelsbeleid --- onderhandeling --- functioneringsgesprek --- Personeelsbeheer en administratie --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- selectie van werknemers - keuze van werknemers - personeelsselectie --- communicatie - sociale vaardigheden --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- 65.012 --- 007 --- 658.32 --- Provincie West-Vlaanderen --- Gesprekstechnieken --- Personeelsmanagement --- Verbale communicatie --- Functioneringsgesprekken --- Sollicitatiegesprekken --- Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Monograph --- Gesprekstechniek --- Functioneringsgesprek --- Sollicitatiegesprek
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|