Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Periodical
Educational Studies in Mathematics
Authors: ---
ISSN: 00131954 15730816

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Educational Studies in Mathematics presents new ideas and developments of major importance to those working in the field of mathematical education. It seeks to reflect both the variety of research concerns within this field and the range of methods used to study them. It deals with didactical, methodological and pedagogical subjects, rather than with specific programmes for teaching mathematics.


Book
Research in teaching and learning about the Holocaust : a dialogue beyond borders
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783863313265 3863313267 Year: 2017 Publisher: Berlin : Metropol,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How is the Holocaust taught in schools ? How do students make sense of this challenging subject ? How are people affected by visits to Holocaust memorial sites ? Empirical research on teaching and learning about the Holocaust that tackles these and other questions has grown rapidly over the past fifteen years, a period marked by the professionalization and expansion of the field. In 2013, the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) decided to carry out a study to establish a picture of this emerging field of research. A multilingual expert team mandated to collect and review research in fifteen languages identified nearly 400 studies resulting in more than 600 publications. Three years of work resulted in this book, which carries the field beyond anecdotal reflections and moral arguments. This systematic review includes research conducted in most IHRA Member Countries as well as several non-member countries. The multilingual focus of the project enables cross-cultural analyses and the transfer of knowledge between various regions and countries. The book's two parts present the research by language and by selected themes. This innovative transnational, translingual study reflects IHRA's core mission : to shape and advance teaching and learning about the Holocaust worldwide.


Book
Inclusief bekwaam.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044124729 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Landelijk Expertisecentrum Onderwijs en Zorg (LEOZ) is een samenwerkingsproject van drie Nederlandse hogescholen die een opleiding Speciale Onderwijszorg aanbieden. LEOZ wil door het bundelen van kennis, ervaring en mensen een antwoord geven op de toenemende druk op zowel het reguliere als speciale onderwijs. Die druk is het gevolg van de stijging van het aantal leerlingen dat extra zorg nodig heeft en de maatschappelijke wens om leerlingen zoveel mogelijk in een reguliere omgeving op te vangen (inclusief onderwijs). De belangrijkste taak voor LEOZ is het ondersteunen van de hogescholen en de docenten in het educatieve domein. Onderzoek naar de benodigde competenties van docenten in het voortgezet onderwijs die zogeheten inclusief onderwijs geven.


Book
Coöperatief leren binnen adaptief onderwijs
Author:
ISBN: 9055743194 9789055743193 Year: 2002 Publisher: Baarn HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coöperatief leren werkt activerend en interactief. Leerlingen onderzoeken, stellen vragen, reflecteren en krijgen inzicht in leerstrategieën. Deze werkwijze daagt kinderen uit tot zelfstandig en zelf-verantwoordelijk leren, tot activiteit en betrokkenheid. Daarin staat de interactie tussen leraar en leerling én de leerlingen met elkaar centraal. De leraar motiveert, stimuleert en geeft tegelijkertijd, vanuit haar of zijn vertrouwen in de ontwikkeling van kinderen, houvast. Leerkrachten en leerlingen maken samen het onderwijs. Hoofdonderdeel van dit boek vormen 200 werkvormen (gepresenteerd met behulp van praktische iconen) die de leerkracht direct in de praktijk kan uitvoeren.


Book
Inclusie en onderwijs : de uitdagingen aangaan
Authors: ---
ISBN: 9044110462 9789044110463 Year: 2000 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inclusie of 'met z'n allen samen leven en leren' is een belangrijke uitdaging voor onze samenleving en voor ons onderwijs. Dit boek belicht het proces naar meer inclusie vanuit de maatschappelijke evolutie, vanuit wetenschappelijk oogpunt en vanuit de ervaringen van de betrokken leerlingen enhun ouders.

Keywords

Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Teaching --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- 450.9 --- 454.2 --- 454.23 --- 454.8 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Europa --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Inclusief onderwijs --- Inclusieve samenleving --- Klas --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingen --- Leerlingenbegeleiding --- Ouders --- School --- Vlaanderen --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- Downsyndroom --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen --- Rechten van het kind --- 454.9 --- inclusief onderwijs --- 37.014 --- Inclusie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- 460.6 --- pedagogie: inclusie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwerpen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Roldoorbrekend onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lager onderwijs --- PMS --- CLB --- Basisonderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hoger onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Buurt --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Aufsatzsammlung. --- Gehandicapte kinderen. --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Integratie. --- Integrativer Unterricht. --- Onderwijs. --- Special education --- Special education. --- Netherlands. --- Niederlande.


Book
Lesgeven is de MACS! : werkvormen voor activerend hybride onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789463712996 Year: 2021 Publisher: Antwerpen/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Activerend (afstands)onderwijs en zelfgestuurd leren: een ?match made in heaven?? Zeker! Deze combinatie stimuleert tot duurzaam en diepgaand leren én laat jouw leerlingen het eigen leerproces in handen nemen. Maar wat zijn belangrijke didactische aandachtspunten? En hoe werk je dit concreet uit? Aan de hand van het MACS-reflectiekader zoomen we in op de vier hoofddimensies: Motiveren, Activeren, Coachen en Structureren. Elk van deze dimensies zet je doelgericht in om krachtige leeromgevingen te creëren en op haalbare wijze competenties tot zelfgestuurd leren te stimuleren. Verder vind je inspiratie voor tal van didactische werkvormen die aanzetten tot diepgaand leren. Naast een algemene uitwerking, concrete praktijkvoorbeelden en varianten lees je meer over de mogelijkheden in een brede onderwijscontext. Je kan de didactische werkvormen en digitale tools gebruiken om op een activerende manier leerinhouden aan te brengen en te verwerken in de klas, tijdens flexuren en bij online onderwijs. Nog beter: jouw aanpak in de klas kan je deels doortrekken naar afstandsonderwijs, en omgekeerd. Deze breed inzetbare 'hybride' aanpak biedt heel wat mogelijkheden voor diverse vakken, inhouden en onderwijsniveaus. Bovendien vergroot je het zelfsturend vermogen van leerlingen. https://gompel-svacina.eu/product/lesgeven-is-de-macs/

Keywords

l --- Lesgeven --- Activerende werkvormen --- Motivatie --- Activering --- Coaching --- Structuur --- Zelfsturend leren --- Afstandsonderwijs --- Leerproces --- Leeromgeving --- Didactiek --- Leerinhoud --- Curriculum --- Klassenmanagement --- Feedback --- Evaluatie --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Hybride onderwijs --- Hybride lesgeven --- Online onderwijs --- Online lesgeven --- Zelfgestuurd leren --- Zelfsturing --- Krachtige leeromgevingen --- Blended learning --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Secondary education --- didactische processen --- motiverend onderwijs --- 720 Onderwijs --- Afstandsondenderwijs. --- E-learning. --- Hoger Onderwijs - didactiek. --- Didactic strategies. --- Educational psychology. --- didactische processen. --- motiverend onderwijs. --- E-learning --- Hoger onderwijs ; didactiek --- computerondersteund onderwijs --- nieuwe technologie --- new technology --- ny teknik --- új technológia --- нова технология --- nowe technologie --- jauna tehnoloģija --- nuova tecnologia --- nova tecnologia --- nová technológia --- nueva tecnología --- teknologji e re --- nouvelle technologie --- nová technologie --- uus tehnoloogia --- uusi teknologia --- tehnologie avansată --- neue Technologie --- teknoloġija ġdida --- нова технологија --- nuatheicneolaíocht --- νέες τεχνολογίες --- nova tehnologija --- ny teknologi --- naujoji technologija --- moderná technológia --- alta tecnologia --- Spitzentechnologie --- neuartige Technologie --- tecnología avanzada --- technique de pointe --- fejlett technológia --- advanced technology --- Hightech --- advanced technique --- kõrgtehnoloogia --- avanceret teknik --- alta tecnología --- progresivní technologie --- high-tech --- korszerű technika --- forkantteknologi --- teknikë e përparuar --- arenenud tehnoloogia --- spetsteknik --- špičková technika --- högt utvecklad teknik --- hoch entwickelte Technik --- arenenud tehnika --- high technology --- technologie avancée --- tecnologia de ponta --- висока технологија --- tecnologia di punta --- tecnica d'avanguardia --- avancerad teknik --- tecnologia nova --- geavanceerde technologie --- tecnología punta --- csúcstechnológia --- napredna tehnologija --- hoogontwikkelde technologie --- tecnica di punta --- speerpunttechnologie --- kehittynyt teknologia --- högteknologi --- teknologji e lartë --- τεχνολογία αιχμής --- pažangioji technika --- напредна технологија --- attīstīta tehnoloģija --- korkea teknologia --- højteknologi --- προηγμένη τεχνολογία --- technologie nouvelle --- augstās tehnoloģijas --- модерна технологија --- tehnică avansată --- haute technologie --- spitstechnologie --- tecnologia avanzata --- high tech --- aukštoji technologija --- attīstīta metode --- înaltă trhnologie --- spjutspetsteknik --- špičková technologie --- visoka tehnologija --- korszerű technológia --- moderná technika --- pažangioji technologija --- kehittynyt tekniikka --- fortgeschrittene Technologie --- tecnologia avançada --- hightech --- υψηλή τεχνολογία --- insegnamento automatizzato --- аутоматизована настава --- számítógépes oktatás --- programirani pouk --- programirano učenje --- programmed learning --- automatiseret undervisning --- programmētās mācības --- programová výučba --- програмирано учење --- tagħlim ipprogrammat --- datorstödd undervisning --- programmõpe --- kompiuterizuotasis mokymasis --- nauczanie wspomagane komputerem --- automatisierter Unterricht --- ensino informatizado --- învățământ automatizat --- foghlaim chláraithe --- enseignement automatisé --- tietokoneavusteinen opetus --- programované vyučování --- enseñanza automatizada --- компютърно обучение --- mësim me program kompjuterik --- αυτοματοποιημένη διδασκαλία --- programuotasis mokymas --- computerised teaching --- počítačem řízená výuka --- onderwijs door middel van een computer --- datorizētas mācības --- insegnamento con l'ausilio del calcolatore --- insegnamento programmato --- învățământ computerizat --- rechnerunterstützter Unterricht --- počítačem podporovaná výuka --- διδασκαλία μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή --- tietokoneavusteinen opiskelu --- computer-assisted learning --- învățământ asistat de calculator --- enseñanza por ordenador --- enseignement programmé --- výuka s počítačem --- insegnamento assistito da calcolatore --- računalno potpomognuta nastava --- ensino por computador --- elektronikus tanulás --- výučba podporovaná počítačom --- geprogrammeerd onderwijs --- výuka pomocí počítače --- datorstyrd undervisning --- mësimdhënie e kompjuterizuar --- számítógépes tanulás --- enseñanza asistida por ordenador --- computer-aided learning --- enseignement par ordinateur --- počítačová výučba --- výučba s pomocou počítača --- mësimdhënie me kompjuter --- компјутеризирана настава --- undervisning via datamaskine --- enseñanza programada --- ensino assistido por computador --- programy pro výuku --- nxënie me mbështetjen e kompjuterit --- geprogrammeerd leren --- kompiuterizuotasis mokymas --- διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή --- programmeret undervisning --- insegnamento mediante calcolatore --- nxënie me ndihmën e kompjuterit --- arvutipõhine õpe --- ensino programado --- προγραμματισμένη διδασκαλία --- arvuti abil õppimine --- tietokoneavusteinen oppiminen --- computerunterstützter Unterricht --- programmerad undervisning --- datamatstøttet undervisning --- enseignement assisté par ordinateur --- компјутерски потпомогната настава --- vyučovanie prostredníctvom počítača --- arvuti poolt vahendatud õpe --- програмирана настава --- kompiuterinis mokymas --- programmierter Unterricht --- tietokoneiden opetuskäyttö --- teaching by computer


Book
Het onderwijsdebat : waarom de hervorming van het secundair broodnodig is
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789491297632 Year: 2014 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De hervorming van het secundair onderwijs zou het vlaggenschip worden van de regering-Peeters II maar stootte op bittere weerstand uit meerdere hoeken. Gevolg: de contouren blijven relatief vaag, de hervorming schuchter, en de concretisering is grotendeels tot na de verkiezingen uitgesteld.0In dit boek luiden onderwijskundigen van de vier grote Vlaamse universiteiten de alarmbel: een grondige hervorming is broodnodig. Want neen, ze zal niet tot de neerwaartse nivellering leiden waarmee tegenstanders schermen. Sterker, niks doen legt een tijdbom onder de welvaart van Vlaanderen. Jongeren worden door een te vroege orientatie op het verkeerde spoor gezet en raken gedemotiveerd, de sociale ongelijkheid wordt uitvergroot, het voortijdig schoolverlaten in de hand gewerkt, technische en beroepsscholen gestigmatiseerd. De hervorming van het secundair is een maatschappijdebat, dit boek levert de vragen-die-er-toe-doen en een reeks mogelijke antwoorden aan.

Keywords

Landbouw 63 --- Voeding 613.2 --- 475 Landbouw --- Flanders Agrofood Valley --- Voeding (lt) --- voedselketen (lt) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O222 --- 37 --- 373.5 --- 37.014.3 --- 773 Secundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- 371.2 --- Onderwijshervorming --- onderwijshervormingen --- secundair onderwijs --- 371.014 --- Academic collection --- Enseignement général --- Politique de l'éducation --- BPB1406 --- 481.3 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- politiek --- Vlaanderen --- #gsdbP --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- onderwijs en opvoeding --- 371.1 --- Algemeen onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen. --- Onderwijsvernieuwing ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- Educational change --- School management --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijsorganisatie --- Onderwijs --- Nederland --- Onderwijs 37 --- švietimo politika --- education policy --- política educativa --- uddannelsespolitik --- politica învățământului --- образовна политика --- política da educação --- koulutuspolitiikka --- Bildungspolitik --- obrazovna politika --- образователна политика --- utbildningspolitik --- politika vzdelávania --- politika e arsimit --- polityka oświatowa --- politica dell'istruzione --- politika vzdělávání --- hariduspoliitika --- izglītības politika --- onderwijsbeleid --- просветна политика --- politika tal-edukazzjoni --- oktatáspolitika --- izobraževalna politika --- εκπαιδευτική πολιτική --- prosvjetna politika --- politica dell'educazione --- educação nacional --- vzdělávací politika --- edukacja narodowa --- nemzeti oktatás --- éducation nationale --- kansallinen opetusjärjestelmä --- armonizzazione delle politiche dell'educazione --- nationales Bildungswesen --- политика за образование --- polityka edukacji --- κρατική εκπαίδευση --- pubblica istruzione --- ravvicinamento delle politiche dell'educazione --- educación nacional --- politica nazionale dell'educazione --- det nationale undervisningssystem --- system szkolnictwa --- almen undervisning --- všeobecné školství --- enseñanza general --- опште образовање --- ensino geral --- szkolnictwo ogólnokształcące --- arsim i përgjithshëm --- všeobecné vzdelávanie --- învățământ general --- allgemein bildender Unterricht --- γενική εκπαίδευση --- општо образование --- splošno izobraževanje --- edukazzjoni ġenerali --- общо образование --- opće obrazovanje --- vispārīgā izglītība --- istruzione generale --- allmän undervisning --- general education --- általános oktatás --- üldharidus --- yleinen opetus --- bendrasis ugdymas --- algemeen onderwijs --- bendrasis lavinimas --- гимназија --- všeobecně vzdělávací škola --- allmän utbildning --- гимназиско образование --- všeobecné vzdělávání --- Economie 330 --- Materialen --- Luchtvervuiling --- Openbaar vervoer --- Armoede 331.521 --- Energie 620.9 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Enseignement général --- Politique de l'éducation --- beartas oideachais --- oideachas ginearálta --- Primary education

Listing 1 - 8 of 8
Sort by