Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Deller, Jeremy, --- kunst --- installaties --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Groot-Brittannië --- kunst en politiek --- Deller Jeremy --- 7.071 DELLER --- 7.07 --- 77.092.07 --- 791.43.07 --- Beeldende kunst ; 1993-2012 ; Jeremy Deller --- Kunst en maatschappij --- Kunst en politiek --- Sociaal geëngageerde kunst --- Performances --- Conceptuele kunst --- Installaties --- Deller, Jeremy °1966 (°Londen, Groot-Brittannië) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Fotografen A - Z --- Filmregisseurs, acteurs, filmografen --- Exhibitions --- Art, Modern --- Art, Modern. --- Artists --- Artists. --- 2000-2099. --- England. --- Art --- installations [visual works] --- photography [process] --- humor --- public art --- performance art --- motion pictures [visual works] --- texts [documents] --- reenactments --- interactive art --- Deller, Jeremy --- Deller, Jeremy, - 1966- - Exhibitions --- Deller, Jeremy, - 1966- - Interviews --- Deller, Jeremy, - 1966 --- -kunst --- kunstsociologie --- -Deller, Jeremy, - 1966 --- -Art, Modern
Choose an application
Herinneringen aan ingrijpende gebeurtenissen blijven ons beroeren, vaak tot lang na de feiten. Ze kleuren het publieke bewustzijn en dwingen ons tot nadenken: welke plaats geven we aan collectieve herinneringen? Kunnen we eruit leren? En hoe geven we herinneringen door aan de volgende generatie? Vroeger gaat niet over geeft een antwoord op deze en meer vragen. Het bundelt de vele mogelijkheden van herinneringseducatie, adviseert met bijdragen van gerenommeerde historici, didactici en praktijkdeskundigen en toont je op welke manier je op school of met je organisatie aan de slag kunt met herinneringseducatie. Het is een boek vol inspiratie, met verhelderende toelichtingen, diepgravende focusteksten, didactische suggesties en praktijkvoorbeelden. Veel aandacht gaat daarbij naar 'dragers van herinneringen'. Games, films, strips of kunst brengen het verleden tastbaar in beeld. De talrijke voorbeelden vormen een aanzet om zelf te reflecteren en het verleden kritisch in een educatieve context te brengen.https://www.lannoo.be/nl/vroeger-gaat-niet-over
Memorials --- History --- Historiography --- Education --- Social aspects --- Philosophy --- Western countries --- Intellectual life --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenisonderwijs --- motion pictures [visual works] --- Didactics of social education --- photographs --- educational games --- comics [documents] --- reenactments --- historic sites --- living history museums --- historiografie --- artists [visual artists] --- oral history [discipline] --- easel paintings [paintings by form] --- herinneringen --- Geschiedenis ; didactiek --- geschiedenis --- concentratiekampen --- jodenvervolging --- 928.8 --- Herinneringseducatie --- Jodenvervolging --- Holocaust --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- Geschiedenis : didactiek --- herinneringseducatie --- Wereldoorlog II --- 456.6 --- didactiek --- onderwijs --- 940.53 --- Geschiedenis --- Concentratiekampen --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- PXL-Central Office 2017 --- geschiedenisdidactiek --- historische pedagogie --- kunst en maatschappij --- Oorlog --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Geschiedenis--didactiek --- 485.6 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Memorials - Social aspects --- History - Philosophy --- Historiography - Philosophy --- Education - Philosophy --- Western countries - Intellectual life
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|