Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- migranten --- gezinssociologie --- gender --- #SBIB:316.356.2H2222 --- #SBIB:316.356.2H3340 --- 314 --- 392 --- Man-vrouw relaties --- Relatievormen --- Relatievorming --- Gezinssociologie: man-vrouw relaties --- Gezinssociologie: gemengd huwelijk
Choose an application
38 p.
Primary groups --- Philosophical anthropology --- Psychiatry --- communicatie --- intermenselijke relaties --- Social psychology --- 418.1 --- Communicatie --- God --- Relatie --- antropologie --- liefde --- sociaal gedrag --- sociale ethiek --- verbondenheid --- 415.3 --- axenroos --- emoties --- relatievorming --- #GGSB: Psychologie --- #gsdbP --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- 008 --- 172 --- 301.15 --- Uitvoerende functies --- Relatievorming --- Interactie --- Psychologie --- C6 --- Relaties --- Filosofie --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Man --- Volwassene
Choose an application
Zwem mee met Wies, ontdek hoe baby's terechtkomen in de buik van hun mama. Hoelang ze er groeien, eten en wiebelen, wat er preceis gebeurt als baby's geboren worden. Hoe kinderen stilaan groter worden en veranderen. Waarom jongens en meisjes zo van elkaar verschillen, waarom mannen en vrouwen verliefd worden en hoe ze kindjes maken.
Dutch literature --- Seksuele opvoeding --- Kleuters. --- C3 --- jeugdliteratuur --- kleuters (x) --- lichamelijkheid (x) --- relatievorming --- seksualiteit --- 433.4 --- Seksualiteit --- Bevruchting --- Voortplanting --- Zwangerschap --- Verliefdheid --- Relaties --- lichamelijkheid --- geboorte --- sekseverschillen --- seksuele opvoeding --- seksuele voorlichting --- JB GOEM --- prentenboeken --- Geboorte --- Liefde --- Sekseverschillen --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- 613.88 --- Baby's --- Voorlichting --- 476.13 --- Kleuteronderwijs --- Kunst en cultuur --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- seksuele vorming (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Na 'Seks@autisme.kom' over seksualiteit, is dit het tweede deel van het programma voor relationele en seksuele vorming voor jongeren en jongvolwassenen met autisme. Een werkgroep van autismedeskundigen inventariseerde de voornaamste vragen van jongeren met autisme over relaties, en het boek dat daaruit volgde biedt inspiratie om het thema op een bevattelijke en concrete wijze bespreekbaar te maken. Met respect voor de autistische stijl van informatieverwerking worden de vaak ongeschreven wetten en verborgen sociale regels van relaties verhelderd.Dit werkboek bevat de concrete handleiding voor de basismodule Relaties en behandelt nog vijf andere themas. Concrete handleidingen en werkbladen zijn apart te bestellen en te downloaden
Primary groups --- autisme --- intermenselijke relaties --- Social policy and particular groups --- Autism --- Patients --- Sexual behavior --- Autistic youth --- 462.4 --- relationele opvoeding --- seksuele opvoeding --- Autisme --- 613.88 --- Relaties --- Seksuele opvoeding --- Weerbaarheid --- Autistische kinderen --- Adolescenten --- Volwassenen --- Relatievorming --- Seksuele voorlichting --- Orthopedagogiek --- Familie --- Vriendschap --- Partners --- Professionele houding --- Assertiviteit --- Pesten --- Psycho-educatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Relatie --- Adolescent --- Volwassene --- Relationele en seksuele vorming --- Partner --- Autismespectrumstoornis --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- relaties --- jeugd --- volwassenen
Choose an application
Dit spel is een hulpmiddel bij het onderhouden en verbeteren van relaties. Uitgangspunt van het spel is dat de kwaliteit van een relatie door 2 factoren wordt bepaald: het gedrag naar elkaar toe en de band die je met elkaar hebt, dat wat je met elkaar verbindt. Gedrag is daarbij meer een momentopname terwijl een verbinding stabieler van aard is. Beide factoren beïnvloeden elkaar maar hun belang ten opzichte van elkaar verschilt per relatie en kan ook binnen een relatie door de tijd heen veranderen. Het spel kan zowel zakelijk (collega's, leidinggevenden of klanten) als privé (partner, familieleden, vrienden en bekenden) worden gebruikt. Voor coaching, teambuilding en intervisie is het spel dan ook zeer geschikt.Het spel bestaat uit 2 groepen kaarten: 1. Gedragskaarten; hierbij gaat het om de vraag: Welk gedrag vindt u belangrijk in de relatie met een ander? - 2. Verbindingskaarten; hier staat de vraag centraal: Wat verbindt ons met elkaar?
Didactics of social education --- Social psychology --- zelfkennis --- relationele vorming --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- intermenselijke relaties --- omgangskunde --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Relaties --- Spel --- Relatie / relatievorming --- spel --- relaties --- Persoonlijkheidsleer --- Teamvorming --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Games --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Intervisie --- Coaching --- Teambuilding --- Teamwerk --- Relatie --- Gedrag --- Verbindend werken --- Klantenbinding --- Secondary education
Choose an application
In het sociaal domein en in de zorg staan de menselijke maat en het persoonlijk contact steeds meer onder druk. De laatste decennia bedreigen procedures en regelzucht basale behoeften als gezien en gehoord worden, aansluiten en afstemmen. Dit ervaren zowel de mensen die zorg of ondersteuning vragen als degenen die het bieden. Dit boek pleit daarom voor hernieuwde aandacht en waardering voor de ondersteuningsrelatie. Een persoonlijke relatie is een belangrijke voorwaarde voor goede, waardevolle zorg. Maar hoe kan die relatie ook bijdragen aan kwaliteit van leven? Hoe bepalend zijn empathie, vertrouwen en nabijheid daarbij? En wat zijn de kenmerken van waardevolle zorg? Bij het beantwoorden van deze vragen beschouwen de auteurs de relatie vanuit het perspectief van degene met een ondersteuningsvraag en dat van de zorgverlener. Ook de context waarin de relatie zich afspeelt krijgt aandacht. Naast relevante theorieën komen ervaringsverhalen en praktijkvoorbeelden aan bod.(https://www.epo.be/nl/sociaal-werk/4168-de-relatie-9789088508752.html)
zorg --- welzijn --- welzijnswerk, methoden --- relaties --- 364.4 --- 361.1 --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Sociale vaardigheden --- Kwaliteitszorg --- Relatievorming --- Herstelgericht werken --- Verbindend werken --- Zingeving --- Persoonsgerichte zorg --- Social psychology --- Sociology of social care --- intermenselijke relaties --- hulpverlening --- patiënt-verpleegkundige relatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- sociale relaties --- Empathie --- Sociale communicatie --- Interactie --- Contextuele hulpverlening --- Relatie cliënt --- Hulpverlening --- Verbondenheid --- PXL-Healthcare 2020 --- zorgverlening --- zorgverlener --- mantelzorg --- welzijnszorg --- Hulpverleningsrelatie --- Welzijn --- Zorg
Choose an application
Eén op twee Vlaamse jongeren met seksuele ervaring werd al ongewenst aangeraakt. Ook generatie Z worstelt duidelijk met seksueel grensoverschrijdend gedrag, en zowel daders als slachtoffers reageren vaak schouderophalend of berustend.Die banalisering aanpakken, vergt o.m. een bijstelling van de kijk van jongeren op relaties, gendernormen en seksualiteit. Die wordt sterk bepaald door hun seksuele scripts, cultureel voorgeschreven en genderspecifieke scenario's voor seksueel contact.https://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789046611289
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- seksueel misbruik --- Sociology of culture --- Social problems --- Sex crimes --- Crimes sexuels --- Child sexual abuse --- Abus sexuels à l'égard des adolescents --- Law and legislation --- Droit --- Indecent assault --- Attentat à la pudeur --- Sociological jurisprudence --- Sociologie juridique --- Jongere --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Seksualiteit --- Seksuele ontwikkeling --- Relatievorming --- Gender --- Waarde (ethiek) --- Norm (gedragsregel) --- Sexual assault
Choose an application
Een vernieuwende en verhelderende kijk op relaties, met praktische tips en adviezenNa de eerste verliefdheid ontstaat in veel relaties een 'machtsstrijd': je gaat je ergeren aan kleine kantjes, je bent bang te veel van jezelf te moeten opgeven, er ontstaat een bepaalde sleur... Maar hoe vermijd je dat die strijd het einde van je relatie betekent? Aan de hand van praktijkvoorbeelden legt Rika Ponnet de dieperliggende oorzaak van relatieproblemen bloot en toont ze hoe hechtingsstijlen vaak aan de basis liggen. Waarom trekken tegenpolen elkaar aan, maar stoten ze vaak na een tijdje ook weer af? Waarom kiezen veel mensen telkens weer voor een 'foute' partner? En waarom is ruzie en strijd vaak een verborgen kreet om meer intimiteit?https://www.lannoo.be/nl/blijf-bij-mij
gezin --- seksuologie --- Sexology --- intermenselijke relaties --- Intimacy (Psychology) --- Intimiteit (Psychologie) --- Intimité (Psychologie) --- Man-vrouwrelatie --- Relaties ; psychologie --- 615.851 --- 253:392.3 --- relaties --- intimiteit --- 607.43 --- relatieproblemen --- partnerrelaties --- Relatie / relatievorming --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Relatietherapie --- Relaties --- psychologie --- psychologie. --- 253:392.3 Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Psychologie. --- Interpersonal relations --- Psychological aspects --- Psychologie --- #gsdbP --- Liefde --- Verliefdheid --- Hechtingsproblemen --- Hechting --- Verlatingsangst --- Emotionele ontwikkeling --- Partnerkeuze --- Relatie man - vrouw --- Verbondenheid --- Relatie --- Hechtingsprobleem --- Hechting (psychologie) --- Man --- Volwassene
Choose an application
1. Bij wijze van kennismaking: Wie ben ik?2. Kwetsbare communicatie: Fundamenten en 10 bouwstenen.3. Kwetsbare communicatie: Enkele verkeningen.3.1. Communicatie met jongeren.3.2. Communicatie over drugs.3.3. Communicatie over relaties en seksualiteit.3.4. Communicatie met en over 'migranten'.3.5. Communicatie in crisismomenten.4. Met kwetsbare communicatie aan de slag.
Communicatietechniek --- Verbale communicatie --- Crisiscommunicatie --- Drugs --- Persoon met een migratieachtergrond --- Kind --- Jongere --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gespreksvoering --- C3 --- communicatie --- communicatiestoornissen (x) --- handleiding --- relatievorming --- 305.8 --- drugs --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- migranten --- relaties --- seksualiteit --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- crisisinterventie --- jeugdproblematiek --- communicatie in de hulpverlening --- interculturele communicatie --- mondelinge communicatie --- Kunst en cultuur --- Media en communicatie --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- (zie ook: jeugdgezondheidszorg) --- 361.2 --- 007 --- 007.1 --- Social psychology --- Mass communications --- jeugd
Choose an application
Dit boek is bedoeld om zichzelf beter te leren kennen in de omgang met de ander en om de professionele communicatie met de eigen doelgroepen en medewerkers te optimaliseren. Het biedt theoretische achtergrond, praktijkvoorbeelden, leerdoelen en verwerkingsopdrachten voor de elementaire relationele en communicatieve vaardigheden; ethische attituden en aanbevolen literatuur krijgen voldoende aandacht.
304 --- 305.8 --- 499.4 --- axenroos --- bejegeningscircel --- communicatieve vaardigheden --- hogescholen --- relationele opvoeding --- territoriumleer --- 361.521 --- Axenroos --- Bejegeningsmethode --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Relaties --- Territoriumleer --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- communicatie (gez) --- communicatie --- lichaamstaal --- luisteren --- observeren --- sociale vaardigheden --- zelfstudie --- zelfstudiepakketten --- 316.77 --- Denken --- Omgangskunde --- Sociale vaardigheden --- Waarneming --- Sociaal-agogische vaardigheden --- communicatie (leesbaarheid) --- relaties --- Sociale pedagogie - Agogie --- Mondelinge communicatie --- Communicatie ; algemeen --- Communicatie. --- Sociale vaardigheden. --- Sociology of health --- interpersonele communicatie --- Sociologie van de gezondheid --- #KVHB:Communicatie --- vaardigheidstraining --- Persoonlijkheid --- Professionalisering --- Vaardigheidstraining --- Relatievorming --- Hoger onderwijs --- Psychologie --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|