Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Kwetsbaarheid : over raken en geraakt worden
Authors: --- ---
ISBN: 9789493246096 9493246094 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Valiz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een competitief bestaan verbergen we onze zwakke plekken. Wanneer iets te dichtbij komt, ons dreigt te raken, schermen we onze kwetsbaarheid maar beter af. Maar zo is er steeds minder ruimte voor uitwisseling. Evaluatiedrift en de voortdurende dwang tot innoveren duwen mensen steeds verder weg in een virtuele bolster. Hoe dan ook knoeien we allemaal, vindt Marlies De Munck. Ze roept daarom op tot openheid en mededogen. Want al dat bolsteren hindert je om te raken. En om geraakt te worden. Pascal Gielen houdt een warm pleidooi voor een esthetische kunde. Dat is het vermogen via al onze zintuigen een rammelende en fragiele werkelijkheid toch als een samenhangend geheel te ervaren. Kunst, theater, dans, muziek zijn immers in staat om onverhoeds diep te raken, nieuwe samenhang te tonen en rigide opvattingen te doorbreken. Dat is de potentie van kunst en cultuur: ons verzoenen met een soms woelig, onsamenhangend en kwetsbaar leven.


Book
Latte macchiato : trends voor het volgende decennium
Author:
ISBN: 9789020986242 Year: 2009 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Trendwatcher Herman Konings zet enkele trends voor het volgende decennium op een rijtje onder de intrigerende noemer Latte Macchiato. Het warme en schuimende drankje verwijst en passant naar de drijfveren, waarvan de beginletters in Latte Macchiato zijn vervat : L [het lokale], A [het authentieke], T [het traceerbare], T [het trouwhartige], E [het ethische], en daarnaast ook M [het meerledige], A [anticiperen], C [het convergente], C [cultainment], H [het hilarische], I [het i-motionele], A [het aanstekelijke], T [toonaangevend] en O [openheid]. Vormgegeven met veel visuele voorbeelden


Book
De symbolische samenleving : een exploratie van de nieuwe sociale en culturele ruimtes
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9020950460 9789020950465 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft in vijftien artikelen een verkenning van onze mediavoorkeuren, de sociale interacties tussen jongeren, de participatie in de maatschappij en de verdeling van huishoudelijke taken, de cultuur en kansen in het onderwijs, het draagvlak van de solidariteit, het verschil tussen autochtone en allochtone participatie aan de cultuur ...

Keywords

Burgerschap --- Ontwikkelingspsychologie --- Overheidsinstellingen --- Sociologie. --- Vrijetijdsbesteding --- Vlaanderen. --- Persoonlijkheidsontwikkeling. --- Vertrouwen. --- Political philosophy. Social philosophy --- culturele diversiteit --- vrijetijdsbesteding --- sociale netwerken --- sociale ongelijkheid --- solidariteit --- media --- muziek --- Community organization --- onderwijs --- gender --- huishouden --- Flanders --- Sociale netwerken --- Cultuursociologie --- Democratie ; België --- 316 --- #SBIB:316.7C121 --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:316.7C170 --- #A0212A --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 651 Maatschappij. Algemeen --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- 905.2 --- cultuursociologie --- 316.4 --- cultuur --- participatie, maatschappelijke --- sociologie --- 309 --- jeugd --- maatschappij --- sociale klassen --- toekomstvisies --- trends --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Cultuursociologie: culturele groei, vooruitgang, stagnatie, technologische verandering, cultuurbewegingen --- cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, cultuursociologie --- 008 --- 371 --- 301.17 --- 301 --- sociale wetenschappen, maatschappelijk welzijn - maatschappijkritiek; algemeen --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GGSB: Sociologie --- 316.7 --- #GBIB:CBMER --- #VCV monografie 2003 --- 316 sociologie --- 316.3 samenleving --- 316.47 sociale relaties --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuur --- Sociologie --- Esthetica --- Onderwijs --- Politiek --- Allochtonen --- Jeugd --- Media --- Samenleving --- Democratie --- Netwerken --- Participatie --- Solidariteit --- Cultuurverschillen --- Allochtoon --- Toerisme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Maatschappij --- Film --- Autochtoon --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Netwerk (ict) --- Cultuurverschil --- Sociale wet. essays --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Persoon met een migratieachtergrond --- Democratie ; Belgi&#235


Book
Digitaal is het nieuwe normaal : de revolutie is begonnen
Author:
ISBN: 9789077445259 Year: 2010 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Peter Hinssen is een van de internetpioniers in België en Europa. Hij is een veelgevraagde keynotespreker over de hele wereld en zal in de tweede helft van 2010 speciaal adviseur zijn tijdens het Belgische voorzitterschap van de EU. Zijn nieuwe boek vertrekt van de stelling dat wij slechts halverwege de digitale revolutie staan. We gaan nu over naar het diepe deel van het zwembad. Het volgende stuk zullen we echt moeten zwemmen. Het gebruik van technologie is immers geen nieuwigheid meer. Digitaal is het nieuwe normaal. We zullen ons enkel kunnen onderscheiden door de intelligente manier waarop we met technologie omgaan. Over die attitude en de bijbehorende gedragsaanpassingen gaat dit boek.

Keywords

Marketing. --- Technologie. --- Computer. Automation --- innovatiemanagement --- technologische innovatie --- Economic production --- Organization theory --- digitalisering --- computeranalfabetisme --- informatisering --- digitale technieken --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- 65.012.4 --- 930.25:681.3 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB:316.334.2A554 --- BPB1011 --- Entreprise --- Innovation --- Technologie numérique --- 691 Informatiemaatschappij --- Technologie Technologie --- digitaal --- informatiemaatschappij --- internet --- internetmarketing --- 520 --- informatietechnologie --- innovatie --- technologie --- 658.8:004.738.5 --- 309 --- 369.1 --- maatschappelijke evolutie --- maatschappelijke veranderingen --- trends --- trendwatchers --- digitale samenleving --- massamedia --- 681.32 --- Digitalisering --- Innovatie --- Technologie --- informatieverwerking --- innovatie (veranderen) --- E-commerce --- Veranderingsmanagement --- Team personeel taelenten Management strategie success E-business --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 930.25:681.3 Archiefwetenschap. Archivistiek-:-Computerwetenschap --- Archiefwetenschap. Archivistiek-:-Computerwetenschap --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Informatiekunde, informatie management --- Partijen en strategieën in de onderneming: technologische verandering en zijn effecten op structuur en inhoud van de arbeidsposten --- Onderneming --- Vernieuwing --- Digitale technologie --- informatica, informatietechnologie --- sociale wetenschappen, maatschappelijk welzijn - maatschappijkritiek; algemeen --- Marketing - Marktonderzoek - Marktanalyse --- departement Algemeen 10 --- digitale marketing --- Trends --- Internet --- Trendwatching --- Automatisering --- Cultuursociologie --- digitale Technologie --- teknoloġija diġitali --- digitalna tehnologija --- digitaalitekniikka --- tecnología digital --- digitale technologie --- tehnologie digitală --- digital teknologi --- digitální technologie --- teknologji dixhitale --- цифрова технология --- digital teknik --- digital technology --- digitálna technológia --- ψηφιακή τεχνολογία --- tecnologia digitale --- ciparu tehnoloģija --- digitaaltehnoloogia --- technologia cyfrowa --- skaitmeninė technologija --- tecnologia digital --- digitális technológia --- дигитална технологија --- Digitaltechnologie --- digitalteknik --- innovation --- innovaatio --- innovazione --- novinka --- inovație --- innovazzjoni --- иновация --- innovatsioon --- innowacja --- jaunievedums --- innovación --- vernieuwing --- καινοτομία --- inovácia --- inovação --- иновација --- nuálaíocht --- innováció --- risi --- inovacija --- τεχνολογική καινοτομία --- teknologisk fornyelse --- industrielle Innovation --- technologische Innovation --- technológiai innováció --- inovação tecnológica --- innovación industrial --- innovación tecnológica --- risi industriale --- naujovė --- βιομηχανική καινοτομία --- technologische vernieuwing --- industrijska inovacija --- innovazione industriale --- tehnoloogiline innovatsioon --- priemyselná inovácia --- technologijos naujovė --- technologická inovácia --- innovation technologique --- teollinen innovaatio --- tehnoloģisks jauninājums --- fornyelse --- risi teknologjike --- inovație industrială --- teknisk innovation --- innovation industrielle --- teknologinen innovaatio --- teknologisk innovation --- industriell innovation --- technological innovation --- pramoninė naujovė --- industrial innovation --- технолошка иновација --- innovazione tecnologica --- průmyslová novinka --- tööstusinnovatsioon --- technická novinka --- tehnološka inovacija --- industriel innovation --- ipari innováció --- inovação industrial --- rūpniecisks jauninājums --- innovazione scientifica --- inovație tehnologică --- druh podniku --- virksomhed --- vrsta podjetja --- impresa --- företag --- врста предузећа --- вид на претпријатие --- vrsta poduzeća --- tip ta’ impriża --- ettevõtte tüüp --- επιχείρηση --- uzņēmējdarbības veids --- przedsiębiorstwo --- yritys --- type of business --- tip de afacere --- empresa --- предприятие --- Unternehmen --- onderneming --- typ podniku --- vállalkozás --- lloj i biznesit --- įmonės rūšis --- impresa collettiva --- φίρμα --- maatschappij --- impresa societaria --- Firma --- вид на фирма --- firme --- foretagende --- azienda --- дејност на претпријатие --- firm --- регистрирана дејност на трговско друштво --- ditta --- cég --- Unternehmung --- firmë --- firma --- kompanija --- äriühing --- tvrtka --- poduzeće --- 650.012 --- Trend --- Maatschappij --- cineál gnó --- teicneolaíocht dhigiteach --- 431 --- opleiding management --- formation management --- tipo di azienda --- Technologie numérique

Listing 1 - 4 of 4
Sort by