Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
uitvoeringspraktijk --- Philosophy --- muziekfilosofie --- Musicians --- Music --- Musique --- Performance --- History and criticism --- Exécution --- Histoire et critique --- Exécution --- 78.52 --- 78.58 Harnoncourt --- 575 --- Muziekfilosofie --- 517 --- Uitvoeringspraktijk --- Muziekgeschiedenis
Choose an application
Music --- Musique --- Philosophy and aesthetics --- Philosophie et esthétique --- 575 --- Muziekfilosofie --- Philosophie et esthétique --- 78.82 --- 78.81 --- Fundamenten --- Geschiedenis --- Creatie --- Muziekpsychologie
Choose an application
Evolution. Phylogeny --- Philosophy of science --- 575.8 --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GGSB: Wetenschapsfilosofie --- 574 --- biologie --- evolutieleer --- Evolutie --- 575.8 Evolution. Origin of species. Phylogeny --- Evolution. Origin of species. Phylogeny --- Afstammingsleer - Evolutieleer --- Antropologie --- Erfelijkheid --- Evolutieleer --- Onderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Filosofie (20e eeuw) --- Wetenschapsfilosofie --- 580 --- evolutie van de mens --- biologie algemeen --- biologie généralités
Choose an application
This book is an important contribution to the philosophy of music. Whereas most books in this field focus on the creation and reproduction of music, Bruce Benson's concern is the phenomenology of music making as an activity. He offers the radical thesis that it is improvisation that is primary in the moment of music making. Succinct and lucid, the book brings together a wide range of musical examples from classical music, jazz, early music and other genres. It offers a rich tapestry incorporating both analytic and continental philosophy, musicology and performance-practice issues. It will be a provocative read for philosophers of art and musicologists and, because it eschews technicality, should appeal to general readers, especially those who perform.
Improvisation (Music). --- Music --- Philosophy and aesthetics. --- Improvisation (Music) --- Hermeneutics (Music) --- Musical aesthetics --- Extemporization (Music) --- Philosophy and aesthetics --- Aesthetics --- Philosophy --- 78.81 --- Music theory --- Performance --- Arts and Humanities --- 575 --- Muziekfilosofie
Choose an application
Music --- anno 1900-1999 --- Filosofie van het postmodernisme --- Philosophie postmoderniste --- Postmodernism --- Postmodernisme --- Postmodernisme (esthétique) --- Postmodernisme (filosofie) --- Postmodernisme (philosophie) --- Musique --- History and criticism --- Histoire et critique --- Postmodernism. --- Philosophy and aesthetics. --- History and criticism. --- 20th century --- Philosophy and aesthetics --- 78.81 --- 72.28.1 --- 575 --- Muziekfilosofie
Choose an application
-Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- 840 --- Music --- -Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- Philosophy and aesthetics --- Hermeneutics (Music) --- Musical aesthetics --- Aesthetics --- Music theory --- Philosophy --- 78.28 --- 575 --- Muziekfilosofie --- Music - Philosophy and aesthetics
Choose an application
Van Dijck, Bart ; Cielen, Fie ; de Jong, Folkert ; Ervinck, Nick ; Buggenhout, Peter ; Rogiers, Peter ;Breukers, Tim ; Cotteleer, Anton
Sculpture --- interviews --- onderzoek in de kunsten --- Buggenhout, Peter --- Rogiers, Peter --- Cotteleer, Anton --- Cielen, Fia --- Breukers, Tim --- Jong, de, Folkert --- Ervinck, Nick --- Dijck, Van, Bart --- kunst --- 7 --- 73.039 --- 73.071 AAAA --- 37 --- 7.01 --- 73.01 --- kunsttheorie --- beeldhouwkunst --- eenentwintigste eeuw --- kunstonderwijs --- Koninklijke Academie van Antwerpen --- Beeldhouwkunst --- beeldhouwwerken [beeldmateriaal] --- C3 --- beeldende kunst --- 575 --- 720.6 --- Kunst en cultuur --- Muziekfilosofie --- sculpture [visual works]
Choose an application
C'est depuis toujours que la littérature a revendiqué une proximité privilégiée avec la musique. Qu'il s'agisse des épopées les plus archaïques chantées par les aèdes, qu'il s'agisse des mélopées chorales des tragédies, qu'il s'agisse encore du lyrisme qui aspire à la plus haute incantation, à chaque fois, c'est à la musique des mots et des phrases que les poètes ont recours pour dire ce que la grammaire des mots et des phrases ne peut dire. L'ouvrage que nous présentons vise à faire saillir cette musicalité à même le texte littéraire, et à plusieurs niveaux : celui de la thématique, dont l'analyse appartient à l'analyse musico-littéraire ; celui de la dimension mythique des pratiques de la musique et de la littérature, qui relève de la méditation philosophique de la « littérature et de son double » ; celui de la parole et du son, qui s'articule dans la confrontation conjointe des écritures. Ce livre est le résultat d'un colloque tenu aux Facultés universitaires Saint-Louis en octobre 1981.
Music --- Literature --- Letterkunde --- Littérature --- Musique --- Muziek --- Music and literature --- Musique et littérature --- 78:82 --- 82:7 --- #KVHA:Literatuurwetenschap --- Literature and music --- Muziek-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Literatuur en kunst --- Music and literature. --- 82:7 Literatuur en kunst --- 78:82 Muziek-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Musique et littérature --- 78.78 --- --Musique --- --Colloque --- --1982, --- Bruxelles --- --actes --- --78.78 --- --Music and literature --- --Music and literature. --- Colloque --- analyse littéraire --- poésie --- musicalité --- musicologie --- musique --- littérature --- 575 --- Muziekfilosofie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|