Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Jews --- Jewish diaspora --- Juifs --- Diaspora juive --- Music --- History and criticism. --- Musique --- Histoire et critique --- 78.23 --- 78.91
Choose an application
Choose an application
Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika werd opgericht in 1898, maar de officiële opening van het huidige gebouw vond pas in 1910 plaats en werd gekenmerkt door vele symbolen die de koloniale propaganda van die tijd weerspiegelen. De grote rotonde, ontworpen als ingang van het museum, herbergt een reeks standbeelden die sprekende voorbeelden zijn van de tijdsgeest en de stereotypen met fundamenteel racistische inslag. Tussen 2013 en 2018 onderging het KMMA een uitgebreide renovatie waarbij de permanente tentoonstelling grondig werd heringericht, met de hulp van leden van de Afrikaanse diaspora in België. Een belangrijke uitdaging bij deze renovatie was het doel een gebouw te dekoloniseren dat als beschermd monument is geklasseerd en bijgevolg wettelijk niet kan worden verbouwd. Aangezien de oorspronkelijke beelden niet mochten worden verwijderd, was het museum gedwongen dit te doen op een originele manier. Het stelde met name voor aan hedendaagse Afrikaanse kunstenaars om installaties te creëren die een dialoog, een contrast en een discussie aangaan met de koloniale symbolen. De Congolese kunstenaar Aimé Mpane werd geselecteerd om vanaf 2018 een dergelijk werk te realiseren in de rotonde. Hij creëerde Nieuwe Adem of Ontluikend Congo, maar het AfricaMuseum begreep als snel dat het, om tegemoet te komen aan zijn publiek, een stap verder moest zetten. Samen met de Belgische kunstenaar Jean Pierre Müller stelde Aime Mpané vervolgens, naast de creatie van een tweede sculptuur, het project RE/STORE voor: de permanente installatie van transparante gazen, gespannen voor elke nis van de rotonde, elk met een hedendaagse boodschap. De thema’s, sterk en expliciet, maken indruk op de bezoekers van het museum.
Colonisation. Decolonisation --- Art --- colonization --- Royal Museum for Central Africa [Tervuren] --- Congo --- dekolonisatie --- African diaspora --- Mpané, Aimé --- Müller, Jean Pierre --- Central Africa --- Mpane, Aimé
Choose an application
In this original and interdisciplinary work, Jing Tsu advances the notion of “literary governance” as a way of understanding literary dynamics and production on multiple scales: local, national, global. “Literary governance,” like political governance, is an exercise of power, but in a “softer” way - it begins with language, rather than governments. In a globalizing world characterized by many diasporas competing for recognition, the global Chinese community has increasingly come to feel the necessity of a “national language,” standardized and privileging its native speakers. As the national language gains power within the diasporic community, members of the diaspora become aware of themselves as a community. Eventually, they move from the internal state of awakened identity to being recognized as a community, and finally exercising power as a community. But this hegemony of the “national language” is constantly being challenged by different, nonstandard language uses, including various Chinese dialects, multiple registers, contested alphabet usage, and Chinese men and women who write in foreign languages. “Literary governance” reflects both the consensus-building power and the inherent divisiveness of these debates about language and is useful as a comparative model for thinking about not only Sinophone, Anglophone, Francophone, Lusophone, and Hispanophone literatures, but also any literary field that is currently expanding beyond the national.
Chinese literature --- Chinese diaspora in literature. --- Chinese in literature. --- History and criticism. --- China --- In literature. --- Chinese diaspora in literature --- Chinese in literature --- S15/0200 --- S16/0170 --- History and criticism --- China: Language--General works --- China: Literature and theatrical art--General works on modern literature
Choose an application
933.72 --- 296 <32> --- 933.72 Geschiedenis van het Joodse volk: diaspora in Egypte en Noord-Afrika --- Geschiedenis van het Joodse volk: diaspora in Egypte en Noord-Afrika --- Judaïsme. Jodendom--Oud-Egypte --- Alexandrie --- Jews --- Hebrews --- Israelites --- Jewish people --- Jewry --- Judaic people --- Judaists --- Ethnology --- Religious adherents --- Semites --- Judaism --- History --- Politics and government --- Alexandria (Egypt) --- Iskandarīyah (Egypt) --- Alexandrie (Egypt) --- Aleksandriyah (Egypt) --- Alessandria (Egypt) --- Alexandreia (Egypt) --- Aleksandria (Egypt) --- Alexantreia (Egypt) --- Alesandriʼa (Egypt) --- الإسكندرية (Egypt) --- الإسكندرية (مصر) --- اسكندرية (Egypt) --- Ethnic relations. --- Juifs --- History. --- Politics and government. --- Histoire --- Politique et gouvernement --- Alexandrie (Egypte) --- Relations interethniques
Choose an application
Compelling inside views of what characterises opera and music theatre in African and African diasporic contexts.
African drama (English) --- English drama --- African literature (English) --- African authors --- Opera --- Musical theater --- Lyric theater --- Theater --- Comic opera --- Lyric drama --- Opera, Comic --- Operas --- Drama --- Dramatic music --- Singspiel --- History and criticism --- 78.32 --- African diaspora. --- African theatre. --- cultural impact. --- diversity. --- music theatre. --- opera.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|