Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology --- Art --- 316.7 --- #SBIB:316.7C210 --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie: kunst: algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen)
Choose an application
Drawing --- Graphic arts --- anno 1500-1799 --- anno 1400-1499 --- anno 1800-1999 --- 76 <09> --- 316.7 --- 76 <09> Geschiedenis van de grafische kunsten --- Geschiedenis van de grafische kunsten --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen)
Choose an application
In dit boek probeert Pascal Gielen zicht te krijgen op de verschillende spelers die het cultuurbeleid op dit moment beïnvloeden en bepalen: de officiële en de officieuze beleidsmakers. Zo bekijkt hij bijvoorbeeld de rol van sponsors, de media, vooraanstaande culturele figuren. Tegelijkertijd gaat hij na hoe openbaar de beïnvloeding is. In dit boek komt op die manier een boeiende topografie tot stand van het 'culturele Vlaanderen'. Vervolgens wijst de auteur op een aantal knelpunten in het huidige beleid. Ons bestuur vertoont nog steeds de littekens van het 19de-eeuwse bureaucratische model, maar ook van de verzuiling en de politisering. Met het oog op de definitieve kentering van die situatie worden twee toekomstscenario's voor ons cultuurbeleid voorgesteld. Een eerste bouwt daarbij verder op de Vlaamse en Belgische beleidstraditie, een tweede laat zich inspireren door het Nederlandse model. Onafhankelijk van het scenario dat we uiteindeluijk zullen kiezen, worden enkele cruciale verwa ...
cultuurbeleid --- politiek --- Vlaanderen --- Sociology of cultural policy --- Civilisation --- Politics --- Flanders --- 316.7 --- #SBIB:013.GIFTSOC --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:316.7C312 --- #gsdbS --- #VCV monografie 2001 --- #A0107A --- 601 Cultuurbeleid --- C3 --- cultuurpolitiek (x) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuurbeleid: nationaal --- Kunst en cultuur --- Welzijnsbeleid --- Cultuurbeleid --- Politiek --- Media --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Sponsoring --- Maatschappij --- Film --- Emigratie --- cultuurbeleid. --- politiek. --- Vlaanderen.
Choose an application
History of civilization --- Netherlands --- Nederland --- 316.7 --- 655.4 <492> --- 028 --- 930.85 <492> "18" --- #SBIB:316.7C120 --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Uitgeverij. Boekhandel--algemeen--Nederland --- Lezen. Lectuur --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--Nederland--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- Cultuursociologie: algemene en theoretische werken --- Civilization --- Popular culture --- History --- 028 Lezen. Lectuur --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Nederland.
Choose an application
82.015.9 --- 82.015.9 Literaire stromingen: postmodernisme --- Literaire stromingen: postmodernisme --- #SBIB:316.7C210 --- #SBIB:309H505 --- 316.7 --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie: kunst: algemeen --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- avant-garde --- art [fine art] --- art theory --- Art styles --- Art --- anno 1900-1999 --- Avant-garde (esthetique) --- Histoire --- art [discipline] --- futurisme --- romantiek --- geschiedenis --- technologie --- esthetica --- poëzie --- 19de eeuw --- 20ste eeuw
Choose an application
6-502-9
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- 905.1 --- cultureel erfgoed --- cultuurgeschiedenis --- 130.2 --- 316.7 --- 904 --- 581 Monumentenbescherming, cultureel erfgoed --- 921 Cultuurgeschiedenis --- 130.2 Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- cultuurgeschiedenis - algemeen --- Netherlands --- Civilization. --- Cultural policy. --- Cultureel erfgoed --- Cultuurgeschiedenis
Choose an application
Superdiversiteit daagt ons uit om nieuwe vragen te stellen, over de toekomst en dus ook over het verleden. Het debat is verhit: niet alleen in de media, maar ook in de erfgoedpraktijk. Kunnen we het verleden wel delen in een samenleving met zo veel verschil? Moet erfgoed ons als gemeenschap verbinden of herschrijven we beter de geschiedenis? Kan erfgoed ooit inclusief zijn en musea ooit participatief?In het midden van een verhit debat doet historica Tina De Gendt een gewaagd voorstel: om de onderhandeling over het verleden radicaal te democratiseren. Vanuit haar ervaringen met De vierkante kilometer, een baanbrekend erfgoedproject van het STAM en de Erfgoedcel Gent, houdt ze een scherp pleidooi voor een moedige en hedendaagse erfgoedsector die een rol durft op te nemen voor een samenleving in transitie. Vertrekkend vanuit haar eigen praktijk reikt ze inzichten en concepten aan voor praktijkwerkers die met het verleden van superdiversiteit aan de slag gaan.https://www.lannoo.be/nl/ons-gedeeld-verleden
Cultureel erfgoed --- Vlaanderen --- Multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- cultureel erfgoed --- cultuur --- Gent --- Immaterieel erfgoed --- Superdiversiteit --- Sociale cohesie --- Stedenbouw ; socio-economische aspecten ; België ; Gent --- Stadsgeografie ; België ; Gent --- Migratie --- 711.13 --- 314.7 --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; sociale geografie ; socio-economische aspecten ; stadsgeografie --- Demografie ; migratie --- diversiteit --- 364.46 --- culturele diversiteit --- 904 --- 316.7 --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- museums [buildings] --- heritage management --- erfgoed
Choose an application
Cultural property --- Protection --- Sociology of cultural policy --- cultureel erfgoed --- cultuurbeleid --- cultural heritage --- Architecture --- sociologie, cultuur --- C3 --- 72.025 --- België --- erfgoed --- erfgoedmanagement --- Vlaanderen --- Academic collection --- #SBIB:316.7C313 --- #SMV:museum --- 130.2 --- cultuursociologie --- digitale cultuur --- globalisering --- Pascal Gielen en Rudi Laermans --- sociologie --- twintigste eeuw --- #VCV monografie 2005 --- 316.7 --- 581 Monumentenbescherming, cultureel erfgoed --- 866 Herdenking en herinnering --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Kunst en cultuur --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed --- Cultuurbeleid: regionaal --- Flanders (Belgium) --- Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- Civilization. --- Cultuur --- Cultuurgeschiedenis --- Erfgoed --- Geschiedenis --- Beleid --- 497.3 --- Cultureel erfgoed--Vlaanderen --- Analyse --- Evaluatie --- Toerisme --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- België
Choose an application
Op een dag zit Picasso aan een tafeltje in een restaurant. Een vrouw komt naar hem toe met een servet en vraagt hem daar iets op te tekenen. In nog geen 30 seconden staat de tekening op papier. 'Ziezo. Dat is dan 10.000 dollar', zegt hij. '10.000 dollar? Voor nog geen 30 seconden werk?', schrikt de vrouw. 'Ja, maar ik heb er dan ook 40 jaar over gedaan om te zijn waar ik nu ben', antwoordt Picasso. In deze anekdote - waar gebeurd of niet - schuilt evenveel economie als kunst, evenveel markt als creativiteit, evenveel vraag als aanbod. De relatie tussen kunst en economie staat al een tijdje volop in de belangstelling. Creativiteit in het ondernemen is een sleutelwoord geworden: creativiteit en innovatie blijken noodzakelijke voorwaarden om te overleven. Wat hebben kunst en economie elkaar te bieden? Beide hebben een eigen kapitaal. Bij de ondernemer is dat geld om voorraden en productiemiddelen te financieren. Bij de kunstenaar is dat zijn vrijheid: de vrijheid van denken en uitdrukken. Maar er zijn ook raakvlakken. De ondernemer zoekt zingeving in wat hij doet. De kunstenaar schept een nieuwe taal om zin en duiding te geven aan wat er gebeurt. De ondernemer kan voor die inspiratie terecht bij de kunstenaar, maar ook omgekeerd. De ondernemer kan zich engageren om de kunst te steunen. De organisatie Arteconomy bracht ondernemers, kunstenaars en kunstkenners uit verschillende hoeken samen. Uit deze ontmoetingen blijkt dat deze materie complexer, genuanceerder en zelfs polemischer is dan we denken. In dit boek wil Marc Ruyters - uitgaande van deze concrete ervaring - klaarheid scheppen in dat boeiend proces. Want kunst kan niet zonder economie en economie niet zonder kunst. Sterker nog: de wereld heeft ze allebei nodig.
Art --- Economics --- anno 2000-2009 --- ondernemen --- Business policy --- kunst --- creativiteit --- Service industry --- economie --- 600 Cultuur --- 460 Economie --- 316:7 --- 316.7 --- 316:7 Kunstssociologie --- Kunstssociologie --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Kunsten --- Economie --- Ondernemerschap --- Creativiteit --- Creatief management --- #SBIB:316.7C310 --- #SBIB:316.7C333 --- #SBIB:316.7C341 --- 7.071 --- Kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Arteconomy --- kunst en economie --- sponsoring --- mecenaat --- 7.01 --- 7.075 --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Cultuurbeleid: algemeen --- Kunstenaars --- Cultuursponsoring --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst --- Musiceren
Choose an application
cultuursociologie --- Sociology of culture --- mode --- Applied arts. Arts and crafts --- Semiotics --- Femininity (Psychology) --- Féminité (Psychologie) --- Mode --- Sociologie --- Vrouwelijkheid (Psychologie) --- Clothing and dress --- Fashion --- Femininity. --- Social aspects. --- Symbolic aspects. --- 316.7 --- Costume --- -Costume --- -Fashion --- -Femininity --- Academic collection --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:309H53 --- Sex (Psychology) --- Women --- Style in dress --- Fancy dress --- Motion pictures --- Opera --- Stage costume --- Theater --- Theatrical costume --- Decorative arts --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Social aspects --- Symbolic aspects --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Niet-verbale communicatie --- Theses --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Femininity --- Society and clothing --- Symbolic aspects of clothing and dress --- Symbolism --- Clothing and dress - Social aspects. --- Fashion - Social aspects. --- Clothing and dress - Symbolic aspects. --- Aesthetics --- History --- Identification --- Thesis --- Sociology --- Appearance --- Book --- Consumption
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|