Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De kunst van cultuurmarketing
Author:
ISBN: 9789046901250 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het wordt er voor culturele instellingen niet eenvoudiger op om het publiek te interesseren voor hun aanbod. De concurrentie die zij ondervinden van andere vormen van vrijetijdsbesteding is enorm. Daarom is het van groot belang dat de marketing van de culturele sector professionaliseert. Dit boek biedt de kennis die daarbij nodig is: het behandelt de gangbare marketingtheorieën volledig toegepast op de creatieve sector. Deze theoretische achtergronden worden praktisch uitgewerkt met behulp van actuele voorbeelden en cases. Ieder hoofdstuk sluit af met discussievragen en stellingen. Dit basisboek voor marketing is geschreven voor gebruik in kunst- en cultuuropleidingen die marketing als hoofd- of bijvak aanbieden. Daarnaast is het bedoeld voor professionals in culturele organisaties en individuele creatieven.Inhoud: Marketing van kunst, cultuur en creativiteit - De consument van kunst, cultuur en andere creatieve producten - De markt van kunst, cultuur en andere creatieve producten nader gesegmenteerd - Creatieve producten, diensten en merken - Over het promoten van kunst, cultuur en creativiteit - De prijs, waarde en het verwerven van inkomen - Distributie: vraag en aanbod nader tot elkaar - De multimediale wereld - Strategische marketing van creatieve organisaties - Over het nut van onderzoek


Book
Publiek belicht : handboek publieksonderzoek voor culturele instellingen
Authors: ---
ISBN: 9045513552 9789045513553 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling

Listing 1 - 2 of 2
Sort by