Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Ghent
Choose an application
Public buildings --- Provinciaal Instituut voor Hoger Onderwijs [Gent] --- Ghent --- Openbare gebouwen --- Gent --- architectuur (bouwwerken) --- Provinciaal Instituut voor Hoger Onderwijs Henleykaai (Gent) --- Bâtiment, histoire --- Enseignement, histoire --- Openbare gebouwen. --- Provinciaal Instituut voor Hoger Onderwijs [Gent]. --- Gent. --- burgerlijke architectuur; gebouwen; huisvesting
Choose an application
Documentation and information --- HO (hoger onderwijs) --- organisatie --- onderwijs --- universiteiten --- technische universiteiten --- Hasselt University
Choose an application
Kunst is een vorm van denken; een ongewone bron van kennis. In deze studie maakt de lezer kennis met Art-Based Learning, een methode die de toeschouwer in staat stelt met kunstwerken in dialoog te gaan. Aan de hand van drie triptieken laat de auteur zien hoe kunstwerken werken als een "sprekend object". Deze studie is bedoeld voor studenten en docenten theologie, filosofie en antropologie, theater- en filmwetenschap, literatuurwetenschap en (kunst)geschiedenis. De hier ontwikkelde methodiek is ook uitermate geschikt voor Artistic Research aan kunstacademies, theateracademies, conservatoria, film- en dansacademies.
art education --- kunstonderwijs --- museumeducatie --- literatuuronderwijs --- filmeducatie --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- Kunst --- 489.4 --- Hoger onderwijs; didactiek
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Antwerp --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 378.4 <493 ANTWERPEN> --- #TS:WDEP --- 781 Universitair onderwijs --- Tijdschrift --- abonnementen --- onderwijs --- universiteiten --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Universiteiten--België--ANTWERPEN --- Periodicals --- 378.4 <493 ANTWERPEN> Universiteiten--België--ANTWERPEN
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Antwerp --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- Universiteit Antwerpen --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften.
Choose an application
restauratie (kunst) --- restoration [process] --- HO (hoger onderwijs) --- Conservation. Restoration --- conservatie --- higher education --- preserving --- Higher education --- Museums --- Museum techniques --- Study and teaching (Higher) --- Employees --- Training of
Choose an application
Higher education --- Humanities --- Social sciences --- Dissertations, Academic --- Social Sciences --- Periodicals --- 378.245 --- Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- 378.245 Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- Humanities - Abstracts - Periodicals --- Humanities - United States - Abstracts - Periodicals --- Social sciences - Abstracts - Periodicals --- Social sciences - United States - Abstracts - Periodicals --- Dissertations, Academic - Abstracts - Periodicals --- Dissertations, Academic - United States - Abstracts - Periodicals --- Dissertations, Academic - Abstracts --- Humanities - Abstracts --- Social Sciences - Abstracts
Choose an application
Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.6 --- Didactiek --- Geschiedenis : didactiek --- 930 --- Geschiedenis --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
art education --- kunstonderwijs --- onderzoek in de kunsten --- doctoraten --- research [function] --- Art --- Higher education --- Doctor of arts degree --- Doctorat en arts --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Universitaire Associatie Brussel --- 378.245 --- 378.4 <493 BRUSSEL> --- kunst --- onderzoek --- doctoraat in de kunst --- Brussel --- België --- eenentwintigste eeuw --- 373.67 --- Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- Universiteiten--België--BRUSSEL --- 378.4 <493 BRUSSEL> Universiteiten--België--BRUSSEL --- 378.245 Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- proefschrift --- Arts, Doctor of --- Degrees, Academic --- Universitaire Associatie Brussel. --- University Association of Brussels --- Brussels University Association --- UAB --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- doctoral dissertations --- D.A. degree --- DA degree --- Koninklijk Conservatorium Brussel --- Erasmushogeschool Brussel --- Opleidingen --- 21e eeuw
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|