Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Gent Universiteit
Author:
Year: 1985 Publisher: Gent Universiteit Gent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Provinciaal Instituut voor hoger onderwijs Henleykaai, Gent
Author:
ISBN: 9074311059 Year: 1992 Publisher: Zele : De Cuyper N.V.,


Periodical
Jaarverslag
Author:
ISSN: 17846242 Year: 2005 Publisher: Diepenbeek Universiteit Hasselt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
In de schaduw van het kunstwerk : art-based learning in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789044129502 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunst is een vorm van denken; een ongewone bron van kennis. In deze studie maakt de lezer kennis met Art-Based Learning, een methode die de toeschouwer in staat stelt met kunstwerken in dialoog te gaan. Aan de hand van drie triptieken laat de auteur zien hoe kunstwerken werken als een "sprekend object". Deze studie is bedoeld voor studenten en docenten theologie, filosofie en antropologie, theater- en filmwetenschap, literatuurwetenschap en (kunst)geschiedenis. De hier ontwikkelde methodiek is ook uitermate geschikt voor Artistic Research aan kunstacademies, theateracademies, conservatoria, film- en dansacademies.


Periodical

Periodical
Universiteit Antwerpen.
Author:
ISSN: 07756925 Publisher: Antwerpen : De Sikkel,


Book
Defining and measuring effectiveness in education and training : proceedings of the interim meeting of the ICOM-CC Working Group on Training in Conservation and Restoration, April 16-18, 1998, Vantaa, Finland
Authors: --- ---
ISBN: 9516470025 Year: 1999 Publisher: Vantaa, Finland : Evtek Institute of Art and Design,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geschiedenisdidactiek : handboek voor de vakdocent
Authors: --- ---
ISBN: 9789046903025 Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by