Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Art --- decorative arts [discipline] --- design [discipline] --- fine arts [discipline] --- Hoffmann, Josef --- Peche, Dagobert --- Hodler, Ferdinand --- Klimt, Gustav --- Wiener Werkstätte --- anno 1900-1909 --- anno 1910-1919 --- anno 1920-1929 --- Vienna --- Sezession --- art nouveau --- art deco --- gesamtkunstwerken --- tentoonstellingen (Wenen) --- Hodler, Berthe --- Loew, Anton --- Reininghaus, Carl --- Wenen --- Zürich --- Wiener Werkstätte. --- Sezession. --- art nouveau. --- art deco. --- gesamtkunstwerken. --- tentoonstellingen (Wenen). --- Hodler, Ferdinand. --- Klimt, Gustav. --- Hoffmann, Josef. --- Hodler, Berthe. --- Loew, Anton. --- Reininghaus, Carl. --- Peche, Dagobert. --- Wenen. --- Zürich.
Choose an application
The depiction of sin has been fundamental to European visual culture for hundreds of years, especially-but not only-in Christian art. Addressing the mutable and often ambiguous representation of sin, this book highlights its theological underpinnings, cultural afterlife, and contradictory and controversial aspects from the 15th to the 21st century. Drawing on paintings from the National Gallery and elsewhere, including pictures by Cranach, Gossaert, and Velázquez, as well as contemporary art and sculpture, the author explores complex theological ideas-Original Sin, the Immaculate Conception, and confession, for example-that show familiar human behavior through moralizing or seductive images; in the process, Sin shows how art can blur the boundaries between our modern categories, religious and secular. --
Iconography --- Painting --- sin [religious concept] --- Sin in art --- Christian art and symbolism --- iconography --- easel paintings [paintings by form] --- Péché (religion) --- Painting, European --- Painture européenne --- Dans l'art. --- Themes, motives --- Thèmes, motifs, etc. --- National Gallery (Great Britain) --- National gallery --- Painture européenne --- Thèmes, motifs, etc. --- Peinture européenne --- zondeval --- ondeugd, kwade, zonde --- moraal --- iconografie --- zondeval. --- ondeugd, kwade, zonde. --- moraal. --- iconografie.
Choose an application
Si la représentation d'Adam et Eve connaît au XVIe siècle une actualité particulière, c'est sans doute parce que l'histoire des premiers parents suscite l'intérêt d'un siècle fasciné par la question de l'origine et offre à la peinture d'histoire sacrée l'occasion bien rare de représenter un homme et une femme nus. Mais il n'est pas indifférent que l'intérêt porte tout particulièrement sur le récit du péché originel, en Genèse 3, qui cristallise une série d'oppositions fondamentales. La faute provoque la chute dans notre humanité, puisqu'elle marque le passage de l'éternité à un temps arrêté par la mort. Mais elle constitue aussi le moment de la naissance des corps, souffrants et jouissants, marqués par la différence sexuelle. Elle opère enfin le basculement d'un monde régi par la transparence des signes, du langage, vers un monde marqué par l'opacité, le brouillage entre la vérité et le mensonge. Dès lors, la représentation du péché originel semble offrir à toute oeuvre un miroir apte à réfléchir les moyens dont celle-ci dispose pour énoncer la vérité et pour la transmettre au lecteur/ spectateur.
Christian moral theology --- Iconography --- Thematology --- Eve --- Adam --- anno 1500-1599 --- Sin, Original, in art. --- Sin, Original, in literature. --- Sin, Original --- History of doctrines --- Péché originel --- Littérature de la Renaissance --- Art de la Renaissance --- Dans la littérature --- Dans l'art --- Thèmes, motifs --- Old testament --- Adam and Eve --- Representations in arts and literature --- 16th century --- 16th century. --- 233.142 --- 233.142 Erfzonde:--in het bijzonder: bestaan; gevolgen; natuur --- Erfzonde:--in het bijzonder: bestaan; gevolgen; natuur --- Dans la littérature. --- Dans l'art. --- Thèmes, motifs. --- Sin, Original - History of doctrines - 16th century.
Choose an application
This volume offers a fresh consideration of role played by the enduring tradition of the seven deadly sins in Western culture, showing its continuing post-mediaeval influence even after the supposed turning-point of the Protestant Reformation. It enhances our understanding of the multiple uses and meanings of the sins tradition.
Christian moral theology --- anno 500-1499 --- anno 1500-1599 --- History of civilization --- Thematology --- Iconography --- Deadly sins. --- Sin, Mortal --- Deadly sins in art. --- Deadly sins in literature --- Christian ethics --- Péchés capitaux --- Péché mortel --- Péchés capitaux dans l'art --- Péchés capitaux dans la littérature --- Morale chrétienne --- History --- Histoire --- Sin, Mortal. --- Deadly sins in literature. --- Dans l'art --- Dans la littérature --- Civilization, Medieval. --- Religion and culture. --- Doodzonden. --- To 1500. --- Deadly sins --- -241 <09> --- Capital sins --- Seven capital sins --- Seven deadly sins --- Sins, Capital --- Sins, Deadly --- Sins --- History of doctrines --- -Moraaltheologie. Theologische ethiek--Geschiedenis van ... --- Péchés capitaux --- Péché mortel --- Péchés capitaux dans l'art --- Péchés capitaux dans la littérature --- Morale chrétienne --- Deadly sins in art --- 241 <09> --- Mortal sin --- Sin, Venial --- Ethical theology --- Moral theology --- Theology, Ethical --- Theology, Moral --- Christian life --- Christian philosophy --- Religious ethics --- Moraaltheologie. Theologische ethiek--Geschiedenis van .. --- Middle Ages, 600-1500 --- Dans l'art. --- Dans la littérature. --- Moraaltheologie. Theologische ethiek--Geschiedenis van . --- Moraaltheologie. Theologische ethiek--Geschiedenis van
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|