Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Hulpverlening via internet is laagdrempelig, effectief en bereikt bovendien nieuwe doelgroepen. Steeds meer instellingen uit het maatschappelijk werk, de ggz, jeugdzorg enz. bieden dan ook online hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. In 10 jaar tijd is het aantal initiatieven gegroeid van een handvol naar meer dan honderd. Wat maakt hulpverlening via internet zo bijzonder en wat is nodig voordat een instelling online hulp kan aanbieden? Dit handboek is geschreven op basis van tien jaar ervaring met hulpverlening via internet en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek van online hulpverlening komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende vormen aan bod. Verder worden organisatorische implicaties behandeld, waaronder techniek, veiligheid, recht & ethiek, PR en de rol van de medewerkers. Door het hele boek heen worden voorbeelden van bestaande online initiatieven beschreven
Online hulpverlening. --- e-health --- e-mail --- psychosociale hulpverlening --- chatten --- Hygiene. Public health. Protection --- psychotherapie --- hulpverlening --- online hulpverlening --- 321 --- 433.5 --- 460.9 --- communicatie --- methodiek --- Communicatie in de hulpverlening --- Online hulpverlening --- 364.044 --- Communicatie --- Methodiek --- Organisatie --- 364.0 --- Hulpverlening --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- internet --- online-hulpverlening --- tele-onthaal --- telecommunicatieve hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- 361.2 --- Sociology of social welfare --- Problemen --- Elektronische informatievoorziening --- Internet --- Eerstelijnshulpverlening --- Probleem --- Digitale informatievoorziening --- Onlinehulpverlening
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|