Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Economie van experiences laat het veranderingsproces zien waarin we maatschappelijk gezien verkeren en waar we op zoek zijn naar nieuwe vormen van waarde creatie zoals de 'experience economy' daar een eerste symptoom en een uiting van is. De economie van experiences is meer dan 'voed mij', 'vermaak mij', 'geef mijn leven betekenis'. Bedrijven en organisaties kunnen een rol van betekenis spelen in het ondersteunen van het individu om zijn eigen weg te vinden. Dit boek gaat in essentie over nieuwe vormen van waarde creatie waarbij de mens in zijn sociaal culturele context centraal staat. De klant beleving, de betekenis en de waarde voor de klant staan voorop.Deze editie is volledig geactualiseerd. Zo sluit de inhoud aan bij de huidige psychologische inzichten evenals de economische issues en uitdagingen van vandaag de dag. Daarnaast sluiten de hoofdstukken nu nog consistenter op elkaar aan. Ten slotte zijn er nieuwe voorbeelden en actuele cases opgenomen over onder meer Airbnb, Uber en het digitale Anne Frank Huis.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
belevingseconomie --- marketing --- Beleveniseconomie --- Waardecreatie --- Trends --- Gezondheidssector --- Financiewezen --- Citymarketing --- 659.5 --- Belevingseconomie --- Eventmanageent --- Marketing --- toegepaste psychologie --- marketingcommunicatie --- evenementen marketing --- consumentenmarketing --- klantentevredenheid --- Trend
Choose an application
In dit dossier wordt een burger gevolgd op zijn zoektocht naar zorg. Momenten van communicatie en miscommunicatie worden geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Zo wordt ingezoomd op de directiesecretaresse die een journalist aan de telefoon krijgt - natuurlijk net als er ruzie in de maatschap is - en op de directeur van een verpleeghuis die moet besluiten wat hij aan wie gaat communiceren als legionella is geconstateerd. Allen werkzaam in het vak communicatie en de gezondheidszorg zullen vele momenten van herkenning beleven, en inspiratie opdoen voor verbetering.
Communicatie --- Gezondheidszorg. --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Mass communications --- Communicatievaardigheden --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Gezondheidssector --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Crisiscommunicatie --- Mediarelaties --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Gezondheidszorg --- communicatie --- gezondheidszorg --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- patiëntenvoorlichting --- patiëntenbegeleiding --- 601 --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Mediarelatie
Choose an application
Service management is een groeiend onderzoeks- en studiedomein. Het boek 'Service Management voor Zorgorganisaties' brengt inzichten samen over het functioneren van zorgorganisaties en hun kennis over service management. Het boek kan beschouwd worden als een handboek of een handleiding die zorgorganisaties moet helpen om een (nog) betere service te verlenen.In deze nieuwe editie hebben de auteurs hun state-of-the-artkennis over het service management in zorgorganisaties uitgebreid met 15 nieuwe casussen die in het tweede deel van het boek worden toegevoegd. De casussen belichten een servicemanagementconcept dat aan bod komt in één van de basishoofdstukken.Deze basishoofdstukken zijn nog steeds opgebouwd volgens het 5 P & I-model:"Positionering"Performantie"Procesmanagement"Personeelsmanagement"Plaats"InnovatieOp deze wijze is de nieuwe editie van het boek niet alleen een goed referentiewerk over service management in zorgorganisaties, maar ook een uitstekend caseboek met verhalen waarin de manager, de zorgprofessional of de student zich kan herkennen.Bron : http://businessandeconomics.diekeure.be
Hygiene. Public health. Protection --- Business policy --- procesmanagement (economie) --- management --- case management --- ziekenhuismanagement --- personeelsmanagement --- Health facilities --- Organization & administration --- Handbooks, manuals, etc. --- Management --- Gezondheidssector --- Gezondheidsinstellingen --- Personeelsmanagement --- Veranderingsmanagement --- Welzijnszorg --- Gezondheidsinstelling --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- #GBIB:CBMER --- Management van de gezondheidszorgen --- Management --- Medische ethiek --- 603.1 --- ethiek --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- management --- management en ethiek --- medische ethiek --- zorgethiek --- zorginstellingen --- Management des soins de santé --- Ethique médicale --- Ethiek --- Kwaliteitsmanagement --- Waarden --- Gezondheidssector --- Managementethiek --- Waarde (ethiek) --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Deze studie onderzoekt de betekenis van innovatie voor Vlaamse ziekenhuizen aan de hand van de complexiteitstheorie, bestudeert de impact van diverse trends in organisatieverandering op het innovatievermogen van een ziekenhuis en formuleert aanbevelingen voor het verhogen van dit innovatievermogen
Hygiene. Public health. Protection --- ziekenhuizen --- Organization theory --- innovatiemanagement --- gezondheidszorg --- 613 --- 658.01 --- 613.4 --- Vlaanderen --- 614.5 --- Ziekenhuisbeleid --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- hospitaalwezen --- innovatie --- organisaties, verandering --- 366.4 --- 364.444 --- 614.2 --- 65.01 --- Gezondheidszorg : management --- Gezondheidszorg : organisatie . Vlaanderen --- Ziekenhuizen : werking --- Gezondheidszorg --- Hygiëne. Gezondheidszorg. Bescherming --- Organisatieleer --- ziekenhuiswezen --- FDC. --- Flanders DC. --- Gezondheidssector --- Ziekenhuizen --- Veranderingsmanagement --- Innovatie --- Ziekenhuis
Choose an application
Ziekenhuizen en verzorgingsinstellingen worden, net zoals scholen, in toenemende mate gerund als bedrijven. Marc Desmet, ziekenhuisarts en veelgevraagd spreker, vertolkt de ervaring van al diegenen die aan het ziekbed staan en toont aan dat al deze onophoudelijke veranderingen en controles hen weghalen van de kern van hun opdracht. Als niet-manager beschrijft de auteur hoe werknemers én managers staande kunnen blijven in deze snel veranderende organisaties en maatschappij. Hij besteedt daarbij veel aandacht aan de spirituele dimensie. - Een toegankelijk boek dat niet enkel mensen uit de ziekenzorg zal aanspreken
Hygiene. Public health. Protection --- Organization theory --- 241.63*2 --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdb5 --- C5 --- gezondheidszorg [verplegend] --- management --- 603.1 --- gezondheidszorg --- medische ethiek --- patiënten --- spiritualiteit --- 613.44 --- ethiek --- zorgverlening --- Ethiek --- Management --- S20110133.jpg --- bezieling --- management in de welzijnsinstelling --- Medische ethiek --- Gezondheidszorg --- Spiritualiteit --- 241.63*2 Theologische ethiek: medische ethiek: dokter; verpleegster; ziekenhuis --- Theologische ethiek: medische ethiek: dokter; verpleegster; ziekenhuis --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- medische ethiek, euthanasie --- Interne organisatie --- 361.03 --- Ziekenhuizen --- 331.1 --- Gezondheidssector --- Arbeidsvreugde --- Hygiene Gezondheidszorg Bescherming. --- Organisatieleer. --- Ziekenhuis --- ziekenhuizen --- Sociale wet. essays
Choose an application
Ouderenzorg wordt geconfronteerd met de historische babyboom expansie. De sector die zich specialiseert in de laatste levensstadia, staat nu voor een nieuw begin. Binnenkort wordt ouderenzorg een politieke prioriteit, een sociale kwestie, een budgettaire test en een levendige economische markt. Kunnen we deze uitdagingen omplooien tot opportuniteiten? Wat leren binnen- en buitenlandse ervaringen ons hierover? Welke hefbomen hebben we tot onze beschikking en welke obstakels moeten er uit de weg gewerkt worden. Hoe zorgen we er voor dat kwaliteit en toegankelijkheid niet lijden onder de enorme demografische druk?
Social policy --- Geriatrics --- pensioenen --- generatiemarketing --- gerontagogie --- vergrijzing --- Ouderenzorg --- Gezondheidssector --- België --- Beleid --- Ouderenzorg. --- S20100631.JPG --- bejaardenzorg --- pensioen --- gewaarborgd inkomen voor bejaarden --- 364.4 -053.9 --- #SBIB:314H324 --- #SBIB:316.8H14 --- #SBIB:316.8H22 --- 312.8 --- 331.121 --- 362.6 --- 368.43 --- 368.436 --- 665 Bejaarden --- Vergrijzing --- ouderenzorg --- soins de sante --- 324 --- België --- senioren --- zorgsector --- Bejaarden / ouderen (bejaardenzorg, ouderen) --- Bejaardenproblematiek (ouderenproblematiek) --- Bejaardenzorg (ouderenzorg) --- Zorgtheorie (theorie van zorg) --- 332.832 --- 364.4 -053.9 Hulpverlening aan bejaarden --- Hulpverlening aan bejaarden --- 368 --- 339.14 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: ouderenzorg en - beleid --- Welzijns- en sociale problemen: bejaarden --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- bevolkingsaangroei - bevolkingsvermindering - bevolkingsveroudering - overbevolking - ontvolking --- eindeloopbaan --- bejaarden - bejaardenzorg --- pensioenregeling, aanvullende - extra legaal pensioen --- gezondheidszorg --- vieillissement --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- Pensioen. Brugpensioen --- Ouderdomsverzekering. Voorbarige dood. Weduwen en wezen --- HQ 1061 Aged. Gerontology (social aspects). Retirement.- General works --- Belgium --- Health Care --- Delivery of Health Care --- Social aspects --- Costs and Cost Analysis --- Health Policy --- Electronic books --- Analyse --- Evaluatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|