Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De toekomst begint gisteren ...: verhalen over data, informatie, kennis, intelligentie en wijsheid
Author:
ISBN: 9038201842 Year: 1999 Publisher: Gent Academia Press


Book
Word informatievaardig! : digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken.
Authors: ---
ISBN: 9789001779924 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Word informatievaardig! geeft je aanwijzingen om op een effectieve en efficiënte manier informatie op internet te vinden, te beoordelen en te verwerken. Het aanleren van een kritische en oplettende houding bij het zoeken en selecteren is daarbij zeer belangrijk.


Book
Kort en goed rapporteren
Authors: ---
ISBN: 9014090072 Year: 2002 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Beginnen met schrijven 2. Helder structureren van informatie 3. Doelgroepen vaststellen 4. Stijladviezen 5. Variatie en vaart in teksten 6. Moeilijke situaties 7. Interpunctie 8. Visualiseren van informatie 9. Presentatie van het rapport 10. Samengevat


Book
Doeltreffend rapporteren : een praktische handleiding
Author:
ISBN: 9012105498 Year: 2004 Publisher: Den Haag Sdu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U schrijft rapporten, memo´s en notities. U doet uw best die bondig en helder te houden voor de lezer. Toch hebt u het gevoel dat uw boodschap niet altijd even duidelijk overkomt. Dat er lezers zijn die uw teksten maar half lezen, of ... helemaal niet lezen. Hebben ze geen zin, kunnen ze niet lezen? Welnee, ze zijn overvoerd met teksten. &#13;Rapporteren is een vak. Een vak dat vraagt om een perfecte balans tussen de juiste opbouw en de juiste stijl. Je moet in staat zijn om hoofd- en bijzaken te scheiden. Maar ook om een zakelijke stijl toch prikkelend en gevarieerd te houden. Dit boek vormt hiervoor een handleiding. &#13;In drie hoofdstukken leest u welke acties nodig zijn om een doeltreffend rapport te produceren: &#13;structureren: hoe breng ik overzicht aan in de tekst? &#13;navigeren: hoe leid ik mijn lezer door de tekst? &#13;formuleren: hoe schrijf ik helder en lezersgericht?&#13;&#13;


Book
Succesvol rapporteren
Author:
ISBN: 9013039855 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rapporten vormen nog steeds een belangrijk communicatiemiddel in het bedrijfsleven. Mits ze ook worden gelezen natuurlijk. Pas dan is een rapport succesvol. Dit boekje helpt de kans te vergroten dat een rapport succesvol wordt. Het bevat informatie over een logische structuur, een rode draad in het verhaal, maar ook over een professionele afwerking en lay-out. Op de kern (probleemstelling, conclusies) wordt wat dieper ingegaan, waarna tips volgen over zinsopbouw en woordgebruik. Bijzonder is dat ook aan de juiste verhouding tussen tekst en beeld aandacht wordt geschonken. De informatie is to the point, toegankelijk en behoorlijk compleet. Speciaal voor degene die zelf geen rapporten schrijft, maar die van anderen redigeert, zijn de checklists achterin een handig hulpmiddel.

The Oxford guide to library research
Author:
ISBN: 0195189981 0195189973 9780195189971 9780195189988 9786610655595 019972945X Year: 2005 Publisher: New York : Oxford University Press,


Book
Rapporteren, presenteren : scripties, rapporten, artikelen, spreekbeurten, voordrachten, presentaties
Author:
ISBN: 9027420777 Year: 1988 Publisher: Utrecht : Het Spectrum,


Book
Schrijven in stappen : handboek voor verslaglegging van literatuuronderzoek
Authors: ---
ISBN: 9051895143 9789051895148 Year: 1995 Publisher: Utrecht Lemma


Book
Information literacy meets library 2.0
Authors: ---
ISBN: 9781856048668 9781856046374 1856046370 1856048667 Year: 2008 Publisher: London Facet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Web 2.0 technologies have been seen by many information professionals as critical to the future development of library services. This has led to the use of the term Library 2.0 to denote the kind of service that is envisaged. There has been considerable debate about what Library 2.0 might encompass, but, in the context of information literacy, it can be described as the application of interactive, collaborative, and multimedia technologies to web-based library services and collections. These developments challenge librarians involved in information literacy with more complex and diverse web content, a range of exciting new tools with which to teach, and a steep learning curve to adjust to the constant change of the Web 2.0 world.This edited collection from an international team of experts provides a practically based overview of emerging Library 2.0 tools and technologies for information literacy practitioners; addresses the impact of the adoption of these technologies on information literacy teaching; provides case study exemplars for practitioners to help inform their practice; and examines the implications of Library 2.0 for the training of information literacy professionals.Key topics include: School Library 2. 0 - new skills, new knowledge, new futures; information literacy, Web 2.0 and public libraries; the blog as an assessment tool; using Wikipedia to eavesdrop on the scholarly conversation; information literacy and RSS feeds; library instruction on the go - podcasting; sparking Flickrs of insight into controlled vocabularies and subject searching; joining the YouTube conversation to teach information literacy; going beyond Google; and, teaching information literacy through digital games. This book, which will be continually updated by blog ('Information Literacy Meets Library 2.0'), is essential reading for all library and information practitioners and policy makers with responsibility for developing and delivering information literacy programmes to their users. It will also be of great interest to students of library and information studies.

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by