Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Documentation and information --- Automatisation des bibliothèques --- Bibliotheekautomatisering --- Datacommunicatie --- Filosofie --- Philosophie --- Télématique --- Otlet, Paul --- 82 --- #A0102A --- 691 Informatiemaatschappij --- informatiemaatschappij --- ontsluiting --- informatie --- 031 --- informatievoorziening --- virtuele bibliotheek --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- informatie en documentatie --- 82 Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- 82 Literature in general --- Literature in general --- Monograph
Choose an application
Word informatievaardig! geeft je aanwijzingen om op een effectieve en efficiënte manier informatie op internet te vinden, te beoordelen en te verwerken. Het aanleren van een kritische en oplettende houding bij het zoeken en selecteren is daarbij zeer belangrijk.
Desk research. --- Informatievaardigheden. --- Informatievaardigheden --- Eindwerken. --- Informatieontsluiting. --- Hoger onderwijs. --- internet --- informatievaardigheden --- communicatievaardigheden --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- 002 --- 691 Internet --- ICT --- 001.81 --- 031 --- informatieverwerking --- 101468.jpg --- Informatieverwerking --- Internet --- 454.9 --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- informatie en documentatie
Choose an application
1. Beginnen met schrijven 2. Helder structureren van informatie 3. Doelgroepen vaststellen 4. Stijladviezen 5. Variatie en vaart in teksten 6. Moeilijke situaties 7. Interpunctie 8. Visualiseren van informatie 9. Presentatie van het rapport 10. Samengevat
Communicatieve vaardigheden: rapporteren. --- Rapporteren. --- rapporteren --- Mass communications --- Rapporteren --- Schrijven --- 695 Communicatie --- Vergadertechnieken --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- 316.772.43 --- 031 --- communicatie in organisaties --- schriftelijke communicatie --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- informatie en documentatie --- 65.012 --- 007.2 --- Communicatieve vaardigheden --- Praktijk --- Checklists --- Communicatie --- Checklist
Choose an application
U schrijft rapporten, memo´s en notities. U doet uw best die bondig en helder te houden voor de lezer. Toch hebt u het gevoel dat uw boodschap niet altijd even duidelijk overkomt. Dat er lezers zijn die uw teksten maar half lezen, of ... helemaal niet lezen. Hebben ze geen zin, kunnen ze niet lezen? Welnee, ze zijn overvoerd met teksten. Rapporteren is een vak. Een vak dat vraagt om een perfecte balans tussen de juiste opbouw en de juiste stijl. Je moet in staat zijn om hoofd- en bijzaken te scheiden. Maar ook om een zakelijke stijl toch prikkelend en gevarieerd te houden. Dit boek vormt hiervoor een handleiding. In drie hoofdstukken leest u welke acties nodig zijn om een doeltreffend rapport te produceren: structureren: hoe breng ik overzicht aan in de tekst? navigeren: hoe leid ik mijn lezer door de tekst? formuleren: hoe schrijf ik helder en lezersgericht?
Rapporten. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlandse taal. --- rapporteren --- schrijven --- Multidisciplinary organizations --- Science --- teksten schrijven --- 001.818 --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- 031 --- 001.81 --- auteurschap --- schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- stijl --- wetenschappelijk schrijven --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- informatie en documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Rapporteren --- Communicatiemiddelen --- Communicatietechnieken --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Communicatiemiddel --- Communicatietechniek
Choose an application
Rapporten vormen nog steeds een belangrijk communicatiemiddel in het bedrijfsleven. Mits ze ook worden gelezen natuurlijk. Pas dan is een rapport succesvol. Dit boekje helpt de kans te vergroten dat een rapport succesvol wordt. Het bevat informatie over een logische structuur, een rode draad in het verhaal, maar ook over een professionele afwerking en lay-out. Op de kern (probleemstelling, conclusies) wordt wat dieper ingegaan, waarna tips volgen over zinsopbouw en woordgebruik. Bijzonder is dat ook aan de juiste verhouding tussen tekst en beeld aandacht wordt geschonken. De informatie is to the point, toegankelijk en behoorlijk compleet. Speciaal voor degene die zelf geen rapporten schrijft, maar die van anderen redigeert, zijn de checklists achterin een handig hulpmiddel.
Schrijven. --- Rapporteren. --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- Tekstschrijven --- Schrijven --- Nederlands --- Zakelijke communicatie --- Verslaggeving --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- taal --- zakelijke communicatie --- 031 --- Nederlands 843 --- informatie en documentatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst
Choose an application
Bibliography --- Reference books --- Searching, Bibliographical --- Library research --- Bibliographie --- Ouvrages de référence --- Recherche documentaire --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc --- Handbooks, manuals, etc. --- Méthodologie --- Guides, manuels, etc --- Guides, manuels, etc. --- #KVHA:Bibliotheekwezen --- 031 --- informatieverwerving --- internet --- informatie en documentatie --- Ouvrages de référence --- Méthodologie --- United States --- Library skills --- Library use skills --- Information retrieval --- Documentation
Choose an application
001.818 --- 061.3 --- 803.93 -06 --- rapporteren --- presenteren --- 031 --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Congressen. Symposia. Vergaderingen. Proceedings--(werken over) --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- informatie en documentatie --- Rapporten --- Scripties --- Tijdschriftartikels --- Toespraken --- Rapporten. --- Scripties. --- Tijdschriftartikels. --- Toespraken. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 061.3 Congressen. Symposia. Vergaderingen. Proceedings--(werken over) --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten
Choose an application
001.818 --- 808.1 --- communicatie --- formuleren --- informatiebronnen --- informatieverwerking --- literatuuronderzoek --- literatuurstudie --- presentaties --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 001.891.32 --- verslaggeving --- 031 --- 001.891.32 Literatuuronderzoek --- Literatuuronderzoek --- informatie en documentatie --- #KVHA:Rapporteren --- verslagen schrijven --- Science --- Stilistics --- Eindwerken. --- Literatuuronderzoek. --- Rapporteren. --- Wetenschap --- Stilistiek
Choose an application
031 --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- beleidsnota's --- informatie en documentatie --- Langage administratif Administratief taalgebruik --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Beleidsnota's --- Beleidsrapporten --- Beleidsteksten --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Beleidsnota's. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- 001.818 --- 803.93 -06 --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Science --- Mass communications
Choose an application
Web 2.0 technologies have been seen by many information professionals as critical to the future development of library services. This has led to the use of the term Library 2.0 to denote the kind of service that is envisaged. There has been considerable debate about what Library 2.0 might encompass, but, in the context of information literacy, it can be described as the application of interactive, collaborative, and multimedia technologies to web-based library services and collections. These developments challenge librarians involved in information literacy with more complex and diverse web content, a range of exciting new tools with which to teach, and a steep learning curve to adjust to the constant change of the Web 2.0 world.This edited collection from an international team of experts provides a practically based overview of emerging Library 2.0 tools and technologies for information literacy practitioners; addresses the impact of the adoption of these technologies on information literacy teaching; provides case study exemplars for practitioners to help inform their practice; and examines the implications of Library 2.0 for the training of information literacy professionals.Key topics include: School Library 2. 0 - new skills, new knowledge, new futures; information literacy, Web 2.0 and public libraries; the blog as an assessment tool; using Wikipedia to eavesdrop on the scholarly conversation; information literacy and RSS feeds; library instruction on the go - podcasting; sparking Flickrs of insight into controlled vocabularies and subject searching; joining the YouTube conversation to teach information literacy; going beyond Google; and, teaching information literacy through digital games. This book, which will be continually updated by blog ('Information Literacy Meets Library 2.0'), is essential reading for all library and information practitioners and policy makers with responsibility for developing and delivering information literacy programmes to their users. It will also be of great interest to students of library and information studies.
Libraries and the Internet. --- Web 2.0. --- Libraries --- Bibliothèques et Internet --- Web 2.0 --- Bibliothèques --- Information technology --- Technologie de l'information --- Libraries and the Internet --- 027.7 --- informatievaardigheden --- web 2.0 --- 031 --- World Wide Web --- Internet and libraries --- Internet --- Bibliotheken van instellingen van hoger onderwijs --- informatie en documentatie --- bibliotheekinstructies
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|