Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
De journalistiek is in crisis. Krantenlezers lopen weg, televisiekijkers kijken anders en internet en sociale media verbinden alles en iedereen. En de gebruiker kiest zijn eigen weg. In deze veranderende mediawereld moet de journalistiek zich opnieuw uitvinden. De toekomst is aan journalisten die in de nieuwe, vloeibare wereld creatieve innovatie kunnen koppelen aan slim ondernemerschap.'Journalistieke cultuur in Nederland' blikt in een volledig vernieuwde uitgave voor- en achteruit. De disruptieve technologie van nieuwe media dwingt de journalistiek tot andere verdienmodellen en professionele waarden. Grote vragen staan nu en in de nabije toekomst centraal. Hoe kan de journalistiek relevant blijven voor de ongeduldige gebruiker? Kunnen onafhankelijkheid, objectiviteit en betrouwbaarheid overeind blijven? Hoe verhouden journalistiek, politiek en democratie zich als nationale media plaatsmaken voor wereldbedrijven als Facebook en Google?Deze vragen worden belicht door uitgelezen specialisten van Nederlandse universiteiten en hogescholen. Journalistieke Cultuur in Nederland biedt daarmee reflectie voor eenieder die zich door beroep of belangstelling betrokken voelt bij de journalistiek.In deze bundel staan artikelen van:Frank van Vree, Rachida Azough, Bernadette Kester, Martijn Kleppe, Piet Bakker, Chris Vos, Frank Harbers, Rosa van Santen, Marcel Broersma, Peter Vasterman, Mark Deuze, Rens Vliegenthart, Kees Brants, Nico Drok, Harmen Groenhart, Irene Costera Meijer, Tim Groot Kormelink, Andra Leurdijk, Matthijs Leendertse, Tamara Witschge, Eva Schram, Thomas Poell en José van Dijck.Bron : http://www.bol.com
Journalistiek --- Nederland. --- Professional ethics. Deontology --- Journalism --- Netherlands --- PXL-Media & Tourism 2015 --- journalistiek --- Nederland --- #SBIB:309H1010 --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- History --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- Media-effecten --- Geschiedenis --- Trends --- Beroepen
Choose an application
Journalism --- Objectivity. --- communicatiesociologie --- mediagebruik --- Mass communications --- 070.1 --- 070 <492> --- #SBIB:309H1025 --- #KVHA:Media --- 690 Media, mediarecht --- #A0406A --- Bias in journalism --- Slanted news --- Journalistic ethics --- Objectivity --- Press and propaganda --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Media --- Ethiek --- Media-effecten --- Liegen --- Communicatie --- Manipulatie --- Beïnvloeding --- Informatie --- Media-effect --- Leugen --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
p.
Globalization. --- Mass media --- Political aspects. --- Social aspects. --- Globalization --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- Communication in politics --- Global cities --- Globalisation --- Internationalization --- International relations --- Anti-globalization movement --- Political aspects --- Social aspects --- Communication --- Media --- Internationalisering --- Media-effecten --- Media-effect --- Mass media Political aspects --- Mass media - Social aspects --- Mass media - Political aspects
Choose an application
Reputaties --- Media-effecten --- Corporate image --- Nieuws --- Reclame --- Public relations --- Beeldvorming --- #SBIB:309H254 --- #SBIB:309H402 --- Externe communicatie: profit sector --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Reputatie --- Media-effect --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
Media Psychology examines the impact that 21st century media use has on human behavior, from teenage crushes on pop stars to soap fandom in adulthood. It brings together North American communication research with European media research in a variety of disciplines--psychology, sociology, communication and media studies--and in doing so, maps out the territory for media psychology. David Giles argues that psychologists have been guilty of ignoring the influence of the media over the last century, seeing it at best as a minor nuisance that will eventually go away. However, with the increa
Mass media --- 414.9 --- mediapsychologie --- psychologie --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H526 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Mediapsychologie --- Psychological aspects --- overige richtingen in de psychologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- Media --- Psychologie --- Media-analyse --- Media-effecten --- Sociale psychologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Media-effect --- Man --- Volwassene --- Psychological aspects.
Choose an application
52 p.
mediakunde --- openbare omroep --- Audiovisual methods --- media --- marktanalyse --- Mass communications --- Mass media --- Moral and ethical aspects --- Philosophy --- Mass media criticism --- Media --- Macht --- Media-effecten --- Economie --- 690 Media, mediarecht --- BPB0906 --- Marché libre --- Média --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- otvoreno tržište --- freier Devisenmarkt --- свободен валутен пазар --- treg i hapur --- suq miftuħ --- отворен пазар --- mercado libre --- mercado livre --- frit marked --- open market --- mercato libero --- volný trh --- voľný trh --- öppen marknad --- brīvais tirgus --- atviroji rinka --- prosti trg --- отворено тржиште --- vabaturg --- ελεύθερη αγορά --- vrije markt --- piață deschisă --- vapaat markkinat --- szabadpiac --- rynek walutowy wolny --- mercato parallelo --- mercato libero dei cambi --- mercato libero delle divise --- Media-effect --- margadh oscailte --- Marché libre
Choose an application
communicatietheorieën --- media-analyse --- publieksonderzoek --- Mass communications --- Media --- #SBIB:033.AANKOOP --- #KVHA:Media --- #SBIB:309H402 --- #KVHA:Media-impact --- #A0311A --- media --- 690 Media, mediarecht --- 090 --- communicatie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- 007 --- 384 --- Effecten --- Media-effecten --- Communicatie --- Massacommunicatie --- Massamedia --- Agendasetting --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Effect --- Media-effect --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
Schools now have to take greater responsibility for their teachers' continuing professional development (CPD). Drawing directly on real-life experience, the latest research and current good practice, this text goes through every stage of CPD and offers ideas on how to support and train staff in school.
Journalistic ethics. --- Teachers --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- In-service training. --- Training of. --- Professional ethics. Deontology --- Journalism --- Journalistic ethics --- #KVHA:Ethiek --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- Professional ethics --- Moral and ethical aspects --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Ethiek --- Media-effecten --- Gedragscodes --- Media-effect --- Gedragscode --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Career development. --- Career advancement --- Career ladder --- Career management --- Career planning --- Development, Career --- Development, Professional --- Employee development --- Organizational career development --- Professional development --- Personnel management --- Vocational guidance
Choose an application
In 1999 stappen twee leerlingen aan Columbine High hun school binnen en schieten dertien mensen dood. De daders spelen in hun vrije tijd geweldgames als Quake, Doom en Wolfenstein en zijn fan van films als Natural Born Killers. In 2002 voltrekt zich in een Duitse school een gelijkaardig scenario. Een leerling schiet er 16 mensen dood. Ook hij heeft een voorkeur voor gewelddadige films en games. De cases doen denken aan 'de zaak Van Themsche' in Antwerpen; die schiet een peuter en haar au pair dood. De Standaard schrijft dat er 'sterke aanwijzingen' zijn dat Van Themsche zich liet inspireren door Grand Theft Auto. Leidt de mix van film, games en virtueel geweld tot een fatale cocktail of zijn de kranten te snel met hun diagnose? 'Game over' gaat in op dit actueel en maatschappelijk relevant debat. Het beslecht dit debat niet, maar verlaat de simpliciteit van de gepolariseerde standpunten. Het stimuleert en inspireert de dialoog over geweld in films en games, over angst en onzekerheid, tussen communicatiewetenschappers, sociologen, filosofen, pedagogen en psychologen, ingenieurs en gamedesigners, maar vooral ook tussen jongeren en hun ouders, tussen gamers en niet-gamers, tussen de liefhebbers van nouvelle violence, jongerenbegeleiders en de jeugd- en vormingswerkers, de leerkrachten en leerkrachten in opleiding, ouderverenigingen... (Bron: covertekst) Inleiding: dansen op de vulkaan : over geweld in films en games - The truth is out there : het spel tussen passie en agressie - Computer games - Onnodig verontrust : waarom de kritiek op videogames onterecht is en men zich beter kan concentreren op hun positieve aspecten - Een virtueel venster op de realiteit : over game-effecten op kennis en attitude, de rol van spelbetrokkenheid en geobserveerd realisme - Computerspellen in het gezin - Grimm v2.0 : angst met een bank ervoor Over ironie en geweld in hedendaagse film - Narratie of interactie - La trahison de l'image : een pedagogisch-didactische benadering van historische bronnenkritiek op audiovisuele producten - De invloed van geweld in de media - Als lucht bij longen ; over beeld en geweld Bibliografie
angst --- cultuursociologie --- Computer. Automation --- Sociology of culture --- games --- Educational sciences --- Social problems --- geweld --- film --- opvoeding --- Mass communications --- Sociology of leisure --- Violence in motion pictures --- Violence in video games --- C6 --- informatica --- spel --- 433.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Computers --- Computerspelen --- Film --- Geweld --- Spel --- Televisie --- Verslaving --- Videospelletjes (games) --- gezinnen --- media --- 307.4 --- Computerspellen --- onzekerheid --- S2007759.JPG --- #SBIB:309H17 --- 316.7 --- 343.969 --- 791.43-29 --- 842 Media --- 858 Geweld --- 862 Vredesopvoeding --- Video games --- Violence in moving-pictures --- Motion pictures --- 791.43-29 Andere filmgenres o.a. jeugdfilms --- Andere filmgenres o.a. jeugdfilms --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Audiovisuele opvoeding --- 159.94 --- 7 --- 301.15 --- Computer- en videogames --- Meurtre multiple --- Mass media --- Influence --- School violence --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Media-effecten --- Effecten --- Kinderen en jeugd --- Jeugd --- Media-effect --- Film (cinematografie) --- Effect --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Computerspel --- Jongere --- Crime in video games --- agressie --- videospelletjes (games) --- computerspellen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|