Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
52 <063> --- Cosmology --- -Astronomy --- Deism --- Metaphysics --- Astronomie. Astrofysica. Ruimteonderzoek. Geodesie--Congressen --- Observations --- -Congresses --- -Astronomie. Astrofysica. Ruimteonderzoek. Geodesie--Congressen --- Astronomy --- Cosmologie. Observations (Travaux d'). (Congres) --- Kosmologie. Observatietechniek. (Congres)
Choose an application
Vragen stellen over menselijk gedrag is voor psychologen en pedagogen van wezenlijk belang. Observatie is het verwerven van informatie over gedrag of emoties. We kiezen voor observatie omdat we iets willen weten. Dat kan het antwoord op een wetenschappelijke onderzoeksvraag zijn, maar het kan ook een antwoord op een hulpvraag uit de klinische praktijk betreffen. Observatie is een methode van dataverzameling die naast en samen met andere methoden gehanteerd wordt, zoals tests, vragenlijsten, interviews en ondervraging aan de hand van hypothetische situaties.Observeren kan op veel manieren. In Observeren in psychologie en pedagogiek wordt een classificatie gepresenteerd op basis van het onderscheid tussen outsiders (die geen deel hebben aan hetgeen geobserveerd wordt), getuigen (die worden geselecteerd op basis van hun toegang tot en ervaring met gegevens die de onderzoeker wenst te verwerven) en ten slotte insiders die als enigen de mogelijkheid bieden tot observatie van hun innerlijk. Naast de verschillende manieren van observeren is er ook aandacht voor de rol van de klinisch psycholoog en wordt het rapporteren in wetenschap en praktijk behandeld.(bron: https://www.epo.be/nl/psychologie/3558-observeren-in-psychologie-en-pedagogiek-9789046906200.html)
Sociology of social care --- Didactic evaluation --- pedagogiek --- psychologie --- observeren --- rapporteren --- psychodiagnostiek --- klinische psychologie --- gedragsobservatie --- Observatietechnieken --- Psychologie --- Pedagogie --- Rapporteren --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- Observatietechniek --- Man --- Volwassene --- Observatietechnieken ; psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Orthopedagogie --- 301.08.
Choose an application
Video recording is the only feedback method that allows educators to view their teaching through their own eyes. Video in Teacher Learning provides guidance on how to get started and how to engage in nonjudgmental, descriptive analysis using this powerful tool. Written for instructional coaches, administrators, supervisors, and individual teachers, it includes - scaffolding to counter resistance and cultivate a growth mindset.- chapters on specific contexts including developmental, evaluative, and problems of practice.- guidance for observation in specific grade bands and for specific student populations.- templates and links to videos for video analysis tasks, step-by-step process outlines, real-world vignettes and application questions.
Teachers --- Teacher effectiveness --- Video tapes in education --- Videofeedback ; onderwijs --- Audio-visual education --- Education --- Teacher quality --- Effective teaching --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- In-service training&delete& --- Audio-visual aids --- Training of&delete& --- Evaluation --- Video-interactiebegeleiding --- Observatie --- Observatietechnieken --- Observeren --- Videocoaching --- Coaching --- Professionele ontwikkeling --- Observatietechniek --- Sociaal leren --- Spel --- Video tapes in education. --- Training of --- Audio-visual aids. --- In-service training --- Evaluation. --- Reflective teaching. --- Career development. --- Personnel management --- Vocational guidance --- Career advancement --- Career ladder --- Career management --- Career planning --- Development, Career --- Development, Professional --- Employee development --- Organizational career development --- Professional development --- Teaching --- Self-rating of
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|