Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

Arteveldehogeschool (2)

UCLL (2)

EhB (1)

KBR (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (3)


Language

English (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

1987 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Observational cosmology : proceedings of the 124th symposium of the International Astronomical Union, Beijing, August 25-30, 1986
Authors: --- ---
ISBN: 902772475X Year: 1987 Volume: vol 124 Publisher: Dordrecht Boston Tokyo Reidel


Book
Observeren in psychologie en pedagogiek : methodologie en rapportage
Author:
ISBN: 9789046906200 9789046967751 Year: 2018 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vragen stellen over menselijk gedrag is voor psychologen en pedagogen van wezenlijk belang. Observatie is het verwerven van informatie over gedrag of emoties. We kiezen voor observatie omdat we iets willen weten. Dat kan het antwoord op een wetenschappelijke onderzoeksvraag zijn, maar het kan ook een antwoord op een hulpvraag uit de klinische praktijk betreffen. Observatie is een methode van dataverzameling die naast en samen met andere methoden gehanteerd wordt, zoals tests, vragenlijsten, interviews en ondervraging aan de hand van hypothetische situaties.Observeren kan op veel manieren. In Observeren in psychologie en pedagogiek wordt een classificatie gepresenteerd op basis van het onderscheid tussen outsiders (die geen deel hebben aan hetgeen geobserveerd wordt), getuigen (die worden geselecteerd op basis van hun toegang tot en ervaring met gegevens die de onderzoeker wenst te verwerven) en ten slotte insiders die als enigen de mogelijkheid bieden tot observatie van hun innerlijk. Naast de verschillende manieren van observeren is er ook aandacht voor de rol van de klinisch psycholoog en wordt het rapporteren in wetenschap en praktijk behandeld.(bron: https://www.epo.be/nl/psychologie/3558-observeren-in-psychologie-en-pedagogiek-9789046906200.html)


Book
Video in Teacher Learning : through Their Own Eyes
Author:
ISBN: 9781544337258 1544337256 9781544337296 1544337299 9781544337265 1544337264 1544337272 1071872915 Year: 2019 Publisher: Sage Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Video recording is the only feedback method that allows educators to view their teaching through their own eyes. Video in Teacher Learning provides guidance on how to get started and how to engage in nonjudgmental, descriptive analysis using this powerful tool. Written for instructional coaches, administrators, supervisors, and individual teachers, it includes - scaffolding to counter resistance and cultivate a growth mindset.- chapters on specific contexts including developmental, evaluative, and problems of practice.- guidance for observation in specific grade bands and for specific student populations.- templates and links to videos for video analysis tasks, step-by-step process outlines, real-world vignettes and application questions.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by