Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
1996
muziekgeschiedenis --- Zonder onderwerpscode: muziek --- music [performing arts] --- muziek --- Knockaert, Yves --- #BSCH: vak: muziek --- 486.87 --- 664 --- Bach --- Gregoriaans --- Handboek/cursus --- Lassus, Orlandus --- Liszt --- Mahler, Gustav --- Monteverdi --- Mozart --- Schoenberg, Arnold --- barok --- cantor --- componisten --- etnische volkeren --- handboek --- hoofsheid --- maatschappij --- middeleeuwen --- muzikale opvoeding --- opera --- religieuze muziek --- renaissance --- romantiek --- secundair onderwijs --- troubadours --- van Beethoven --- Muzikale expressie --- Hoger muziekonderwijs - Muziekgeschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Muziekgeschiedenis --- Pedagogie --- Sociologie --- Etnomusicologie --- Middeleeuwen --- Renaissance --- Barok --- Klassieke muziek --- Romantiek --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- music [performing arts genre]
Choose an application
In elke basisschool bestaan cultuurverschillen. Soms vinden ze hun oorsprong vooral in de etnische achtergronden van de leerlingen en soms bijvoorbeeld meer in hun sociale afkomst of religie. Maar in alle gevallen gaat het erom dat de leerlingen op verschillende manieren betekenis geven aan de wereld om hen heen. Goed lesgeven in zo'n multiculturele klas betekent in de eerste plaats goed kunnen omgaan met deze diversiteit in betekenisgeving. Dat betekent dat je als leerkracht in gesprekken moet zorgen voor ruimte voor de uiteenlopende inbreng van de leerlingen. Dit boek leert je hoe je dit kan aanpakken. In elke basisschoolklas bestaan cultuurverschillen. Soms vinden ze hun oorsprong vooral in de etnische achtergronden van de leerlingen, en soms bijvoorbeeld meer in sociale afkomst of religie. Maar in alle gevallen gaat het erom dat de leerlingen op verschillende manieren betekenis geven aan de wereld om hen heen. Goed lesgeven in zo'n multiculturele klas betekent in de eerste plaats goed kunnen omgaan met deze diversiteit in betekenisgeving. Dat betekent dat je als leerkracht in gesprekken moet zorgen voor ruimte voor de uiteenlopende inbreng van de leerlingen. (Bron: covertekst)
Intercultureel onderwijs --- Lerarenopleiding --- Basisonderwijs. --- Algemeen. --- intercultureel onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Multicultureel onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; allochtonen --- 474.6 --- basisonderwijs --- diversiteit --- 328.7 --- 471.43 --- Cultuurverschillen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Multiculturele samenleving --- 364.146 --- Culturele antropologie --- Cultuur --- Diversiteit --- Etnische volkeren --- Gespreksvormen --- Godsdienst --- Hoofddoeken --- Klasgesprek --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Multicultureel --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Onderwijs --- Sociale ongelijkheid --- 454.6 --- multicultureel onderwijs (ler) --- D080721.jpg --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Sociale problemen van allochtone groepen --- Wereldoriëntatie --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: teleonderwijs) --- multiculturele samenleving --- Migranten --- Klassengesprekken --- Klassengesprek --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|