Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De plas; De doos bij de muur; Knikkers; De fiets.
Choose an application
Manuels scolaires --- Musique --- Muziek --- Schoolboeken --- verbale expressie --- kinderpoëzie --- versjes --- muzikale opvoeding --- didactiek --- 477.2 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- basisonderwijs --- muzische opvoeding en -expressie --- muzische vorming --- kleuterschool: taal --- #BSCH: vak: muziek --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- dramatische expressie --- versjes (genre) --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education
Choose an application
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- taalvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Test; kleuteronderwijs --- #KVHB:Test; taalniveau --- #KVHB:Testotheek TP --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Observatie --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Beoordelingsschaal --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalvaardigheid ; evaluatietechnieken --- kleuterschool: taal --- kleuterschool: taalvaardigheid --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Observeren --- Sociaal leren --- Didactic evaluation. --- Kindergarten. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- kleuteronderwijs. --- taalvaardigheid.
Choose an application
Deze lijst biedt een overzicht van de passieve woordenschat die Nederlandstalige kinderen zouden moeten hebben bij de overgang van de kleuterschool naar de lagere school. Deze geheel herziene versie is net als de tweede uit 1981 gebaseerd op onderzoek in Nederland en België. Omdat het taalgebruik in de loop der jaren en bijvoorbeeld de gebruiksfrequentie van sommige woorden verandert, er nieuwe woorden bij komen (bijvoorbeeld computer, microgolfovern) en andere in onbruik raken, bleek er wederom een sterke behoefte aan een geactualiseerde uitgave te bestaan. De nieuwe streeflijst woordenschat voor zesjarigen is een valide indicator voor de verwervingsleeftijd van woorden. Bovendien is het een referentiepunt in het onderzoek naar de mechanismen van de woordenschatontwikkeling. Aan de nieuwe uitgangslijst zijn vele nieuwe, recente woorden toegevoegd. De nieuwe lijst bevat 6380 woorden en verschillende selecties of deellijsten zoals bijvoorbeeld een unaniemenlijst, lijsten van grote verschillen tussen Nederland en België, een rekenwoordenschatlijst en gemiddelde waarderingspercentages.
Dutch language --- Study and teaching (Primary) --- Vocabulary. --- Lexicology. Semantics --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- Psycholinguistics --- Child --- Language Development. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Nederlands --- Woordenschat --- Woordfrequentielijsten --- streeflijst woordenschat --- kleuterschool: taal --- 803.3 --- basisonderwijs --- didactiek --- taalverwerving --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Woordenschat --- Development, Language --- Developments, Language --- Language Developments --- Children --- Minors --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Vocabulary --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Language Development --- Taalverwerving --- Psycholinguïstiek --- 6-jarigen --- Logopedie --- Zoek --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- 6-jarige --- Taalontwikkeling (taalstoornis) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Academic collection
Choose an application
9
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Poetry --- Dutch literature --- Nederlands --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- basisonderwijs --- didactiek --- poëzie --- leesbevordering --- kleuters --- lager onderwijs --- Jeugdpoëzie --- Lager onderwijs --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Creativiteit --- Creatieve expressie --- Poëzie --- Onderwijs --- Poëzie : kleuteronderwijs --- didactiek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs (x) --- taalonderwijs (x) --- voordrachtkunst (x) --- versjes --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- 475.26 ) * LEZEN --- nederlands : didactiek : l.o. (ler) --- poëzie : basisschool (ler) --- Poëzie ; basisonderwijs --- Poëzie ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- 474.54 --- Poëzie : basisonderwijs --- kleuterschool: taal --- moedertaal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Duits --- België --- China --- Musiceren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit bronnenboek zijn voor tien thema's prentenboeken gerubriceerd en van een korte inhoudsbeschrijving voorzien. Tussen de beschrijvingen in staan liedjes, raadseltjes, gedichten en ontwikkelingsspelletjes die ook bij het betreffende thema aansluiten. De thema's zijn : tijd; op school; dieren in de woonomgeving; geboorte; sprookjes; telefoon en brief; poppenkast; spel en speelgoed; vakantie; boeken.
Sociale en emotionele vorming --- Taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- basisvorming --- voorbereidend lezen --- kleuters --- Nederlands --- #PBIB:+111.13 --- Voorlezen --- didactiek --- kleuteronderwijs --- taal --- taalontwikkeling --- liedjes --- prentenboeken --- thematisch werken --- versjes --- 471.4 --- ontwikkelingsmaterialen --- schoolboeken --- lezen --- 471.41 --- Begin van het schooljaar --- Boeken --- Dieren --- Dieren op de boerderij --- Geboorte --- Huisdieren --- Kleuteronderwijs --- Knuffels (Teddyberen) --- Pictogrammen --- Poppenspel --- Post --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalhoeken --- Telefoneren --- Tijd --- Vakantie --- Handboek/cursus --- Circus --- Didactiek --- Dierentuinen --- Fantasie --- Feesten --- Gezinnen --- Heksen --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Logeren --- Poppenkast --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Prentenboeken --- School --- Spelen --- Sprookjes --- Stranden --- Taalontwikkeling --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Toveren --- Verkeer --- Verkeersborden --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Prentenboeken ; verhalend --- Spelen ; kleuters --- Sprookjes ; kleuteronderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Voorleesverhalen --- Voorleesverhalen ; kleuteronderwijs --- Denkontwikkeling: taal: kleuters --- kleuterschool: taal --- Kleuterschool: taal --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ontwikkelingsmateriaal --- Taal: kleuters --- Vertellen: kleuters --- #BSCH: vak: Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- thematisch onderwijs --- Verhaalplaten --- Thematisch werken --- Lezen --- Spel --- Schrijven --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Education, Bilingual --- Language and languages --- Academic achievement --- Ability testing --- Language Development. --- Language. --- -Academic achievement --- -KVH-BOM --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Kleuters --- allochtonen: taal --- kleuterschool: taal --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Development, Language --- Developments, Language --- Language Developments --- Psycholinguistics --- Netherlands. --- Aruba --- Curacao --- Holland --- Kingdom of the Netherlands --- Sint Maarten --- Language --- Language Development --- KVH-BOM --- Language assessment --- Study and teaching --- Dialect --- Dialects --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- Bilingualism --- Multilingual education --- Education, Bilingual - Netherlands --- Language and languages - Ability testing --- Academic achievement - Netherlands
Choose an application
In Taal-Centraal van Wolters Plantyn Educatieve Uitgevers ontdekken de oudere kleuters (5-6 jaar) de wereld van vormen en betekenissen achter taal. Zowel activiteiten die te maken hebben met taalgebruik als met het taalsysteem passeren de revue. De fiches omvatten een korte lesbeschrijving en vermelden de doelen waaraan wordt gewerkt. Deze fiches zijn ontwikkeld in het kader van het project Talensensibilisering dat werd uitgevoerd door het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven) en het Steunpunt Diversiteit en Leren (UGent) in opdracht van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming.BRon: https://www.klascement.net/downloadbaar-lesmateriaal/39130/taalcentraal-talensensibilisering-voor-kleuters/
Taal --- Kleuters. --- talenonderwijs --- mondelinge expressie --- kleuters --- voorbereidend lezen --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Academic collection --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- taal --- taalbeschouwing --- 471.41 --- didactiek --- Kleuteronderwijs --- Taalbeschouwing --- ABC-boeken (Alfabetboeken) --- Aftelversjes --- Alfabet --- Communicatie --- Dagbladen (Kranten) --- Dagboeken --- Feesten --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Letter --- Pictogram --- Pictogrammen --- Poppenspel --- Post --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Raadsels --- Taaldrukken --- Taalontwikkeling --- Taalopvoeding --- Toveren --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Woordenschat --- 475.21 --- taalbeschouwing (ler) --- taalontwikkeling --- 472.1 --- Kleuters: taal --- kleuterschool: taal --- #BSCH: vak : Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- jeugdliteratuur vanaf 6 jaar --- didactiek van het Nederlands --- Werkbladen --- taalverwerving --- Werkblad --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|