Listing 1 - 10 of 143 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
303.682 --- Sociometrie. Sociale netwerken --- Theses --- 303.682 Sociometrie. Sociale netwerken
Choose an application
Binnen zorg en welzijn komt de focus als gevolg van wetgeving meer te liggen op het activeren van het zelfredzame vermogen van burgers en in samenhang daarmee het versterken van het netwerk van burgers. Sterk met een vitaal netwerk beschrijft deze werkwijze vanuit empowerment en de sociaal netwerkmethodiek. Sterk met een vitaal netwerk geeft op toegankelijke wijze aan hoe hulpverleners hun cliënten (met en zonder beperking) kunnen begeleiden bij vragen en problemen, met het vergroten van hun eigen mogelijkheden en zelfregie en het inzetten van hun eigen netwerk als hulpbron. Het boek biedt praktisch toepasbare instrumenten voor het werken vanuit empowerment en concrete handvatten voor het inzetten van de sociaal netwerkmethodiek. Toepassingen worden gegeven voor het werken op zowel individueel niveau, het niveau van groepen en gezinnen, als op het buurt- en samenlevingsniveau. Er is veel ruimte voor etnische diversiteit, cliëntprofielen, oefeningen, voorbeelden en cases. Wat is er gewijzigd? Deze tweede herziene druk is volledig geactualiseerd. De nieuwe Wmo 2015 komt aan bod, net als een bredere definitie van het begrip empowerment en de betekenis daarvan voor het bevorderen van eigen kracht. De sociaal netwerkmethodiek is op verschillende manieren uitgewerkt. Met meer voorbeelden vanuit diverse werkvelden in zorg en welzijn sluit Sterk met een vitaal netwerk goed aan bij de veranderende beroepspraktijk. De bijbehorende website is geactualiseerd en bevat nieuwe formulieren en cases. De auteur (maatschappelijk werker, supervisor, docent en coach) wil met deze publicatie een bijdrage leveren voor de professionalisering van studenten en beroepskrachten sociaal werk. De maatschappelijke context waarin het sociaal werk plaatsvindt, is in de laatste jaren ingrijpend veranderd, zowel gezien wetten en regelingen als in de praktijk. Van de moderne professional wordt verwacht dat hij zijn cliënten begeleidt naar meer eigen verantwoordelijkheid en onderlinge solidariteit. Dit vraagt om een context-georiënteerde werkwijze waarbij empowerment en het denken in netwerken essentieel zijn. De 'sociale netwerkmethode' wordt helder en toegankelijk beschreven. Deze methode is een interactioneel gebeuren tussen hulpverlener en cliënt. Gefaseerd komt men vanuit bepaalde visies en opvattingen tot oplossingen van problemen. Cliëntprofielen en diverse casussen geven de lezer de mogelijkheid de methode in zijn eigen praktijk succesvol in te zetten. Bevat diverse bijlagen, literatuurlijst en een register. Indeling en lay-out spreken aan. (G. Brandorff) © NBD Biblion
Social welfare methods --- sociale netwerken --- methoden van het sociaal werk --- maatschappelijke hulpverlening --- empowerment --- Sociale netwerken.
Choose an application
Academic collection --- beroepen --- sociale netwerken --- arts-patiënt relatie --- ziekenhuizen --- medische sociologie --- vrijwilligers --- Sociology of health
Choose an application
Wat hebben een klas leerlingen, webpagina?s en een terroristische organisatie met elkaar te maken? Ze vormen allemaal een sociaal netwerk. In dit Zebra-boekje leer je hoe je wiskunde kunt gebruiken om te bepalen wie de populairste leerling in een klas is. Maar ook hoe Google wiskunde inzet om te bepalen welke webpagina bovenaan de zoekresultaten komt te staan. En zelfs hoe veiligheidsdiensten weten welke personen ze in de gaten moeten houden om aanslagen te voorkomen. In de tekst van dit boekje vind je veel opgaven waar je direct mee aan de slag kunt. In het laatste hoofdstuk vind je enkele grotere opdrachten die je kunt gebruiken voor een profielwerkstuk.http://www.epsilon-uitgaven.nl/Z47.php
(075)51 --- (075)51 $ Schoolbooks mathematics --- Schoolbooks mathematics --- Wiskunde --- Sociale netwerken --- Toegepaste wiskunde --- Sociaal netwerk
Choose an application
#KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Solliciteren --- Labour market --- Personnel management --- sociale netwerken --- sociale media --- solliciteren --- loopbaan
Choose an application
Updated to reflect the latest technological innovations and challenges, the fourth edition of Social Media: How to Engage, Share, and Connect helps students understand and successfully use today's social media tools as PR professionals and personal users. Regina (Gina) Luttrell presents a thorough history of social media and pioneers of the field within chapters on specific subjects such as content-sharing, crisis communication, ethics, "sticky" social media, and strategic campaigns. This book will become your go-to reference guide for all things social media-related as it applies to public relations and the everyday duties of PR professionals. Features of the fourth edition include: Chapter objectives and learning outcomes Social Media Expert profiles Theory into Practice boxes #LRNSMPR (Learn Social Media and Public Relations) boxes Comprehensive glossary of terms Coverage of additional social media channels (including Clubhouse and TikTok) and visual content in the social sphere New appendix with social media guidelines template
Social change --- Mass communications --- sociale netwerken --- sociale media --- communicatiemanagement --- Online social networks --- Social media --- Public relations
Choose an application
Marketing --- sociale netwerken --- massacommunicatie --- marketing --- sociale media --- Interactieve marketing --- Interactive marketing --- Marketing interactif --- Médias sociaux --- Social media --- Sociale media --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Marketing --- #KVHA:Sociale media --- #KVHA:Sociale netwerken --- #KVHA:Online communities --- #KVHA:Virale marketing --- Twitter --- Economic aspects --- YouTube --- Facebook
Choose an application
A much needed one-stop guide for students and practitioners that covers the theory and principles, the skills and practice, and also the realities of building a successful career in the new economy of journalism.
Journalism --- Social media --- Media literacy --- 528.51 --- sociale netwerken --- internet --- journalistiek --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Sociale media --- Journalism - Handbooks, manuals, etc. --- Social media. --- Media literacy. --- Journalism.
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Social sciences --- Sciences sociales --- Statistical methods --- Mathematical models --- Méthodes statistiques --- Modèles mathématiques --- 303.682 --- 316 --- Sociometrie. Sociale netwerken --- Sociologie --(algemeen) --- 316 Sociologie --(algemeen) --- 303.682 Sociometrie. Sociale netwerken --- Méthodes statistiques --- Modèles mathématiques
Choose an application
LinkedIn heeft recruitmentlandschap veranderd Recruitment via LinkedIn, 2011 editieLinkedIn is niet meer weg te denken in met name de werving van hoogopgeleid talent. Met 2,5 miljoen Nederlandse profielen biedt LinkedIn bij uitstek een platform om toekomstige werknemers te identificeren (searchen) en te benaderen (hunten). De trend waarin werkgevers steeds vaker zelf op zoek gaan naar schaars talent wordt hierdoor verstrekt. "Het recruitmentlandschap is het afgelopen decennium verschoven van print naar online en binnen online krijgen vacaturesites steeds meer concurrentie van partijen als Google en LinkedIn" aldus Jacco valkenburg, Best Social Recruiter 2009. "Door LinkedIn zien we dat recruiters steeds meer van passieve naar actieve werving gaan, waardoor het wervingsspel tussen werkgevers en werknemers verder verandert. LinkedIn geeft deze ontwikkeling een extra duw in de rug." Veel onbenutte kansen zijn er nog voor recruiters op LinkedIn Bij 'Recruitment via LinkedIn' komt meer kijken dan alleen een profiel aanmaken. Het is een nieuwe manier van het uitoefenen van het recruitmentvak. In plaats van 'post and pray' (een vacature kenbaar maken en wachten tot er sollicitanten komen) worden het 'personal brand', 'het netwerk' en de 'relatiemanagement' kwaliteiten van een recruiter belangrijk. Dat vergt nieuwe kennis, discipline en tijd. 'Recruitment via LinkedIn' heeft ons de afgelopen jaren het volgende geleerd: - Een persoonlijke en gemotiveerde benadering is bijna een garantie op succes. - Integratie met andere sociale netwerken en de eigen recruitmentsite, maken het succes groter. Aangezien de meeste recruiters op LinkedIn slechts een beperkt gedeelte van de functionaliteiten gebruiken, liggen er nog steeds heel veel kansen. Kansen die je niet mag missen in de schaarste van de huidige arbeidsmarkt, met name als het gaat om het werven van hoger opgeleiden.
Aanwerving --- Human Resource Management --- Sociale netwerken --- internet --- 331.31 --- Personeelsplanning. Werving. Selectie. Socialisatie --- Aanwerving. --- Human Resource Management. --- internet. --- Internet. --- e-HRM --- sociale netwerken --- aanwerving en selectie --- sociale media --- Personnel management
Listing 1 - 10 of 143 | << page >> |
Sort by
|