Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- 303 --- S20100306.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Methodologie --- Sociologie --- Enquêtes --- Statistiek (theorie) --- Maatschappijwetenschappen, methoden --- Softwarepakketten --- Steekproeftechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Enquête --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- #SBIB:303H30 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- Sociologie 30 --- lineaire programmering --- maatschappijwetenschappen, methoden --- regressie-analyse --- sociologie --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- sociaal onderzoek --- statistiekwetenschap --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- 301.08 --- 31
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Choose an application
Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- Statistieken --- Statistiques --- 303.2 --- wiskundige statistiek --- steekproeftechnieken --- waarschijnlijkheidsleer --- regressie-analyse --- Meettechnieken bij sociaalwetenschappelijk onderzoek meten in de maatschappijwetenschappen --- 303.2 Meettechnieken bij sociaalwetenschappelijk onderzoek meten in de maatschappijwetenschappen --- Quantitative methods in social research --- vergelijkingen --- Statistical science --- statistiek
Choose an application
Met de kennis van het 'Basisboek sociaal onderzoek' wordt de lezer geacht zelf een eenvoudig praktijkgericht onderzoek van a tot z te kunnen uitvoeren, en daarbij de reikwijdte van de conclusies te kunnen overzien. Een tweede doel is het beter leren begrijpen van onderzoekspublicaties en (kranten)berichten ontleend aan sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten. (Bron: covertekst.)
303 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- enquêtetechnieken --- S2006400.JPG --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- #KVHB:Methodologie --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- statistiekwetenschap --- sociaal onderzoek --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- 31 --- 301.08
Choose an application
Economische statistiek. --- Business economics --- Mathematical statistics --- Economics --- Statistical science --- bedrijfsstatistiek --- 311 --- 519.2:65 --- bedrijfskunde --- beschrijvende statistiek --- kansrekenen --- statistiek --- wiskunde --- statistiek en bedrijfskunde --- Bedrijfseconomie : statistiek --- Economie : statistiek --- 311.4 --- 33 --- 519.2 --- 658 --- Economische statistiek --- Statistiek --- Economie --- Bedrijfsbeheer --- Statistieken --- 366.5 --- Bedrijfskunde --- Bedrijfsstatistiek - Bedrijfsvergelijking --- wiskundige statistiek --- regressie-analyse --- tijdreeksanalyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens
Choose an application
Business Research Methods is an exciting new text which provides a comprehensive introduction to area of business research methods. This book is an adaptation of the highly successful 'Social Research Methods' by Alan Bryman. The book gives students an assessment of the contexts within which different methods may be used and how they should be implemented. It covers both quantitative and qualitative research and assesses the significance of this very distinction. In addition to giving a thorough introduction to the practice of business research, the book relates issues of research method to wider issues within the business and management field, such as the links between theoretical traditions and the research approach. In an accessible and student friendly manner, the book shows students how to go about doing their own research projects and how to write up their research. The book contains up-to-date empirical research examples so providing a text, which carefully mixes theoretical issues with practical applications. The book has a colorful and easy to navigate text design and contains a number of student learning features, including case study material, reader's guides, student exercises, vignettes and end of chapter questions.
Methodology of economics --- Business --- Affaires --- Research --- Methodology. --- Recherche --- Méthodologie --- 001 --- 65.01 --- 000.1 --- 330.1 --- 303 --- 519.8 --- 658.8 --- 681.3 --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Algemene werken --- Methodologie van de economie --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Méthodologie --- Trade --- Economics --- Management --- Commerce --- Industrial management --- Research&delete& --- Methodology
Choose an application
Programming --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- Mathematical statistics --- Social sciences --- Sciences sociales --- Statistical methods --- Computer programs. --- Data processing. --- Méthodes statistiques --- Logiciels --- Informatique --- SPSS (Computer file). --- dataverwerking --- regressie-analyse --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- Méthodes statistiques --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Statistical methods&delete& --- Computer programs --- Data processing --- Statistical package for the social sciences --- SPSS (Computer file) --- Social sciences - Statistical methods - Computer programs. --- Social sciences - Statistical methods - Data processing.
Choose an application
gegevensanalyse --- Information systems --- 519.2 --- 681.3*G3 --- dataverwerking --- econometrie --- multivariaat --- spreadsheets --- statistiek --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- Probability. Mathematical statistics --- Probability and statistics: probabilistic algorithms (including Monte Carlo);random number generation; statistical computing; statistical software (Mathematics of computing) --- 681.3*G3 Probability and statistics: probabilistic algorithms (including Monte Carlo);random number generation; statistical computing; statistical software (Mathematics of computing) --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Mathematical statistics --- Data processing
Choose an application
sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- onderzoeksmethoden --- economie --- 001.891 --- 330.101 --- 303 --- 167 --- bedrijfsonderzoek --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- statistiek --- steekproeftechnieken --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|