Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Basisboek sociaal onderzoek
Author:
ISBN: 9789047301431 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.


Book
Sociologische onderzoeksmethoden. 2 : Technieken van causale analyse
Authors: ---
ISBN: 9023217780 Year: 1980 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Marktonderzoek : methoden en toepassingen.
Authors: ---
ISBN: 9789043010429 9043010421 Year: 2006 Publisher: S.l. Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid


Book
Basisboek sociaal onderzoek
Author:
ISBN: 9789053527535 9053527532 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de kennis van het 'Basisboek sociaal onderzoek' wordt de lezer geacht zelf een eenvoudig praktijkgericht onderzoek van a tot z te kunnen uitvoeren, en daarbij de reikwijdte van de conclusies te kunnen overzien. Een tweede doel is het beter leren begrijpen van onderzoekspublicaties en (kranten)berichten ontleend aan sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten. (Bron: covertekst.)


Multi
Business research methods.
Authors: ---
ISBN: 0199259380 Year: 2003 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Business Research Methods is an exciting new text which provides a comprehensive introduction to area of business research methods. This book is an adaptation of the highly successful 'Social Research Methods' by Alan Bryman. The book gives students an assessment of the contexts within which different methods may be used and how they should be implemented. It covers both quantitative and qualitative research and assesses the significance of this very distinction. In addition to giving a thorough introduction to the practice of business research, the book relates issues of research method to wider issues within the business and management field, such as the links between theoretical traditions and the research approach. In an accessible and student friendly manner, the book shows students how to go about doing their own research projects and how to write up their research. The book contains up-to-date empirical research examples so providing a text, which carefully mixes theoretical issues with practical applications. The book has a colorful and easy to navigate text design and contains a number of student learning features, including case study material, reader's guides, student exercises, vignettes and end of chapter questions.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by