Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- studiemethode --- Studiemethodiek
Choose an application
Leren --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studievaardigheden --- 489.5 --- Studievaardigheden --- tijdsbesteding --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 489.52 --- leren leren --- Study methods --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Studiemethode --- Hoger onderwijs
Choose an application
This book on doctoral writing offers a refreshingly new approach to help Ph.D. students and their supervisors overcome the host of writing challenges that can make—or break—the dissertation process. The book’s unique contribution to the field of doctoral writing is its style of reflection on ongoing, lived practice; this is more readable than a simple how-to book, making it a welcome resource to support doctoral writing. The experiences and practices of research writing are explored through bite-sized vignettes, stories, and actionable ‘teachable’ accounts. Doctoral Writing: Practices, Processes and Pleasures has its origins in a highly successful academic blog with an international following. Inspired by the popularity of the blog (which had more than 14,800 followers as of October 2019) and a desire to make our six years’ worth of posts more accessible, this book has been authored, reworked, and curated by the three editors of the blog and reconceived as a conveniently structured book.
Sociology --- Study methods --- sociologie --- studievaardigheden --- Dissertations, Academic. --- Study skills. --- Research.
Choose an application
-2055-8
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- studiemethoden --- didactiek --- studeren --- 450.8 --- Studeren --- Studiemethoden --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren
Choose an application
De Onderwijsraad stelt dat het ontdekken en stimuleren van talent een taak van het onderwijs is. Maar als docent heb je het druk en zijn de beschikbare middelen vaak beperkt. Hoe zorg je er dan toch voor dat de individuele capaciteiten van je leerlingen kunnen opbloeien?Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie Jezelf kennen welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie Het nut zien inzetten.Zelfregulerend leren behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.Zelfregulerend leren hoort bij de serie In de klas. Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8038_Zelfregulerend-leren)
Studiemethoden --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Leerstrategieën --- Talentontwikkeling --- Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studiemethode --- Leerstrategie --- Zelfregulerend leren --- Effectief leren --- Lager onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- studiemotivatie
Choose an application
This book systematically summarizes the author's more than 30 years of experience in teaching reform and educational research. The book is divided into three parts. Part I focuses on the comprehensiveness of thinking and the relationship between the coordinated development of thinking and the overall development of human beings. Part II and Part III mainly discuss the six basic principles of learning and thinking: the principle of the working memory of thinking, the principle of learning transfer, the principle of the basic process of learning, the principle of multi-level development of ability, the principle of sustainable development of learning, and the principle of subjectivity of learning. This book features the rules and characteristics of student learning with a student-centered approach, which can help teachers and educational researchers to better understand students and provide theoretical guidance for students' all-round development.
Educational psychology --- Study methods --- Didactics --- pedagogische psychologie --- didactiek --- leren --- studievaardigheden --- Learning. --- Aprenentatge
Choose an application
Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie ‘Jezelf kennen’ welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie ‘Het nut zien’ inzetten.Pieternel Dijkstra behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.
Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Metacognitie --- Leren --- cognitieve vaardigheden --- Motivatie --- Studievaardigheden --- 474.21 --- #PBIB:+110.10 --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- didactische werkvormen --- didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsstrategie --- KHCA
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van leervaardigheden die van belang zijn voor zelfstandig leren. Wat houdt zo'n leervaardigheid precies in? Hoe kunnen leerlingen die leervaardigheid leren? En wat is er bekend over de effectiviteit van onderwijs in die leervaardigheid? Dit zijn vragen die in dit boek aan de orde komen. Het boek biedt een wetenschappelijk onderbouwd overzicht. Tegelijkertijd blijft het dichtbij de onderwijspraktijk. Veel aandacht wordt besteed aan het 'hoe' van onderwijs in leervaardigheden. Er worden voorbeelden, suggesties, procedures en methodes gegeven die in het onderwijs van alledag van pas kunnen komen. Stappenplannen voor het schrijven van verslagen en voor het leren in groepen, bijvoorbeeld. Maar ook een checklist waarmee leerlingen hun huiswerk kunnen controleren. En manieren om 'kritisch denken' te bevorderen. Ten slotte wordt aandacht besteed aan de vraag hoe een samenhangend onderwijsprogramma voor leervaardigheden eruit zou kunnen zien. (Bron: covertekst)
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- zelfstudie --- voortgezet onderwijs --- studiemethoden --- Study methods --- leertechnieken --- leren leren --- zelfstandig leren --- 450.8 --- Leervaardigheden --- Zelfstandig leren --- 043391.jpg --- Studiemethode: secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Efficiënt leren vereist bepaalde vaardigheden. De praktijk leert dat de meeste leerlingen van het voortgezet onderwijs deze studievaardigheden onvoldoende bezitten. Vanuit die vaststelling is dit boek geschreven. Het is een hulpmiddel voor iedereen die gericht met jongeren aan de slag wil op het gebied van studievaardigheden. De hier ontwikkelde methodieken zijn tegelijk toegespitst op leerlingen met leermoeilijkheden of met een ontwikkelingsstoornis, zoals autisme. Immers, vooral deze leerlingen hebben behoefte aan een gestructureerde methode, waarin zij stapsgewijs de vaardigheden kunnen aanleren. Deze methodes kunnen zowel klassikaal als individueel gehanteerd worden.De Handleiding staat uitgebreid stil bij de manier waarop elke docent de methodieken kan toepassen in specifieke situaties.In het bijhorende Werkboek staat oefenmateriaal voor de leerlingen.
S20100355.JPG --- Studievaardigheden --- didactiek --- 450.8 --- Didactiek --- 371.3 --- Methodiek van het studeren --- S20100356.JPG --- Studiemethoden --- Secundair onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- studievaardigheden --- leren leren --- #BSCH: vak: didactiek --- Studiemethode --- Didactic strategies --- Secondary education
Choose an application
Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren
Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Zelfsturing --- Leren --- Onderwijs --- didactiek --- leren --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- didactische processen --- didactische werkvormen --- Studiemethode --- Leerlingbegeleiding --- 450.8 --- leren leren --- zelfstudie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Studievaardigheden --- Didactiek --- Zelfregulerend leren --- Motivatie --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden
Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|