Narrow your search

Library

Liberas (Liberaal Archief) (140)

KU Leuven (131)

UGent (127)

KBR (108)

UAntwerpen (103)

EHC (93)

VUB (89)

UCLL (78)

Vlaams Parlement (76)

Odisee (60)

More...

Resource type

book (140)

image (1)

object (1)


Language

Dutch (122)

French (8)

English (5)

Undetermined (3)

Multiple languages (2)


Year
From To Submit

2019 (6)

2018 (2)

2017 (3)

2016 (2)

2015 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 140 << page
of 14
>>
Sort by

Book
Rapporten en perspectieven omtrent vrouwenstudies . 2
Authors: ---
ISBN: 9070289733 9789070289737 Year: 1990 Publisher: Brussel Vubpress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zo werken de instellingen van de Europese Gemeenschap.
Authors: ---
ISBN: 9282527271 9789282527276 Year: 1982 Publisher: Luxemburg Bureau voor officiële publikaties der Europese Gemeenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leer-kracht : ideeën van Piaget toegepast in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9060192982 9789060192986 Year: 1974 Publisher: Den Haag Bakker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De Europese Gemeenschap nu en straks.
ISBN: 9282502082 9789282502082 Year: 1978 Publisher: Luxemburg Bureau voor officiële publicaties der Europese Gemeenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De waarde van opvoeden : filosofie van onderwijs en ouderschap.
Authors: ---
ISBN: 9061316685 9789061316688 Year: 2001 Publisher: Utrecht Bijleveld


Book
Gemeentebeleid in de praktijk. 10 : Onderwijs.
Author:
ISBN: 9067160059 9789067160056 Year: 1988 Publisher: Antwerpen Kluwer


Book
Het politieke bewustzijn van onderwijspractici
Author:
ISBN: 9789038223124 Year: 2014 Volume: 21 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pedagogische historiografie : een socio-culturele lezing van de geschiedenis van opvoeding en onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033483899 9033483890 Year: 2011

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit een belangstelling voor het paradoxale karakter van het pedagogisch denken en handelen presenteert dit boek niet zomaar 'een' geschiedenis van opvoeding en onderwijs, maar verbindt het dit ook aan een epistemologische reflectie over hoe de geschiedenis van opvoeding en onderwijs tot stand komt en hoe dat onze kijk op en denken over het verleden beïnvloedt. Dat is meteen ook de reden waarom resoluut voor de term 'pedagogische historiografie' wordt geopteerd. Termen zoals 'paradoxen' en/of 'pedagogisering' duiken ook in dit boek frequent op, maar zijn minder dan dit bij voorgaande publicaties het geval was hét bindelement tussen de verschillende hoofdstukken. In de plaats daarvan verwijzen de samenstellers nadrukkelijk naar hun paradigmatische positiebepaling, en de invloed die de (nieuwe) sociale en culturele geschiedschrijving op hun onderzoek heeft gehad. Het woord 'lezing' heeft daarbij het conceptuele voordeel dat het naar een selectief proces verwijst en daarnaast niet de indruk wekt 'een' geschiedenis te willen vertellen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 140 << page
of 14
>>
Sort by