Listing 1 - 10 of 862 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Do you "give a lot of importance to helping other people and bringing out their unique gifts?" Do you "dislike all the emphasis in modern culture on success and 'making it,' on getting and spending, on wealth and luxury goods?" Do you "want to be involved in creating a new and better way of life for our country?" If you answered yes to all three of these questions--and at least seven more of the remaining 15 in Paul Ray and Sherry Anderson's questionnaire--then you are probably a Cultural Creative. Cultural Creative is a term coined by Ray and Anderson to describe people whose values embrace a curiosity and concern for the world, its ecosystem, and its peoples; an awareness of and activism for peace and social justice; and an openness to self-actualization through spirituality, psychotherapy, and holistic practices. Cultural Creatives do not just take the money and run; they don't want to defund the National Endowment for the Arts; and they do want women to get a fairer shake--not only in the United States, but around the globe. On the basis of Ray and Anderson's research, about 50 million Americans are Cultural Creatives, a group that includes people of all races, ages, and classes. This subculture could have enormous social and political clout, the authors argue, if only it had any consciousness of itself as a cohesive unit, a society of fellow travelers. The husband and wife team wrote the book "to hold up a mirror" to the members of this vast but diffuse group, to show them they are not alone and that they can reshape society to make it more authentic, compassionate, and engaged. It is an idealistic call for a new agenda for a new millennium. --I. Crane --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.
#A0312A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- sociologie --- cultuursociologie --- politiek --- ecologie --- maatschappij --- 130.2 --- S20080056.JPG --- cultuurpsychologie --- 008 --- Culture --- Creative ability --- Social change --- Subculture --- Social values --- Cultuur en maatschappij --- Cultuursociologie --- Culture. --- Creative ability. --- Social change. --- Subculture. --- Social values. --- Cultuur en maatschappij. --- Cultuursociologie.
Choose an application
581 --- Muziek en maatschappij --- Muziekgeschiedenis --- Biografieën --- Muziekwetenschappen --- Dagboeken --- Anekdotes
Choose an application
kunst --- maatschappij --- kunst en politiek --- erotiek --- religie --- seksualiteit --- arbeid --- oorlog --- 7.01 --- religies. --- seksualiteit. --- arbeid. --- oorlog. --- maatschappij, beschaving, cultuur.
Choose an application
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- Jewish religion --- France --- cultuurgeschiedenis --- cultuurfilosofie --- sociologie --- maatschappij --- islam --- 130.2
Choose an application
vrijetijdsbesteding --- PXL-Music 2016 --- muziekmanagement --- muziekopnames --- 581 --- Muziek en maatschappij --- 584 --- Muziekproductie en management
Choose an application
840 --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- Music --- Hungary --- History and criticism --- 581 --- Muziek en maatschappij
Choose an application
A variety of contributors discuss the impact of such Japanese cultural exports as anime, manga, and electronic/video games and explain why these forms of culture are so popular with many American children.
maatschappij --- jongerencultuur --- jeugdliteratuur --- Japan --- beeldverhalen --- Children --- Popular culture --- Social conditions. --- United States --- Civilization --- Japanese influences.
Choose an application
Ethnology. Cultural anthropology --- Ruth Benedict --- rites --- antropologie --- volkenkunde --- samenleving --- maatschappij --- 39 --- 572 --- #gsdbP
Choose an application
Maakt muziek mens en maatschappij beter? In de loop der tijd hebben filosofen zich met grote scepsis over die vraag gebogen. Plato waarschuwde dat muziek gevaarlijke veranderingen in de samenleving kan veroorzaken. Eeuwen later wees Adorno op de schadelijke kracht van jazz, die ons tot tamme burgers zou maken. Alicja Gescinska is ervan overtuigd dat muziek eerder een verheffende dan een verderfelijke kracht bezit en een grote rol kan spelen in onze persoonlijke en morele ontwikkeling. Daar staan we vandaag de dag te weinig bij stil. In het onderwijs is muziek nauwelijks nog van belang, en in het dagelijks leven zien we het vooral als bron van ontspanning, ter verstrooiing of vertroosting. In dit heldere essay toont Gescinska op overtuigende wijze dat muziek eerder een fundament dan een ornament van ons bestaan is. Muziek laat ons thuiskomen in onszelf, en vormt ons thuis in de wereld. Als ik nadenk over herinneringen uit mijn kindertijd, blijkt hoe sterk klanken, geuren en beelden met elkaar verbonden zijn. Hoe ze me hebben gevormd tot wie ik nu ben. Een stem, een accent, een gepiep kan in een fractie van een seconde een hele keten van gedachten en gevoelens oproepen.
575 --- Muziekfilosofie --- Music --- Aesthetics --- muziekfilosofie --- toegepaste filosofie --- aesthetics --- Muziek en maatschappij --- Essays --- 21e eeuw --- België --- Polen
Listing 1 - 10 of 862 | << page >> |
Sort by
|