Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- Theatrical science --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- 642 --- Basisonderwijs: Muzische vorming --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- sporttraining --- lerarenopleiding --- sportclubs --- gymnastiek
Choose an application
Samen muziek maken is leuk, maar MusicaMova is meer dan zo maar musiceren. MusicaMova is goed voor iedereen, ook voor kinderen die- moeilijker lezen of rekenen- motorisch niet zo handig zijn- zich moeilijker kunnen concentreren- veel faalervaringen gehad hebben- uit een milieu komen waar musiceren niet evident is- zich emotioneel moeilijker kunnen uiten- niet zo goed in hun vel zitten.MusicaMova zet muziek op een ontspannen manier in om kinderen van 5 tot 12 jaar te trainen in psychomotoriek: oog-handcoördinatie, links-rechtscoördinatie, luisteren naar elkaar, je beurt afwachten, aandacht en concentratie, oogmotoriek, samen spelen, planning, reactiesnelheid, enz. De aanpak van MusicaMova dient om kinderen met ontwikkelingsproblemen beter te laten bewegen en zelfzekerder te worden. De percussie-instrumenten, ritmes, spelletjes en oefeningen in het boek zijn speciaal gezocht en aangepast, zodat ze de motorische, cognitieve en emotionele ontwikkeling ondersteunen.Tegelijk bevat MusicaMova een hele rugzak vol muzikale ideeën om te gebruiken in de klas, in groepjes, enz.MusicaMova heeft een lage drempel en is geschikt voor iedereen die iets met muziek wil doen: enerzijds kinesitherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten of muziektherapeuten, maar anderzijds zeker ook leerkrachten in het kleuteronderwijs, lager onderwijs, buitengewoon onderwijs, muziekleerkrachten en enthousiaste vrijwilligers.
motoriek --- slagwerkinstrumenten --- psychomotoriek --- kleuters --- muzikale opvoeding --- Muziakale opvoeding ; basisonderwijs --- 642 --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Basisonderwijs - Muzische vorming. --- Muzikale opvoeding --- Kinderen --- Muziektherapie --- Motoriek --- Psychomotoriek --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- muzikale expressie --- psychomotoriek bij kinderen --- ontwikkelingsproblemen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
633 --- Vocale didactiek - Lagere school --- Muzische vorming --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Liederen --- Muzikale opvoeding --- 642 --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Lied
Choose an application
Dit kaartspel bestaat uit 64 kaarten en een begeleidend tekstboekje met 10 spelvormen waarmee op honderden manieren creatief gedanst kan worden. De handleiding bevat talloze praktische suggesties hoe met de danskaarten een dans gemaakt kan worden. De kaarten bevatten trefwoorden en een bijpassende illustratie om de fantasie van de deelnemers te prikkelen tot het improviseren van zelfbedachte dansen. Het dansspel is bedoeld voor alle leeftijden en is geschikt voor groepen tot 64 deelnemers.
Didactics of sports and games --- dansen --- danseducatie --- dansexpressie --- Spel --- 642 --- Beweging (verplaatsing) --- Dansen --- Geluid --- Gevoelens --- Groepsspelen --- Kaartspelen --- 477.2 --- 791.9 --- Basisonderwijs --- Dansexpressie --- Dramatische expressie --- Spelen --- 796.13 --- Dansspelen --- Spelregels --- 791.8 --- Dansexpressie; basisonderwijs --- Expressie --- Spelletjes --- Muzische vorming --- 477.82 --- 992637.jpg --- Dansspel --- Kaartspel: dansen --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsmateriaal --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- (zie ook: jazzdans) --- Games --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.S. MuldersInspirerende uitgave over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs. Het is de praktische uitwerking van een Nederlands onderzoek ('Didactiek van de 21e eeuw' of afgekort 'D21') naar cultuureducatie, 21e-eeuwse vaardigheden en schoolvisie in het basisonderwijs. Opgebouwd uit drie delen: deel 1 is gericht op het 'Waarom', het belang van dit boek. Deel 2 : het 'Wat-deel?' is het meest theoretisch en geeft op (een aantal van) de vragen die in deel 1 ontstaan zijn, antwoord. Het laatste en grootste deel van de uitgave zoomt in op het 'Hoe' en is sterk praktijkgericht: hoe ontwerp je bijvoorbeeld leersituaties die ruimte bieden voor creativiteit? De tekst is goed te begrijpen en wordt veelvuldig ondersteund door quotes, afbeeldingen en praktijkvoorbeelden - telkens neergezet in grijstinten afgewisseld met oranje tinten. Deze rijke uitgave is zeer geschikt voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals die buiten de lijntjes durven te kleuren en creativiteit hoog in het vaandel hebben staan.© NBD Biblion
Didactics of the arts --- muzische vorming --- kunstonderwijs --- kunstopvoeding --- Kunst --- Creatief denken --- Creativiteit --- Leerproces --- Basisonderwijs --- 21st century skills --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Probleemoplossend denken --- Kunstzinnige vorming --- didactiek --- 477 --- 477.6 --- 642 --- Kunsteducatie --- Kunstonderwijs --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Kunst ; kinderen. --- 456.7 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
Neerslag van een speelweek rond Peter en de wolf, georganiseerd door Mallemuze. Er wordt gewerkt rond het verhaal, de partituur en de instrumenten, rond wolven en Rusland.
wolven (themawoord fictie) --- Didactics of the arts --- sprookjes (genre) --- Didactics of primary education --- volksliederen --- Russia --- 642 --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- verhalen --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o --- Handboek/cursus --- Rusland --- handboek --- muziekinstrumenten --- muzikaal verhaal --- sprookje --- Muzikale opvoeding: lagere school --- Basisonderwijs: Muzische vorming --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- 78.71 --- Dutch literature --- muzische vorming --- muzikale vorming --- Muzische vorming --- Lager onderwijs --- Muzikale sprookjes --- Prokofjev, Sergej --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Wolven --- Muziekinstrumenten --- Musicals --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Muzikaal sprookje --- Wolf --- Muziekinstrument --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Jeugd --- Pedagogie --- Muziektheater --- Instrumenten --- Koor --- Kinderkoor --- Kinderliederen --- 20e eeuw --- Liederen --- Prokofiev, Sergey (1891-1953)
Choose an application
De thema's uit Taalsignaal vind je hier terug : 1. Mijn nieuwe vrienden - 2. In de buurt - 3. Alles wordt anders - 4. Klavertjevier - 5. Pijn hebben... pijn doen - 6. Alles te koop! - 7. Tafeltje-dek-je - 8. Oud en jong vieren - 9. Onder één dak - 10. Op je gezondheid. 11. Kunstig - 12. Niet moeten maar mogen - 13. Zoeken in boeken - 14. Van blad tot boek - 15. Wegen en bewegen - 16. Tussen wolken en water - 17. Veelsprekerij - 18. Een lachertje - 19. Mee met de knapzak - 20. Niets moet, veel mag!
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Bewegingsopvoeding --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Verjaardagen --- 477 ) Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- 642 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Audiovisuele vorming --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Beeldeducatie --- Didactics of the arts --- Primary education --- Didactics of social education --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
#C9205 --- liederenbundels --- kinderliederen --- volksmuziek --- Vlaanderen --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- 945 --- Muziek --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Koor: naslagwerken --- Vlaanderen. --- muziek --- lied --- Folk songs, Dutch --- Folk songs --- Flanders (Belgium) --- History and criticism --- 78.34.7 --- 911 --- Muziekencyclopedieën --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
muzikale opvoeding --- muziek beluisteren --- didactiek --- 477.7 --- Muziekbeluisteren --- 662 --- muzikale opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Hoger muziekonderwijs - Gehoorvorming --- Contains audio-visual material --- #BSCH: vak : muziek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Luisterpraktijk --- Basisschool --- Westerse muziek
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|