Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Eigenzinnige keuze van meer dan 50 kunstwerken van vroeger tot nu.
Dutch literature --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Kunst --- Art --- musea --- 696 --- Themes, motives --- Kunstgeschiedenis --- Subjects --- Exhibitions --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- schilderkunst --- 7.01 --- kunst --- KHM --- kunstgeschiedenis --- kunst algemeen, filosofie van de kunst en vormgeving --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- 881 --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction
Choose an application
Hoe bouw je een goede band op met je leerlingen?Hoe ga je om met storend gedrag in de klas?Hoe kun je ontspannen lesgeven?Het is niet gemakkelijk om als leerkracht het hoofd altijd koel te houden en in elke situatie de juiste beslissing te nemen. Soms neemt de spanning en chaos in de klas toe en raak je als leerkracht geïrriteerd of overweldigd.Relaxed voor de klas reikt een vijfdelig model aan waarmee je moeilijke situaties kunt aanpakken. De vijf bouwstenen - vertrouwen, observeren, installeren, stimuleren en corrigeren - leren je spanning detecteren, vermijden of verminderen. Zo breng je een positieve dynamiek tot stand in de klas.Aan de hand van anekdotes, opdrachten en speelse illustraties reikt dit boek handvatten aan voor herkenbare problemen. Of je nu pas in het vak staat of een doorwinterde leerkracht bent: met deze handige tips en een flinke scheut passie kun je de leerkracht zijn die je leerlingen verdienen.(Bron: www.lannoo.be)
Leerling-leraarrelatie - Conflicthantering ; onderwijs - Gedragsstoornissen ; onderwijs - Onderwijskunde. --- Leerling-leraarrelatie --- Conflicthantering ; onderwijs --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Onderwijskunde --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- lesgeven --- klasmanagement (ler) --- klaspraktijk --- Lesgeven --- 691 --- Onderwijsstijlen --- Pedagogie en didactiek --- gezag --- Conflicthantering --- Gedragsstoornissen --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- Onderwijsstijl --- onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- lerarenberoep --- didactiek --- stress --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leren en onderwijzen --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Stimuleren --- Pedagogiek --- observeren --- vertrouwen --- 371.3 --- Teacher education. Teacher's profession --- 371.213 --- 371.39 --- Gedragsprobleem --- klasmanagement --- pedagogiek --- KHM --- klasdynamiek
Choose an application
WIRED is where tomorrow is realized. It is the essential source of information and ideas that make sense of a world in constant transformation. The WIRED conversation illuminates how technology is changing every aspect of our lives—from culture to business, science to design. The breakthroughs and innovations that we uncover lead to new ways of thinking, new connections, and new industries.
Computer. Automation --- Computer networks --- Computers and civilization --- Telecommunication --- Internet --- Réseaux d'ordinateurs --- Ordinateurs et civilisation --- Télécommunications --- Computer networks. --- Computers and civilization. --- Social aspects --- Aspect social --- Social aspects. --- tijdschriften toerisme --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Engineering --- Current Events & News --- Electrical Engineering --- Informatica (computers) --- informatica --- automatisering --- maatschappij --- 520.7 --- E-journals --- Society and telecommunication --- Civilization and computers --- Communication systems, Computer --- Computer communication systems --- Data networks, Computer --- ECNs (Electronic communication networks) --- Electronic communication networks --- Networks, Computer --- Teleprocessing networks --- DARPA Internet --- Internet (Computer network) --- Electric communication --- Mass communication --- Telecom --- Telecommunication industry --- Telecommunications --- Réseaux d'ordinateurs --- Télécommunications --- Civilization --- Data transmission systems --- Digital communications --- Electronic systems --- Information networks --- Cyberinfrastructure --- Electronic data processing --- Network computers --- Wide area networks (Computer networks) --- World Wide Web --- Communication --- Information theory --- Telecommuting --- Distributed processing --- KHM --- Economie. --- Design. --- Wetenschap. --- Cultuur.
Choose an application
Brussels housing is extremely diverse, as anyone walking around the city will readily appreciate. Its traditional urban block consists of single-family terraced houses, usually two to three storeys high and with a garden at the rear. Here, this bourgeois housing type evolved into a particularly broad range - including the well-known Art Nouveau residences - and still forms the "DNA" of the city. Today, many other housing forms have emerged there; thus, Brussels' residential building types comprise narrow gabled-roofed houses standing side by side with modernist appartment buildings, 19th-century mansions, and brand new condominiums.This typical Belgian layering of housing solutions makes for a visually poetic chaos, creating at times a surreal scenery but also providing answers for the challenges of housing design. The three chapters of this publication explore Brussels' housing typologies from the origins to the present day. More than 100 selected case studies are documented with scaled drawings and photographs. The works by photographer Maxime Delvaux trace a promenade comprising an expressive journey through the Belgian capital and its varied cityscapes. The book offers a broad panorama and a history of the architecture and urban development of Brussels.
Architecture, Domestic --- Dwellings --- History --- Brussels (Belgium) --- Buildings, structures, etc. --- Typologie de l'architecture --- Typologie de l'habitat --- Bruxelles --- Wonen in de stad --- Stedelijke bebouwing; woningen; huizenonderzoek; België; Brussel --- Steden ; vormgeving ; analyse ; Brussel --- Sociale woningbouw ; Brussel --- Architectuur ; woningbouw ; Brussel --- 728.3 --- 728.1 --- 728.2(493) --- Woningbouw ; eengezinshuizen --- Woningbouw ; woonhuizen --- Woningbouw ; woningblokken, meergezinshuizen, maisonettes ; België --- 728 --- woningen --- KHM --- Brussel --- burgerlijke architectuur, woonhuizen --- Housing, Single family --- Row houses --- Apartment houses --- Maisons individuelles --- Habitations en bandes --- Immeubles d'habitation --- Architecture domestique --- Designs and plans --- Dessins et plans --- Designs and plans. --- 728.036 --- 728.037 --- 728.2 --- Wonen --- Woningbouw (architectuur) --- 20ste eeuw (woningbouw) --- 21ste eeuw (woningbouw) --- Collectief wonen --- Appartementen (architectuur) --- Private houses --- Brussels --- dwellings --- 728.2 Woningblokken. Meergezinshuizen. Etagewoningen. Flatgebouwen --- Woningblokken. Meergezinshuizen. Etagewoningen. Flatgebouwen --- Habitations individuelles --- Urbanisme --- Logement --- Établissements humains --- Appartements --- Aspect socio-culturel
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Choose an application
"Although dozens of disabled characters appear in the Grimms' Children's and Household Tales, the issue of disability in their collection has remained largely unexplored by scholars. In Disability, Deformity, and Disease in the Grimms' Fairy Tales, author Ann Schmiesing analyzes various representations of disability in the tales and also shows how the Grimms' editing (or "prostheticizing") of their tales over seven editions significantly influenced portrayals of disability and related manifestations of physical difference, both in many individual tales and in the collection overall"--Publisher.
Thematology
---
Children's literature. Juvenile literature
---
personen met een beperking
---
jeugdliteratuur
---
Krankheit.
---
Deformierung.
---
Behinderung.
---
Fairy tales.
---
Diseases in literature.
---
Abnormalities, Human, in literature.
---
Fairy tales
---
Fairytales
---
Children's stories
---
Tales
---
History and criticism.
---
Kinder- und Hausmärchen.
---
Grimm's fairy tales
---
Grimms Märchen
---
Kinder- und Hausmärchen (Grimm, Jacob)
---
Grimms Märchen
---
Kinder- und Hausmärchen der Gebrüder Grimm
---
Kinder- und Haus-Märchen
---
Gurimu no mukashibanashi
---
Grimms samlede eventyr
---
Grimm masalları
---
<
Choose an application
Children's literature. Juvenile literature
---
Comparative literature
---
Grimm [Brothers]
---
sprookjes
---
literaire adaptatie
---
jeugdliteratuur
---
Adaption.
---
Übersetzung.
---
Rezeption.
---
Influence (Literary, artistic, etc.)
---
Artistic impact
---
Artistic influence
---
Impact (Literary, artistic, etc.)
---
Literary impact
---
Literary influence
---
Literary tradition
---
Tradition (Literature)
---
Art
---
Influence (Psychology)
---
Literature
---
Intermediality
---
Intertextuality
---
Originality in literature
---
Kinder- und Hausmärchen.
---
Kinder- und Hausmärchen
---
Grimm's fairy tales
---
Grimms Märchen
---
Kinder- und Hausmärchen (Grimm, Jacob)
---
Grimms Märchen
---
Kinder- und Hausmärchen der Gebrüder Grimm
---
Kinder- und Haus-Märchen
---
Gurimu no mukashibanashi
---
Grimms samlede eventyr
---
Grimm masalları
---
<
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|