Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
"This is the book that all PhD supervisors and their students have been waiting for: the first comprehensive overview of the many different writing practices, and processes, involved in the production of a doctoral thesis. Crammed full of explanations, shortcuts and tips, this book demystifies academic writing in one fell swoop. Everyone who reads it will be massively enabled as a writer." - Professor Lynne Pearce, Associate Dean for Postgraduate Teaching, University of Lancaster. "Rowena Murray's down-to-earth approach both recognises and relieves some of the agony of writing a PhD. The advice in this book is both practical and motivational; sometimes it's 'PhD-saving' too. By using Rowena Murray's techniques of regular snacking, instead of occasional bingeing, I managed to rescue my PhD from near-death at a time of work overload." - Christine Sinclair, Part-time PhD student and lecturer in Educational Development, University of Paisley. This book evolved from fifteen years' experience of teaching thesis writing. The contents have been tried and tested with postgraduates and academics. Early chapters explore the ambiguities and subtleties of thesis writing in detail. Later chapters are more compact, listing steps in the writing process. All chapters provide examples to illustrate techniques and activities to progress writing. When writing a thesis, students must be ready to develop new modes of writing. The harsh reality is that those who like to work to goals are likely to have to submit to floundering around, reconstructing their well laid plans, whilst those who hate to be driven by goals, or do not see the point of them, will have to submit to deadlines and milestones that may seem like millstones. This book will help all students cope with the challenges inherent in writing a thesis.
001.818 --- 378.245 --- #PBIB:2004.3 --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- Academic writing. --- Dissertations, Academic --- Report writing. --- Geografie --- Authorship. --- Onderwijs --- Algemeen. --- 378.245 Dissertaties. Proefschriften. Promoties --(hoger onderwijs) --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Science --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur)
Choose an application
Hoewel er talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien (Bron: covertekst)
hogescholen --- wetenschappelijk onderzoek --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- Science --- Research --- Methodology --- Education [Higher ] --- 001.818 --- 300.6 --- onderzoeksvaardigheden --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- sociaal onderzoek --- 450.4 Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Actieonderzoeken --- 808 --- Onderzoeksmethoden --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2015 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden --- Praktijkonderzoek --- Hogescholen --- Actieonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Hogeschool --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Rédaction --- Stelkunst --- scriptie (eindwerk) --- wetenschappelijk schrijven --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Study methods --- eindwerken schrijven --- rapporteren --- Zonder onderwerpscode --- kennis --- 37.041 --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Publication Publicatie --- eindwerk --- schrijven --- schriftelijke communicatie --- communicatie --- 001.8 --- scripties --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Studiemethodiek --- 001.818 --- 808 --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Eindwerken. --- Rapportering. --- Schrijfvaardigheden --- Journalistiek.
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
Binnen het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, waaronder het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden bovendien steeds vaker geconfronteerd meet onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren.Een onderzoek begeleiden is een aanvulling op het vierluik "Leren onderzoeken", gedegen maar compacte boeken voor studenten.Dit boek is bedoeld voor iedereen die een taak heeft bij het begeleiden van studenten die klein of groot onderzoek moeten doen. Vierendertig veel gestelde vragen van onderzoeksbegeleiders staan centraal. Op elke vraag geeft de auteur een zo concreet mogelijk antwoord, aan de hand van een figuur of schema. Hij baseert zich daarbij op jarenlange ervaring in het werken met onderzoeksbegeleiders, alsmede op hetgeen uit de literatuur bekend is over de betreffende vraag.Bron : http://www.bol.com
Studentenbegeleiding --- Onderzoeksvaardigheden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Universiteiten --- onderwijs --- onderzoek --- handleiding --- 37 --- 003 --- Onderzoek --- Begeleiding --- Methodologie --- 450.8 --- informatievaardigheden --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 371.385 --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- Science --- Research on teaching --- Higher education --- interdisciplinair onderzoek --- onderzoeksmethoden --- studiebegeleiding --- studentenbegeleiding --- kwalitatief onderzoek --- PXL-Central Office 2016 --- hoger onderwijs --- onderzoeksrapporten --- onderzoeksbegeleiding --- Sociaal onderzoek --- Leerlingbegeleiding --- Scripties --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheid --- Universiteit --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage.Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen, opgesteld door de American Psychological Association.Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over 'hoe het eigenlijk moet' met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Bron : http:/:www.boek.be
Linguistics --- Science --- normalisatie --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Standardization --- Documentation and information --- verslagen schrijven --- informatieverwerking --- informatievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- refereren --- Higher education --- Rapporteren --- Refereren --- Wetenschappelijke publicaties --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Literatuurverwijzing --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- 300.6 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- literatuurstudie --- wetenschappelijke literatuur --- 844.6 --- Eindwerken --- scripties --- Schrijven --- 026.1 --- Literatuurverwijzingen --- Bibliografie --- bibliografische referentie --- Onderzoeksrapportage --- APA-richtlijnen --- Onderzoek --- Literatuurlijst --- Informatievaardigheden --- informatiebronnen --- Methodologie --- schriftelijke communicatie --- onderzoek --- literatuurverwijzingen --- APA --- 002 --- 591 --- 489.59 --- Scripties --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodiek van het studeren --- Taalgebruik --- 007.2 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Rapporteren. --- Refereren. --- Eindwerken. --- Literaire techniek --- PXL-Media & Tourism 2014 --- onderzoeksrapporten --- Onderzoeksvaardigheden --- PXL-Ebooks 2020 --- Onderzoeksvaardigheid --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Eindwerken. --- Academisch Nederlands. --- Nederlandse taal --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- schrijfvaardigheid --- Science --- Stilistics --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 800.6 --- 655 --- 303 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Wetenschappelijk schrijven ; papers ; scripties ; essays --- 001.81 --- rapporteren --- stilistiek (stijlleer) --- wetenschappelijk onderzoek --- 844.6 --- Nederlands 844.6 --- Nederlands --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Stilistiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- academisch rapporteren --- 001.818 --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- E110048.jpg --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- 007.2 --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- * 844.6 --- taalgebruik --- eindwerken --- scripties --- schrijven --- masterproeven --- schrijftechnieken --- Taalzuiverheid --- Taalbeheersing --- Schrijftechnieken --- Professionalisering --- Professionele communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Academic writing --- Academic writing. --- English language --- Science. --- Stilistics. --- schrijfvaardigheid. --- Study and teaching (Higher). --- Rhetoric --- Scriptie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|