Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eerste deel van een autobiografische trilogie, waarin een zorgeloze Britse jongeman snel volwassen wordt als hij in de Eerste Wereldoorlog dienst doet aan het front.
English literature --- Groot-Brittannië --- Wereldoorlog I --- 82 --- CDL
Choose an application
Dutch literature --- #C9203 --- #ACA --- Adolescentie ; verhalen --- Biografie --- Biografieën --- Letterkunde --- Puberteit --- Wereldoorlog I ; verhalen --- Wereldoorlog I --- literatuur ; verhalend --- 741 --- Proza - Nederlands --- C3 --- Kunst en cultuur
Choose an application
strips --- beeldverhaal --- Frankrijk --- twintigste eeuw --- wereldoorlog I --- Tardi --- 741.571 TARDI
Choose an application
Painting --- History --- Great Britain --- aquarellen --- landschappen --- wetenschappen --- topografie --- oorlogen --- Wereldoorlog I --- fantasie --- kunst --- schilderkunst --- waterverf --- kunsttechniek --- tekenkunst --- Groot-Brittannië --- 75.03 --- Exhibitions --- fantasie, capriccio --- aquarellen. --- landschappen. --- wetenschappen. --- topografie. --- oorlogen. --- Wereldoorlog I. --- fantasie, capriccio.
Choose an application
Dix, Otto --- geschiedenis --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Nietzsche, Friedrich --- Duitsland --- Expressionism (Art) --- Exhibitions. --- Dix, Otto, --- 75.071 DIX --- CDL --- Paintings. --- Germany. --- geschiedenis. --- Wereldoorlog I. --- Wereldoorlog II. --- Dix, Otto. --- Nietzsche, Friedrich. --- Duitsland.
Choose an application
Roelien en Ploon zijn vriendinnen - hun band is heel sterk en overbrugt driekwart eeuw, van 1914 tot nu. De verhalen die Ploon over haar jeugd vertelt zijn gruwelijk en droevig, maar ook romantisch en warm. Bijvoorbeeld als ze het over haar paarden heeft,over Sterre en Joe op haar boerderij in Vlaanderen, toen...
Bejaarden ; verhalen --- Jeugdherinneringen ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Vriendschap ; verhalen --- Wereldoorlog I ; verhalen --- 741 --- 981809.jpg --- Proza - Nederlands
Choose an application
Until his death in 1957, Wyndham Lewis was a radical force in British art and literature; a modernist 'Man of 1914' and the founder of Britain's only true avant-garde movement, Vorticism. As a master of art and letters he won the plaudits of T S Eliot and Augustus John in his lifetime and inspired a miscellany of fi gures in art, literature and music, from the sculptor Henry Moore to the blues rock experimentalist Captain Beefheart, and pop music pioneer David Bowie. Yet in spite of this impressive cultural pedigree Lewis's reputation has been blighted by his shortlived, ill-judged praise of Hitler in the 1930s. Cast into the cultural wilderness for the second half of the 20th century, Lewis has belatedly undergone a revival of interest.This book takes a look at this intriguing artist and accompanies the first major exhibition of his work in over 40 years at IWM North in Manchester. Exhibition: IWM North, Manchester, England (23.06.2017 - 01.01.2018).
World War, 1914-1918 --- kunst --- schilderkunst --- tekenkunst --- twintigste eeuw --- Groot-Brittannië --- vorticisme --- wereldoorlog I --- Lewis Wyndham --- tijdschriften --- literatuur --- Blast --- 75.071 LEWIS --- Art and the war --- Lewis, Wyndham, --- Lewis, Percy Wyndham, --- World War (1914-1918) --- Exhibitions --- Wereldoorlog I --- Lewis, Percy Wyndham --- Lewis, Wyndham --- Wereldoorlog I. --- Lewis, Percy Wyndham.
Choose an application
Kant heeft een rijk en veelzijdig verleden, en werd door de eeuwen heen in diverse contexten gebruikt: bij rites de passage — doopsel, huwelijk en begrafenis — maar ook in oorlogstijd. De collectie van The Phoebus Foundation bevat een mooie deelverzameling oorlogskant, met stuk voor stuk lapjes kant met vaderlandslievende symbolen. Maar wie de ontwerpen van de stukken in de collectie van The Phoebus Foundation tekende en uitvoerde en wie dit oorlogskant precies kocht, kan niet meer worden achterhaald. Wel kunnen we dankzij deze war laces en ook dankzij archiefbronnen en publicaties het uitzonderlijke verhaal van de kantproductie in volle oorlogstijd reconstrueren.
Polemology --- Applied arts. Arts and crafts --- anno 1910-1919 --- kunst --- België --- collecties --- verzamelingen --- 7.074 --- The Phoebus Foundation --- Huts Fernand --- Van den Heuvel Karine --- kant --- textiel --- textielkunst --- 745.52 --- 7.036.1 --- wereldoorlog I --- geschiedenis. --- vrouwen. --- Wereldoorlog I. --- patriotisme, chauvinisme. --- oorlogskant. --- 17de eeuw. --- geschiedenis --- vrouwen --- Wereldoorlog I --- patriotisme, chauvinisme --- oorlogskant --- 17de eeuw
Choose an application
Het Maison de la Culture stelt 50 etsen tentoon van de portfolio Der Krieg (De Oorlog) van Otto Dix (1891-1969), in 1924 gepubliceerd door Karl Nierendorf. Otto Dix was 23 toen hij zich aanbood als vrijwilliger in het Duitse leger. Hij bracht drie jaren door in de loopgraven waar hij constant geconfronteerd werd met traumatische gebeurtenissen. Hij verwerkte alles nadien in etsen, tekeningen, ... Onderwerp van deze publicatie zijn de 50 etsen van de portfolio Der Krieg (De Oorlog) van Otto-Dix (1891-1969) die in 1924 werd gepubliceerd door de Duitse galeriehouder Karl Nierendorf. Samen met "Los desestras de la guerra" van francis Goya wordt "Der Krieg" van Otto Dix gezien als één van de meest overtuigende aanklachten tegen oorlog.
World War, 1914-1918 --- Etching --- Première guerre mondiale --- Eau-forte (Gravure) --- Art and the war --- Art et guerre --- Dix, Otto, --- Dix, Otto --- oorlog --- Wereldoorlog I --- kunst --- twintigste eeuw --- Duitsland --- Dix Otto --- wereldoorlog I --- grafiek --- kunst en politiek --- expressionisme --- etskunst --- 76.071 DIX --- Exhibitions --- Guerre mondiale, 1914-1918 --- Graphic arts --- Grafische kunsten --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- Literatuur, muziek en beeldende kunst/grafiek (kennisdomein) --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein) --- oorlog. --- Wereldoorlog I. --- Dix, Otto.
Choose an application
Toegankelijke inleiding in de historische praktijk voor het secundair geschiedenisonderwijs. Was het dodelijke schot dat Gavrilo Princip op 28 juni 1914 afvuurde de rechtstreekse aanleiding voor het losbarsten van de Eerste Wereldoorlog? Moeten we de dieperliggende oorzaken voor de Groote Oorlog eerder in de militair-politieke dan wel in de economische sfeer zoeken? En wat met de rol van het toeval in dit alles? Deze en andere historische vragen werden doorheen de afgelopen eeuw uiteenlopend beantwoord. Die verschillende, zelfs rivaliserende representaties van voorbije fenomenen, hebben alles te maken met hoe historici geschiedenis schrijven. Via voorbeelden uit de historiografie over de Eerste Wereldoorlog biedt dit tweede volume in de reeks Historisch denken een toegankelijke inleiding in de historische praktijk. Per hoofdstuk krijgt de lezer verschillende didactische scenario's, toepasbaar in het secundair geschiedenisonderwijs. Tot slot gaat dit boek in op hoe het historisch metier een zinvolle en haalbare vertaling kan krijgen naar het vak geschiedenis.
930.2 --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- History as a science --- World history --- anno 1910-1919 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- Wereldoorlog I --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- HISTORY / Study & Teaching. --- Historiography. --- History --- World War, 1914-1918 --- Study and teaching (Secondary). --- Study and teaching (Secondary) --- Geschiedenis ; didactiek --- Geschiedeniswetenschap --- Wereldoorlog I ; beeldvorming --- 927.5 --- Geschiedenis--didactiek --- Wereldoorlog I--beeldvorming --- Historical criticism --- Authorship --- Criticism --- Historiography --- Belgium --- historiografie --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenisonderwijs
Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|