Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
684.94 --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- Prentenboeken --- Voorlezen --- kleuters --- kleuters. --- Kleuters. --- prentenboeken (genre) --- boeken (themawoord fictie) --- bibliotheken (themawoord fictie) --- lezen (themawoord fictie) --- Literature --- diefstal (themawoord fictie) --- French literature
Choose an application
Hallo, ik ben Karel. Vandaag ga ik voor de eerste keer naar school. Ik ga met mama mee, maar ik draag zelf mijn nieuwe schooltas.
Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Schoolleven ; kleuters ; verhalen --- Schoolleven ; kleuters --- Schoolleven ; verhalen --- Eerste schooldag - prentenboek --- Eerste schooldag : kleuteronderwijs --- 684.94 --- Slegers, Liesbet --- boekillustraties --- fiction --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- school --- het boek, boekillustratie
Choose an application
Het kleinste maatje biedt een groot aantal prettige peuterliedjes aan die, geordend in een vijftal groepen op ieder moment van de dag kunnen aangewend worden thuis, bij opa en oma, op school, bij de opvangouders, in de voor- en naschoolse opvang, in de speeltuin... Heel wat baby's, dreumesen en peuters kunnen zelf nog niet écht musiceren, niet écht zingen, daarom doen wij (de begeleiders) dat voor hen. De allerkleinsten gaan muzikale en taalkundige impulsen opvangen die wij hen aanbieden. Op die manier worden jonge kinderen heel vroeg receptor voor ritme, melodie, vorm, taal en inhoud. Dat is wat wij vooral met dit boek en deze liedjes beogen: de muzikale receptie van jonge kinderen ontwikkelen om langs deze weg met hen te communiceren en... een leerproces op gang te brengen. 'Het kleinste maatje' is een boek vol peuterliedjes die op ieder moment van de dag kunnen aangewend worden, thuis, op school, bij de onthaalouders, in de voor- en naschoolse opvang... Het aanbieden van muzikale impulsen aan jonge kinderen is bevorderend voor hun spraak- en taalontwikkeling, concentratie en communicatie. De liedjes gaan over onderwerpen die jonge kinderen aanspreken. Ze zijn geordend in vijf groepen: motorische vaardigheden, dagindeling, beweging, taakjes en allerlei. Ieder liedje beslaat een dubbele bladzijde van het boek, met aan de rechterkant de partituur, samen met één of meer versjes die inhoudelijk aansluiten bij het liedje en op de linkerzijde een reeks activiteitentips. Deze tips kunnen door begeleiders gehanteerd worden om, met het liedje als uitgangspunt, verder aan de slag te gaan met muziek, beweging, beeld en drama. De cd bij het boek bevat alle liedjes. Elke track begint met een korte muzikale introductie die de toonaard, het tempo, het ritme en de accenten aangeeft. Daarna wordt het liedje een keer voorgezongen, onmiddellijk gevolgd door de instrumentale versie. Aan het eind hoor je telkens een muzikaal slot.
kleuters --- liedjes --- muzikale opvoeding --- peuters --- 471.46 --- didactiek --- Kinderliederen (Liedjes) --- 788.2 --- Kinderliederen --- Liederen --- Liedjes ; peuters ; kleuters --- Liedjes --- 472.6 --- 101533.jpg --- Muzikale vorming ; kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Contains audio-visual material --- 632 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Kindergarten --- muzikale vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Kinderdagverblijven --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Liederenbundels --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- bladmuziek --- kinderliederen (genre) --- Kinderlied --- Kinderdagverblijf --- Peuter --- Kleuter --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
3-0642-5
muziekpedagogiek --- Music --- Didactics of the arts --- muziek --- didactiek --- muzikale opvoeding --- kleuters --- 632 --- #BSCH: vak: muziek --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Schoolbooks - Didactic material --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kinderen --- Dansen --- Zang --- 20e eeuw
Choose an application
6-1731-3
632 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- kleuterschool --- muzikale opvoeding --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Het Notenpaleis wil de hand reiken aan leerkrachten kleuter- en lager onderwijs die op zoek zijn naar nieuwe muzikale activiteiten en invalshoeken. De auteurs geloven sterk in een verbinding tussen muziek, beweging en taal. De nadruk ligt op het vocaal musiceren, kortweg het zingen. De map is opgedeeld in drie delen: lessuggesties, liedjes en tekeningen om de lessen te illustreren. De activiteiten werden opgedeeld per leeftijdsgroep. Toch kunnen de meeste activiteiten ook vertaald worden naar andere leerjaren. De bijgeleverde cd brengt een gezongen en instrumentale versie van alle liedjes uit de map.
Didactics of the arts --- kleuters --- muzikale vorming --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- liedjes --- muzikale opvoeding --- 632 --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Schoolboeken --- Zingen --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- CD --- kleuterliedjes --- kleuteronderwijs --- 477.7 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- mondelinge expressie --- manuele expressie
Choose an application
Op deze cd staan alle 150 liedjes uit Kleuter-wijs in ee ninstrumentale versie. In de gewone versie worden de liedjes uitgevoerd door solostemmen, basisschoolgroepen en diverse ensembles. Elk liedje, hoe klein ook, heeft zijn eigen sfeer gekregen. De cd´s zijn bedoeld voor gebruik thuis, in de klas en voor de leraar om zichzelf het lied aan te leren.
genre-thema"">
Choose an application
Kielekoelevoelen gaat over voelen. Koud en warm, nat en droog, stekelig en glibberig en nog veel meer ... voel maar eens in dit boekje.
Didactics of social education --- Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- voelen --- prentenboeken --- Dozen --- Prentenboeken --- Tastzin --- Zintuigen --- kleuters --- peuters --- Lichaam --- Voelen ; verhalen --- Voelen --- Zintuigen ; gevoel --- Zintuigen - prentenboek --- 941736.jpg --- 684.94 --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- voel-boek --- het boek, boekillustratie --- Voelen.
Choose an application
Lekkere geuren, vieze geuren ruiken. Ademen. Verstopte neus
Didactics of social education --- Dutch literature --- ruiken (themawoord fictie) --- zintuigen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- ruiken --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Reuk --- Zintuigen --- kleuters --- peuters --- Lichaam --- Ruiken --- Zintuigen ; reukorganen --- Zintuigen - prentenboek --- 941732.jpg --- 684.94 --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- Ruiken.
Choose an application
Koek 2005-2006
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Waarneming --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- prentboek --- 684.94 --- Verplancke, Klaas --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- prentenboeken --- het boek, boekillustratie --- woordenschat --- tegenstellingen --- zintuigen --- Kleuters --- SANC --- kartonboek --- peuters --- Prentenboeken ; verhalend --- Zien ; verhalen --- Zintuigen ; gezicht
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|