Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Beter leraren kunnen opleiden door het onderzoeken van je eigen praktijk als lerarenopleider, dat is de inzet van dit boek. Het is ook de inzet van LOEP: Lerarenopleiders Onderzoeken hun Eigen Praktijk. Met de LOEP-benadering introduceren we in het Nederlandse taalgebied het gedachtegoed van de “Self-Study of Teacher Education Practices”-beweging, die zich de voorbije twee decennia prominent ontwikkelde in het internationale onderzoek over de lerarenopleiding. In de LOEP-benadering gaan lerarenopleiders op zoek naar onderbouwde inzichten in hun eigen praktijk, met de bedoeling die praktijk te verbeteren. Door die kennis ook publiek te maken, dragen ze bouwstenen aan voor een gefundeerde didactiek van de lerarenopleiding. Leraren opleiden is immers een vak apart, dat vraagt om aparte professionals. Het boek gaat van start met de onderwijskundige uitgangspunten en principes van de LOEPbenadering. De systematische, theoretische introductie wordt meteen geconcretiseerd door uitvoerige voorbeelden van LOEP-onderzoek, die te maken hebben met het begeleiden van aspirant-leerkrachten in hun praktijkopleiding (stages, portfolio, reflectie). Ten slotte gaat het boek in op de vraag hoe lerarenopleiders (methodologisch en theoretisch) ondersteund kunnen worden bij het realiseren van hun LOEP-projecten.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- lerarenopleiding --- lerarenopleiders --- lerarenbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- 450.7 --- professionalisering --- Werkplekleren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfsturing --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- 691 --- 472.7 --- Lerarenbegeleiding --- Professionalisering --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Lerarenopleiding --- Leraren hoger onderwijs --- Praktijkonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Secundair onderwijs --- Lager onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Het onderwijs staat vandaag voor de uitdaging om zichzelf te hervormen. Diepe structuurveranderingen in de samenleving, zoals superdiversiteit en de digitale revolutie, maken een grondige vernieuwing noodzakelijk. Moet het onderwijs daarvoor wachten op politieke beslissingen, vaak het resultaat van compromissen? Of kan het zelf de uitdagingen van de toekomst aanpakken? Hervormen van binnenuit presenteert een andere kijk op de modernisering van het onderwijs. Los van of aansluitend bij de politieke beslissingen kan het onderwijs ook zelf veel ondernemen om jongeren zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving van morgen.Dit boek verkent een reeks onderwijsvernieuwingen die veel potentieel hebben om uit te groeien tot de norm. De auteurs plaatsen de onderwijshervormingen in een breder actueel en historisch kader om meer grip te krijgen op het universele karakter ervan. Daarnaast komen ideeën aan bod die scholen nu al toepassen om maximale leerkansen te bieden aan jongeren in een 21ste-eeuwse context. Deze vormen een bron van inspiratie voor leraren en scholen die zich uitgedaagd voelen om werk te maken van een sterker en moderner onderwijs.(Bron: www.acco.be)
onderwijsvernieuwing --- School management --- Flanders --- Onderwijsvernieuwing --- Evaluatie --- Werkplekleren --- 451.3 --- Flipped classroom --- Co-teaching --- Feedback --- Flexibilisering --- 450.46 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Education --- 21st century --- Educational innovations --- theoretische onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijsinnovatie --- lerarenberoep --- Onderwijshervorming --- Leertrajecten --- Individualiserend onderwijs --- Zomerscholen --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Leertraject --- Zomerschool
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|