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Branding a museum helps it stand out from the crowd by giving it an image and personality with which visitors and supporters can identify, increasing their emotional attachment and encouraging them to return. In Museum Branding, Wallace offers clear, practical advice on how to brand a museum department-by-department, step by step. By highlighting case studies from museums of every type and size, she emphasizes that brains, not budget, create a successful branding effort. This new edition is heavily updated to reflect digital branding from start-to-finish and features three entirely new chapter
Museology --- museum administration --- public relations --- fund raising --- audiences --- friends [philanthropists] --- branding --- social media --- museums [institutions] --- visitors --- volunteers --- Museums --- Business names --- Branding (Marketing) --- Museum attendance --- Management. --- Public relations --- Attendance, Museum --- Museum visitors --- Brand name products --- Marketing --- Advertising --- Brands (Commerce) --- Firm names --- Trade names --- Names --- Trademarks --- Public institutions --- Cabinets of curiosities --- Attendance
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Une enquête passionnante dans les coulisses de l'art ! Qu'est-ce qu'un auteur ? Qu'est-ce qu'une œuvre d'art ? Comment distinguer le faux de l'authentique ? Peut-on librement copier, reproduire ou modifier un tableau ? Un ready-made est-il une œuvre d'art ? À ces grandes questions esthétiques et philosophiques, il existe des réponses... juridiques ! Plusieurs procès ont en effet dû trancher ses problèmes, à partir de cas souvent surprenants. Les empaquetages de Christo sont-ils des œuvres protégeables ? Le peintre Whistler pouvait-il refuser de livrer une œuvre commandée ? A-t-on le droit d'embrasser un tableau de Cy Twombly ? À partir d'une sélection d'affaires, célèbres ou méconnues, cet ouvrage montre comment le droit est amené à donner sa propre définition de l'art.
Industrial and intellectual property --- History of the law --- art [fine art] --- censorship --- plagiarism --- art market --- forgeries [derivative objects] --- copyright --- Art --- Droit d'auteur --- Protection du patrimoine artistique --- Marché de l'art --- Législation --- Law and art --- Copyright --- Artists' contracts --- Forgeries --- Expertising --- Censorship --- Droit et art --- Patrimoine culturel --- Faux et supercheries artistiques --- Droit --- Commerce --- Law and art. --- Artists' contracts. --- Forgeries. --- Expertising. --- Art. --- Censorship. --- Droit. --- Trials --- Procès --- Comparative law --- Droit comparé --- Droit et art. --- Faux et supercheries artistiques. --- Faux. --- Art - Forgeries --- Art - Expertising --- Copyright - Art --- Art - Censorship --- art [discipline]
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Ce livre révolutionnaire, accompagnant une grande exposition au Hirshhorn, raconte l'histoire de l'évolution de la scène artistique new-yorkaise dans les années 1980, d'une contre-culture de bricolage dans l'East Village à une activité de galerie légitime à Soho. Coïncidant avec la montée de l'image moderne et l'avènement de l'ère de l'information, l'accent mis par les artistes sur les commodités et la consommation commença comme satire mais devint beaucoup plus complexe : les marchandises et les phénomènes associés, comme la publicité et des relations personnelles dans des «tout nouveaux» types de peinture, de sculpture, de photographie, d'installation et de performance. Dans un livre plein de surprises visuelles, les essais nouvellement commandés apportent un éclairage nouveau sur cette période charnière : le commissaire Gianni Jetzer fournit un aperçu complet, tandis que Leah Pires éclaire des collaborations conceptuelles moins connues, et Bob Nickas un témoin oculaire de la scène de la galerie East Village. Ces textes, accompagnés d'une chronologie illustrée, apportent un nouveau témoignage du moment où des artistes contemporains tels que Felix González-Torres, Peter Halley, Jeff Koons, Barbara Kruger, Sherrie Levine, Richard Prince et Cindy Sherman ont saisi le ballon d'Andy Warhol et a couru avec lui, en changeant les règles du jeu pour toujours. (d'après l'éditeur) This groundbreaking book, accompanying a major exhibition at the Hirshhorn, tells the story of the evolution of New York's downtown art scene in the 1980s' from a DIY counterculture in the East Village to a legitimate gallery business in SoHo. Coinciding with the rise of modern branding and the onset of the information age, artists' focus on commodities and consumerism began as satire but came to be much more complex: commodities and associated phenomena, such as advertising, now served as vessels for ideas, politics, and personal relationships in 'brand-new' types of painting, sculpture, photography, installation, and performance. In a book full of visual surprises, newly commissioned essays shed new light on this pivotal period: curator Gianni Jetzer provides a comprehensive overview, while Leah Pires illuminates lesser-known conceptual collaborations, and Bob Nickas offers an eyewitness account of the East Village gallery scene. These texts, together with an illustrated chronology, provide a fresh account of the moment at which contemporary artists such as Felix González-Torres, Peter Halley, Jeff Koons, Barbara Kruger, Sherrie Levine, Richard Prince, and Cindy Sherman grabbed the ball from Andy Warhol and ran with it, changing the rules of the game forever
Art --- political art --- identity --- Conceptual --- branding --- information --- Postmodern --- anno 1980-1989 --- New York City --- Marques de commerce --- Art, American --- Appropriation (Art) --- Commercial products in art --- Popular culture in art --- Nineteen eighties --- Art and society --- Branding (Marketing) --- Art américain --- Produits commerciaux dans l'art --- Culture populaire dans l'art --- Années quatre-vingt (Vingtième siècle) --- Art et société --- Stratégie de marque --- Thèmes, motifs. --- Dans l'art. --- Exhibitions. --- History --- Social aspects --- Expositions. --- Histoire --- Aspect social --- General Idea --- New York (State) --- General Idea (Firm)
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