Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Frans --- A-stroom --- Algemeen secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.2 --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Frans ; secundair onderwijs --- fran 485.2 --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde --- Grammatica --- Frankrijk --- Kaart (geografie) --- Wallonië --- Bezienswaardigheid --- Toerisme --- Gerecht (voedsel) --- Voeding --- Schooltaal --- Klas --- French language --- Alphabet --- Caractère --- Ecriture manuscrite --- Typographie --- 091 <493 BRUSSEL> --- 091.31:75.033.5 --- 091.07 --- Writing, Gothic --- Manuscripts, Gothic --- -Manuscripts, Medieval --- -745.61975 --- Medieval manuscripts --- Manuscripts --- Gothic manuscripts --- Gothic writing --- Gothic type --- 091.07 Handschriften: facsimile's --- Handschriften: facsimile's --- 091.31:75.033.5 Verluchte handschriften-:-Schilderkunst--?.033.5 --- Verluchte handschriften-:-Schilderkunst--?.033.5 --- 091 <493 BRUSSEL> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--België--BRUSSEL --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--België--BRUSSEL --- Facsimiles --- Arts Decorative and minor arts Blach-letter and Gothic calligraphy --- -#gsdbA --- Writing --- alfabet. --- typografie. --- Koninklijke Bibliotheek van België Albert I (Brussel). --- manuscripten. --- Imprimerie, histoire --- -Facsimiles --- Écriture gothique --- Marie de bourgogne (1457-1482)
Choose an application
Historici willen antwoorden vinden op vragen over mens en maatschappij in het verleden. Tijdens hun onderzoek moeten ze evenwel een aantal spelregels volgen. Eerst zoeken ze naar getuigenissen uit eerste hand, of dat nu teksten, interviews, beelden of artefacten zijn. Na de kritische doorlichting van dit bronnenmateriaal vergelijken ze hun bevindingen met resultaten van anderen. Ten slotte analyseren ze de historische context in een boeiend geschreven onderzoeksverslag. Daardoor zijn geschiedkundigen voortreffelijke vorsers, verhalenvertellers en schrijvers. Naast een inleiding op de historische kritiek en methode, reflecteert dit boek op de rol van geschiedenis als wetenschappelijke discipline: wat zijn de trends en debatten in de geschiedschrijving? In hoeverre kunnen historici kennis over het verleden bereiken? En welke rol hebben historici in de maatschappij? Ook hier wordt duidelijk dat geschiedenis een werkwoord is.
Geschiedenis --- Historisch onderzoek --- Geschiedeniswetenschap --- Geschiedbronnen --- 930.23 --- Academic collection --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- 930.23 Historische kritiek --- Historische kritiek --- 900.1 --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Historiography --- Historiographie --- Didactics of history --- History as a science --- history [discipline] --- geschiedenis --- Critique historique --- --Histoire --- --Méthodologie --- --Didactique --- --Geschiedeniswetenschap --- History --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- Historiografie --- Histoire --- Méthodologie --- Didactique --- historisch denken --- historisch onderzoek --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- didactiek --- informatiebronnen --- informatieanalyse --- historische pedagogiek
Choose an application
800 --- 803.93 -06 --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid taalbeheersing --- 82.081 --- #A9301A --- #ACA --- #KVHA:Journalistiek; Nederlands --- #KVHA:Spelling; Nederlands --- #KVHA:Taalzuivering; Nederlands --- Naslagwerk --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Dutch language --- taalgebruik --- journalistieke technieken --- Journalism --- schrijfstijl --- Lerarenopleiding --- Nederlands. --- Nederlandse spelling. --- (vak)didactiek talen. --- Néerlandais (Langue) --- Style --- Dictionaries. --- Usage --- Errors of usage --- Dictionnaires
Choose an application
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- instructional materials --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- mathematics --- geschiedenis --- wiskunde --- anno 1600-1699 --- 51 <09> --- 094:51 --- 094 BARTJENS, WILLEM --- 094 BARTJENS, WILLEM Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--BARTJENS, WILLEM --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--BARTJENS, WILLEM --- 094:51 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Mathematics --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Mathematics --- 51 <09> Mathematics -- History of... --- 51 <09> Wiskunde -- Geschiedenis van... --- Geschiedenis van de wiskunde --- History of mathematics --- Wiskunde -- Geschiedenis van... --- Bartjens, Willem --- Criticism and interpretation --- Wiskunde --- Didactiek --- Geschiedenis --- Nederland --- Wiskunde -- Geschiedenis van.. --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Wiskunde -- Geschiedenis van
Choose an application
'Kinderen van de Renaissance' zet het kinderportret in de 15de-16de eeuw in de kijker en vertelt meer over de historische, pedagogische en artistieke achtergrond van bepaalde werken. In de 15de en 16de eeuw regeerden de Habsburgers over een groot deel van Europa en zouden een van de belangrijkste Europese vorstenhuizen uit de wereldgeschiedenis worden. Mechelen was in die tijd een centrum van educatie, waar heel wat Habsburgse prinsen en prinsessen een deel van hun jeugd doorbrachten, onder wie Margaretha van Oostenrijk en Filips de Schone. Ook andere machtige families van over heel Europa stuurden hun kinderen naar Mechelen - de beroemdste is wellicht Anne Boleyn, de latere koningin van Engeland.0'Kinderen van de Renaissance' speelt zich af in die Belgische stad, waar heel wat kinderportretten hun oorsprong vonden. Speciale aandacht gaat naar een unieke reeks vroege kinderportretten van topkunstenaars als Jan Gossart, Bernard van Orley en Juan de Flandes. Exhibition: Museum Hof van Busleyden, Mechelen, Belgium (26.03-04.07.2021).
History of education and educational sciences --- Art --- History of civilization --- works of art --- educating --- children's portraits --- Habsburg [Dynasty] --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Mechelen --- Exhibitions --- 75.041 --- 75.034(450) --- Speelgoed --- Grafiek ; houtsnede --- 37.02 --- Schilderkunst ; de mens, portretten --- Schilderkunst ; Renaissance. Barok. Roccoco ; Italië --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- kinderportretten --- geschiedenis --- hofkunst --- opvoeding --- onderwijsgeschiedenis --- Habsburg-dynastie --- renaissance (historisch tijdvak, doorheen de 16e eeuw) --- 1480 - 1530 --- 15de eeuw --- 16de eeuw --- Enfant --- Portrait --- Cour de Habsbourg --- Exposition --- 2021 -- 2021 --- Malines --- kinderportretten. --- geschiedenis. --- hofkunst. --- opvoeding. --- onderwijsgeschiedenis. --- Habsburg-dynastie. --- 1480 - 1530. --- 15de eeuw. --- 16de eeuw. --- Mechelen. --- Education --- Portrait painting, Renaissance --- Children --- Children in art --- Peinture de portraits de la Renaissance --- Enfants --- Enfants dans l'art --- Kings and rulers --- History --- Histoire --- Habsburg, House of --- Maison de Habsbourg --- Europe
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|