Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Affective and dynamic functions --- Painting --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999
Choose an application
'Neemt mijn buurman de kleur rood waar op dezelfde manier als ik?' Om een vraag als deze te kunnen beantwoorden moet je weten wat een beeld, maar ook wat verbeelding is.Van licht tot zicht geeft een overzicht van wat de filosofie, natuurkunde, biologie, cognitieve psychologie, beeldtechnologie, informatica en kunstgeschiedenis ons leren over waarneming. De auteur gebruikt een 8-lagenmodel om op een interdisciplinaire en systematische manier beelden en het zien van beelden te benaderen. Na twee inleidende hoofdstukken volgt een hoofdstuk met algemene theorie over beeld. Vervolgens komen alle acht lagen van het model in een afzonderlijk hoofdstuk aan bod. Per laag stelt de auteur een vraag: Wat is licht? Hoe registreren we een beeld? Hoe zien we oppervlak? En vorm? Hoe is het mogelijk dat we diepte kunnen zien? Hoe weten we welk object we waarnemen? En hoe zien we relaties tussen objecten? Wat is betekenis?Van licht tot zicht geeft inzicht in waarneming en is geschikt voor alle hbo- en universitaire studies waarbij visuele communicatie van belang is. Voor studenten van exacte studies is een meer technische toelichting beschikbaar op de bijbehorende website.Bron : http://www.boekenbank.be
kleurenleer --- visuele communicatie --- kleurenpsychologie --- Optics. Quantum optics --- light [energy] --- Affective and dynamic functions --- licht --- optics --- perception --- space perception --- reflected light --- light-related concepts --- optical illusion --- texture [physical attribute] --- visual perception --- surface texture --- photosensitivity --- optical concepts --- visual effects --- sampling --- perspectief --- Waarneming --- Communicatie --- Beeldcommunicatie --- Audiovisuele communicatie --- Gezichtsvermogen --- Perceptie --- Visuele communicatie --- Middenveld
Choose an application
Cognitive psychology --- Art --- Affective and dynamic functions --- 316.77 --- 159.931 --- 159.9:7 --- 7.01 --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:309H520 --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- 159.9:7 Psychologie van de kunst --- Psychologie van de kunst --- 159.931 Zien. --- Zien. --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Art. --- Perception. --- Visual perception. --- Zien
Choose an application
Did you ever wonder why cheap wine tastes better in fancy glasses? Why sales of Macintosh computers soared when Apple introduced the colorful iMac? New research on emotion and cognition has shown that attractive things really do work better, as the author amply demonstrates in his fascinating book. He shows why the products we use should not be confusing, irritating and frustrating but must be attractive, pleasurable and fun.
Production management --- Consumer behavior --- Affective and dynamic functions --- Design --- Emotions and cognition --- Industrial design --- #KVHA:Cognitieve linguïstiek --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Semiotiek --- #KVHA:Taalkunde --- 415.3 --- 770.6 --- emoties --- productdesign --- psychologie --- Design, Industrial --- Mechanical drawing --- New products --- Cognition and emotions --- Cognition --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Psychological aspects --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- designfilosofie --- Emotions and cognition. --- Psychological aspects. --- Emotions et cognition --- Aspect psychologique --- Psychische functies --- Productiebeleid --- Consumentengedrag --- design --- designpsychologie --- lifestyle --- industrieel design --- 745 --- CAD, design en industriële vormgeving --- Design - Psychological aspects --- Industrial design - Psychological aspects --- Design industriel
Choose an application
In dit boek trekt Lieke Wijnia de lezer mee in de geschiedenis van de heilige Maria Magdalena en die van de weinig bekende kunstenaar Melchior de la Mars. Bovendien houdt de auteur ons een spiegel voor. Want in deze gekke (post)pandemietijden is De la Mars? Maria Magdalena misschien wel relevanter dan ooit.0In de reeks ?Phoebus Focus? gaan experts en wetenschappers in op topstukken uit de rijke collectie van kunststichting The Phoebus Foundation.
Painting, Flemish --- Emotions in art. --- schilderijen. --- Maria Magdalena. --- contrareformatie. --- Painting, Flemish. --- Mars, Melchior de la, --- Mary Magdalene, --- De La Mars, Melchior, --- Criticism and interpretation. --- Art. --- 1600-1699. --- Gent. --- Affective and dynamic functions --- Iconography --- Painting --- emotion --- iconography --- saints --- easel paintings [paintings by form] --- Counter-Reformation --- Mars, de la, Melchior --- Mary Magdalene --- Painting [Baroque ] --- 75.034 --- schilderkunst --- Barok --- Melchior de la Mars --- iconografie --- schilderkunst - barok, koloniale stijl, renaissance en rococo --- 625.1 Schilderkunst --- passies, emoties, affecties. --- de la Mars, Melchior. --- 17de eeuw. --- de la Mars, Melchior --- Criticism and interpretation
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|