Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Introduction to management.
Author:
ISBN: 9780470418871 0470418877 Year: 2010 Publisher: Hoboken Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kwetsbare leider : bouwstenen voor persoonlijke ontwikkeling en leiderschap
Author:
ISBN: 9789401426473 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe transformeren naar een waardegedreven organisatie ?Hoe verbind je succes en persoonlijke groei ?Maak vrienden in je bedrijf.Joost Callens vertelt hoe hij zijn bedrijf Durabrik samen met zijn medewerkers transformeerde volgens zijn visie: 'Ga steeds stroomopwaarts op zoek naar de kern van jezelf en bewandel de weg van je dromen.'Na een persoonlijke ontdekkingstocht kwam hij te weten wie hij als persoon en als leider écht is. Hij besliste daarop om het roer om te gooien. In een sector die getekend is door vooroordelen en het vasthouden aan oude gewoontes, was dit geen evidente keuze.Vanuit een authentiek en persoonlijk leiderschap zet hij zijn organisatie op weg naar cultuurtransformatie, zelfontwikkeling en waardegedreven ondernemen. Dit boek is de neerslag van die tocht.Toch is dit boek meer dan een managementboek. Het is een inspiratiebron voor iedereen die op zoek is naar ware authenticiteit. Een boek voor iedereen die het vuur in zichzelf en anderen wil aanwakkeren.Bron : http://www.lannoo.be


Book
Pimp je afdeling : voor wie meer uit zijn afdeling wil halen
Author:
ISBN: 9789052615943 9052615942 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur verduidelijkt hoe (on)gewenst groepsgedrag wordt gestuurd door 4 'krachten' in de omgeving (leiderschap, structuur, taak en fysieke omgeving) en hoe een leidinggevende van een team bepaalde cultuuraspecten kan veranderen via deze krachten. Er zijn echter geen standaardoplossingen, dus moeten de gebruikte voorbeelden (cases) ook als inspiratie voor eigen oplossingen van eigen problemen worden gebruikt. Daarom geeft hij bij de voorbeeldinterventies aan welk 'cultuuraspect' verandert (kennisontwikkeling, teambuilding, creativiteit, inspiratie en persoonlijke ontwikkeling). Het wat en hoe van groepsgedrag wordt duidelijk uitgelegd (met name de ongeschreven regels en gewoonten), en waarom, waarvoor en hoe geïntervenieerd kan worden


Book
Het ministerie van werkplezier : alles went, behalve slecht management
Author:
ISBN: 9789022332702 9022332705 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Manteau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommige managers lijken uit een bouwpakket van Ikea te komen. Je hebt dit type vast al een keer op de werkvloer ontmoet: hij heeft zo veel managementcursussen gevolgd, van leiderschap over conflicthantering tot timemanagement, dat hij een kant-en-klaar product is geworden. Je vindt hem bij Ikea terug in de afdeling kantoormateriaal, naast de lectuurbakken, onder de merknaam KNUDDE.Heeft u weleens buikkrampen als u de uitnodiging krijgt voor het jaarlijkse evaluatiegesprek? Gaan uw oren ook tuiten bij rare managerstermen als 'task force', 'big rocks' of 'core competence'? Vindt u stiekem dat het begrip 'teamplayer' overroepen is? Dan is dit boek beslist iets voor u.Tien jaar geleden besloot journaliste Ilse Ceulemans om minder te gaan werken. Ze wilde meer bij haar kinderen zijn, maar vooral had ze het gevoel dat de managementcultuur haar werkplezier deed verdampen. In 'Het Ministerie van Werkplezier' toont ze waar ze zitten, de energiezuigers en de stoorzenders van de werkvloer. Met de frisse blik van de buitenstaander en de nodige humor fileert Ilse Ceulemans de vreemde gewoontes op en rond het kantooreiland.Haar man Serge Ornelis vult aan vanuit zijn expertise als coach voor managers en beantwoordt Ilses lastige vragen als: Waarom willen we alles in regeltjes gieten? Is de flexibele werknemer een mythe? Hoe ver mag macht gaan? Dankzij dit boek gaat u weer rustiger ademen als u aan uw werk denkt.Bron : http://www.bol.com


Book
De jaarrekening doorgelicht : financiële analyse en interpretatie in de praktijk.
Authors: --- ---
ISBN: 9789050957533 Year: 2008 Volume: *2 *16 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze uitgave is een handleiding bij de analyse en interpretatie van de cijfers van de gepubliceerde jaarrekening. Door middel van een in detail uitgewerkte case geven de auteurs de lezer een fundamenteel inzicht in de financiële analyse van de externe rapportering van een onderneming. De manier waarop de accountant de gepubliceerde cijfers van een onderneming analyseert, wordt op een praktijkgerichte manier benaderd. De interpretatie van de analyse wordt uitvoerig belicht. Naast de traditionele technieken die gebruikt worden om de bekende ratio's te berekenen, geven de auteurs een duidelijk inzicht in de interpretatie van de cijfers. De cijfers van de bestudeerde onderneming worden voortdurend vergeleken met andere ondernemingen uit de sector. Het boek richt zich tot studenten accountancy. Doordat gekozen werd voor een praktijkgerichte benadering, is het boek ook zeer toegankelijk voor niet-accountancy studenten. Bovendien kunnen professionele gebruikers hun parate kennis over deze materie bijschaven.

The myth of the paperless office.
Authors: ---
ISBN: 026269283X 0262194643 9780262283397 0262283395 0585446563 9780585446561 9780262194648 9780262692830 Year: 2002 Publisher: Cambridge (Mass.) MIT press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An examination of why paper continues to fill our offices and a proposal for better coordination of the paper and digital worlds.Over the past thirty years, many people have proclaimed the imminent arrival of the paperless office. Yet even the World Wide Web, which allows almost any computer to read and display another computer's documents, has increased the amount of printing done. The use of e-mail in an organization causes an average 40 percent increase in paper consumption. In The Myth of the Paperless Office, Abigail Sellen and Richard Harper use the study of paper as a way to understand the work that people do and the reasons they do it the way they do. Using the tools of ethnography and cognitive psychology, they look at paper use from the level of the individual up to that of organizational culture.Central to Sellen and Harper's investigation is the concept of "affordances"--the activities that an object allows, or affords. The physical properties of paper (its being thin, light, porous, opaque, and flexible) afford the human actions of grasping, carrying, folding, writing, and so on. The concept of affordance allows them to compare the affordances of paper with those of existing digital devices. They can then ask what kinds of devices or systems would make new kinds of activities possible or better support current activities. The authors argue that paper will continue to play an important role in office life. Rather than pursue the ideal of the paperless office, we should work toward a future in which paper and electronic document tools work in concert and organizational processes make optimal use of both.


Book
De kleren van de leider : 19 inzichten in leiderschap
Authors: ---
ISBN: 9789463370363 Year: 2017 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leiderschap is geen vaststaand gegeven. De invulling ervan evolueert mee met de veranderende context, de tijdsgeest en personen. Bovendien is het een sociaal fenomeen: leiderschap is wat mensen tot groep maakt en voor richting, betekenis en steun zorgt. De kleren van de leider wil het in alle openheid hebben over de betekenis van leiderschap, de rollen en verantwoordelijkheden, de overtuigingen en motivaties. Leiderschap is immers niet hetzelfde als een leidinggevende functie hebben of macht uitoefenen. Leiderschap heeft geen functieomschrijving. Het is een persoonlijke keuze en naarmate meer mensen die keuze maken ontstaan teams, organisaties en samenlevingen met meer leiderschap. Dit boek vertelt je niet hoe leiderschap dient te gebeuren, maar wil leiderschap de plaats geven die het toekomt: in het centrum van mensen en organisaties. De auteurs brengen verhalen van leiders die betekenisvol zijn geweest voor hun organisatie. De 19 inzichten bieden niet alleen een actuele, wetenschappelijke stand van zaken over leiderschap, maar nodigen vooral ook uit tot gesprek, debat en reflectie. Zo inspireert De kleren van de leider iedere leider tot actie. Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Ik werk graag ... met mijn ellebogen : inzicht in manipulatiemechanismen
Authors: --- ---
ISBN: 905466763X Year: 2004 Publisher: Roeselare Roularta Books


Book
Inleiding tot de bedrijfskunde
Author:
ISBN: 902096206X 9789020962062 Year: 2005 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze inleiding tot de bedrijfskunde is veel ruimer opgevat dan de meeste klassieke handboeken voor dit vak. Uiteraard komen de voornaamste bedrijfseconomische termen en technieken aan bod: afschrijvingen, investeringsbeslissingen, voorraadbeleid, kostprijsberekening, ... Maar daarnaast wordt de lezer ook wegwijs gemaakt in de verschillende onderdelen van het ondernemingsplan. Het nut en de structuur van een jaarrekening worden hem duidelijk gemaakt. En hij maakt kennis met de basisbeginselen van de boekhouding, de marketing, het personeelsbeleid en de logistiek. (Bron: covertekst)


Book
De kunst van het vragen stellen
Author:
ISBN: 9789048608089 Year: 2014 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een wereld die antwoorden belangrijker vindt dan vragen. We zitten liever niet met vragen, want we willen niet twijfelend en wankelmoedig overkomen. We willen antwoorden, want die verschaffen ons zekerheid, ook al is het vaak schijnzekerheid. Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Om processen van zelfsturing te bevorderen is de kunst van het vragen stellen wel de belangrijkste vaardigheid voor een coach. Meestal stellen de medewerkers de vragen en geven de managers de antwoorden. Bij coaching zijn die rollen echter omgedraaid. Het is niet zozeer de coach die daarbij aan het werk is als wel de gecoachte. De coach stelt de vragen en weet vervolgens zijn mond te houden en zijn eigen oplossingsenthousiasme te temperen. Vragen hebben diverse voordelen ten opzichte van instructie.- Ze richten de aandacht en zetten de medewerkers zelf aan het denken.- U krijgt als coach inzicht in de mate waarin de medewerker alle aspecten van een vraagstuk overziet.- U krijgt een beter inzicht in hetgeen de medewerker gaat doen

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by