Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?Met Schrijven met effect ontwikkel je stapsgewijs de vaardigheid om op een heldere, kernachtige en levendige manier zakelijke teksten te schrijven. Dankzij de praktische adviezen in het boek doe je dat met meer plezier en gemak. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken.In de vijfde druk van chrijven met effect zijn opnieuw veel voorbeeld- en oefenzinnen geactualiseerd en afgestemd op hbo- en universitaire studenten. Er is meer advies over het professioneel maken van teksten, bijvoorbeeld door het vermijden van spreektaal en stijlbreuk. Verder is er aandacht voor de trend om zelfstandige zinnen te verbinden met komma's in plaats van met punten. Alle oefeningen zijn nu ook online beschikbaar.Schrijven met effect is bedoeld voor hbo- en universitaire studenten die moeten oefenen met het schrijven van zakelijke teksten en voor professionals die hun schrijfstijl willen perfectioneren. De cursus is zowel geschikt voor groepen als voor zelfstudie.Mariët Hermans was jarenlang als manager schriftelijke communicatie verbonden aan een instituut voor opleiding en training van professionals. Tegenwoordig werkt zij als zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie in haar eigen bedrijf Mariët Hermans - Tekst en Training (www.mariethermans.nl). Zij schreef ook De kleine schrijfgids en Offertes schrijven die scoren. Bron : www.standaardboekhandel.be
Stilistics --- Dutch language --- stijlleer --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taal --- Taalgebruik --- Nederlands --- Schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- 808.1 --- Schrijfvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schrijftechnieken. --- Schrijven.
Choose an application
Deel 1 The three processes of writing 1. Planning 2. Writing proper 3. Editing Deel 2 Organizing the text 4. The title and the introduction 5. The body 6. The conclusion Deel 3 Constructing effective sentences 7. Clause combining 8. The order of information in the clause 9. Textual Cohesion 10. Punctuation Deel 4 Getting the details right 14. Matters of usage 15. Point of view 16. Forceful argumentation 17. Spelling guidelines 18. Usage notes for connectives 19. Referring to other texts 20. A checklist for revising and correcting
Orthography --- Didactics of English --- Grammar --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- #KVHA:Taalvaardigheid; Engels --- 808.1 --- Engels --- communicatie --- schriftelijke communicatie --- stijl --- vertalen --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Didactiek van het Engels --- Orthografie --- Grammatica --- Correspondentie --- Engels.
Choose an application
brief --- communicatieve vaardigheden --- correspondentie --- folder --- media --- telefoon --- vergaderen --- brieven --- KHCA --- zakelijke communicatie --- 808.1 --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- PXL-Business 2016 --- hoger onderwijs --- communicatievaardigheden --- schriftelijke vaardigheden --- mondelinge communicatie --- presenteren
Choose an application
E080108.jpg --- Rapporteren --- C6 --- automatisering --- handleiding --- onderwijs --- secundair onderwijs (x) --- 808.1 --- BIN-normen --- communicatie --- normen --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- communicatie, schriftelijk --- standaardisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactic strategies --- Communicatie, schriftelijk --- Standaardisatie
Choose an application
Internet --- Schrijven --- Tekstsoort --- Website --- Tekstschrijven --- Science --- Computer architecture. Operating systems --- Stilistics --- digital writing --- informatica --- internet --- 82.081 --- #A0012A --- taalkunde --- 691 Internet --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- HTML HTML --- Intranet Intranet --- Langage Taalgebruik --- Web Web --- #KVHB:Webcommunicatie; Nederlands --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Internet --- AA / International- internationaal --- 653 --- 384.7 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- informatique --- linguistique --- Handelscorrespondentie : briefwisseling, fax en e-mailverkeer. Telefoon- en telegraafcodes --- Tele-informatie. Datatransmissie --- #KVHA:Internet --- #KVHA:Intranet --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- webpagina's --- websites --- 004.738.5 --- 808.1 --- 808.1:004.7 --- 81'27 --- 81'38 --- communicatie --- schriftelijke communicatie --- stijl --- taalgebruik --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Internet ( computernetwerken ) --- Webdesign. --- teksten voor websites --- Nederlandse taal.
Choose an application
Didactics of French --- 65.012.63 --- 651.75 --- 808.1 --- 808.5 --- 81'37 --- 81'3:65 --- Frans --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- communicatie --- conversatie --- industrie --- oefeningen --- presentaties --- 801.1 --- Frans, handboek --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Semantiek --- Contains audio-visual material --- Zakelijke communicatie --- Franse taal --- handelstaal --- leermiddelen --- videobanden --- Frans. --- Zakelijke communicatie. --- leermiddelen. --- videobanden. --- Handelstaal --- Leermiddelen. --- Videobanden.
Choose an application
Hoe redigeer je kopij en corrigeer je een proef ? Hoe werk je met digitale revisies ? Hoe behandel je verschillende tekstsoorten, zoals boeken, webteksten en tijdschriftartikelen ? Op deze vragen en meer geeft het Handboek voor de redacteur een ferm antwoord. Het biedt handvatten waarmee de beginnende redacteur zich het ambacht eigen kan maken, en informatie over auteursbegeleiding, coördinatie, efficiënt werken en 'durf'. Het handboek geeft handige tips voor een aanpak met lef en tact. Handboek voor de redacteur is een praktische handleiding voor de (zzp'ende) redacteur, tekstschrijver, corrector en vertaler (revisor). De auteurs zijn zelf ervaren redacteuren en auteurs van diverse publicaties over taal.Bron : http://www.bol.com
Graphics industry --- redacties --- Dutch language --- Stilistics --- #KVHA: Taalkunde; Nederlands --- #KVHA: Redigeren --- Redigeren --- Boekproductie --- Literaire techniek --- Spreken - Schrijven --- redactie --- schrijven --- 808.1 --- redigeren --- taalvaardigheid --- schrijfvaardigheid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schrijven --- Taal --- Schrijfstijl --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Nederlands --- Redactie --- Journalistiek --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Reizen --- Ziekte --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Om de administratieve verwerking van geschreven gegevens efficiënt te laten verlopen heeft het BIN (Belgisch instituut voor normalisatie) een aantal normen uitgewerkt: niet alleen algemene regels voor het indelen en typen van documenten, maar ook standaarden voor briefpapier, enveloppen en formulieren.Deze conventies, normen en afspraken i.v.m. briefschikking, vouwwijzen, adressering, spatiëringsregels en voorstelling van eenheden, tijd (datum, uur...), symbolen, getallen, afkortingen, telefoon- en faxnummers kunnen de efficiëntie van de schriftelijke communicatie verhogen, ten minste indien alle personeelsleden ze kennen en toepassen. De organisatie kan ze verder verfijnen en inpassen in de huisstijl. Het Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs (VVKSO) heeft deze normen bindend gemaakt voor het secundair onderwijs. Het VVKSO heeft er ook toelichtingen voor uitgewerkt omdat de scholen BIN-problemen signaleerden. De toelichtingen zijn gebundeld in deze vlot hanteerbare handleiding met concrete modellen en voorbeelden. Niet alleen voor leerlingen, maar ook voor administratieve medewerkers van bedrijven, instellingen en verenigingen zal deze brochure een belangrijke steun zijn. Voor bijkomende details kunt u het best gespecialiseerde werken of de normen zelf raadplegen.
handelscorrespondentie --- NBN-normen --- Standardization --- Mass communications --- C6 --- administratie --- instructies --- onderwijs --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- BIN-normen --- Brieven schrijven --- Correspondentie --- brieven schrijven --- communicatie --- normen --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- 006 --- Communicatie - norm --- brieven --- correspondentie --- rapport --- 030800.jpg --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schriftelijke communicatie --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek
Choose an application
Rapporten. --- Sociology --- Didactic strategies --- Mass communications --- Stilistics --- Dutch language --- reporting --- Nederlands --- handelscorrespondentie --- rapporteren --- zakentaal --- #A9312A --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- #KVHA:Rapporteren --- AA / International- internationaal --- 029 --- 808.1 --- 001.818 --- 651.77 --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- Intellectuele arbeid. Organisatie en methode --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een autodidactische hulp bij de voorbereiding van de aanwervingexamens van de Europese instellingen. Een van de proeven bestaat uit een reeks meerkeuzevragen ter beoordeling van de algemene bekwaamheden en kennis van de kandidaat, met name ter beoordeling van het schriftelijke begripsvermogen: de testen verbaal inzicht. De 25 testen die u hier vindt zijn gebaseerd op bestaande selectieproeven van de Europese instellingen.
Intelligentietests --- Maîtrise de la langue --- Taalbeheersing --- Tests d'intelligence --- 040 Varia --- Examens Examens --- Tests Tests --- 419.2 --- Europese instellingen --- intelligentie --- intelligentietests --- psychologische tests --- redeneren --- verbale expressie --- 808.1 --- 37.091.27 --- 81'26 --- Europa --- examens --- taalgebruik --- psychotechnisch onderzoek, tests en resultaten --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Examensysteem. Kwalificatiesysteem. Competitie --- 415.4 --- europese unie (gez) --- examen (gez) --- intelligentie (gez)
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|