Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
l : The essential Family Guide to Borderline Personality Disorder : new tools and techniques to stop walking on egghells
Psychiatry --- borderlinesyndroom --- 606.329 --- persoonlijkheidsstoornissen --- 606.3 --- borderlinesyndroom (gez) --- persoonlijkheidsstoornissen (gez) --- Overige neurosen --- Borderlinestoornis --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Choose an application
Pesso-psychotherapie --- gedragstherapie --- Psychiatry --- borderlinesyndroom --- Borderline personality disorder --- Treatment --- Borderline --- 616.891.4 --- Borderline syndroom --- 616.89 --- Behandelingen --- Borderlinesyndroom --- Familie --- Gedragstherapie --- Psychotherapie --- Symptomen --- 606.3 --- persoonlijkheidsstoornissen --- Borderlinestoornis --- Psychiatrie --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Choose an application
606.329 --- BPS --- borderlinesyndroom --- persoonlijkheidsstoornissen --- 616.89 --- Borderlinesyndroom --- Communicatie --- Kenmerken --- Relaties --- Samenleving --- Overige neurosen --- Affective and dynamic functions --- Psychiatry --- emoties --- sociale vaardigheden --- gedragstherapie --- zelfhulptechnieken --- psychiatrie --- borderline --- Provincie West-Vlaanderen --- Borderline --- Persoonlijkheidsstoornissen (multiple persoonlijkheid) --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS)
Choose an application
Heb je moeite om het evenwicht in je leven te bewaren? Ben je geneigd de zaken nogal zwart-wit te zien en kun je niet goed tegen stress? Worden je relaties gekenmerkt door een opeenvolging van pieken en dalen? Heb je last van stemmingswisselingen, impulsiviteit en gevoelens van leegte? Dit zijn allemaal klachten die passen bij een borderline persoonlijkheidsstoornis. Mensen met deze stoornis ervaren het leven vaak als erg zwaar en het kan jaren duren voordat bij hen de juiste diagnose wordt gesteld. Met de informatie in dit boek kun je kijken of jouw klachten misschien onder de noemer borderline vallen. De heldere beschrijvingen van verschillende therapieën helpen je vervolgens in je zoektocht naar hulp en een voor jou geschikte behandeling om zo de kwaliteit van je leven te verbeteren.
Psychiatry --- persoonlijkheidsstoornissen --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- borderline syndroom --- geestelijke gezondheidszorg --- psychiatrie --- 606.329 --- borderlinesyndroom --- Borderline --- Overige neurosen --- 410 --- psychologische problemen --- psychologie
Choose an application
Samenvatting:De auteurs richten zich in dit leerpakket op met name adolescenten envolwassenen met de volgende problematieken: stemmingsstoornissen,angst-en dwangklachten en psychotische stoornissen. Dit is uitgewerkt ineen aantal inhoudelijke analyses met het accent op het toepassen vaninzichtgevende technieken bij het trainen van intrapersoonlijkevaardigheden en het toepassen van cognitief-gedragstherapeutischetechnieken bij het trainen van interpersoonlijke vaardigheden.
Ergotherapie --- Vaardigheidstraining --- Psychopathie --- Leermethoden --- Groepstherapie --- Psychopathologie --- Observeren --- Gedragstherapie --- Evaluatie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Psychiatry --- patiëntenbegeleiding --- ergotherapie --- psychosociale hulpverlening --- Borderlinesyndroom. --- Jeugdpsychiatrie. --- Psychiatrie. --- Observatie --- Sociaal leren
Choose an application
Patiënten met een borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) vertonen een breed scala aan symptomen, zelfdestructieve gedragingen, relationele en sociale problemen. Ze doen vaak een groot en indringend beroep op de hulpverlening, zowel binnen als buiten de kantooruren. De afgelopen jaren is er veel ervaring opgedaan met nieuwe (kosten)effectieve vormen van psychotherapie en psychosociale hulpverlening die speciaal voor deze doelgroep zijn ontwikkeld, maar ook wordt de ondersteunende waarde van farmacotherapie beter onderkend. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de prognose van borderlinepatiënten, mede dankzij behandeling, veel rooskleuriger is dan voorheen werd aangenomen. Dit praktijkgerichte handboek biedt een actueel overzicht van de conceptuele uitgangspunten van BPS, de diagnostiek en indicatiestelling, passende vormen van behandeling en de benodigde organisatie van zorg. Ook wordt uitvoerig stilgestaan bij dilemma's in de diagnostiek en behandeling van vaak voorkomende comorbide psychische stoornissen.Het boek richt zich primair op psychiaters, psychologen, (sociaal)psychiatrisch verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten die zich in hun dagelijkse praktijk geconfronteerd zien met deze complexe problematiek. Maar ook andere disciplines in de ggz kunnen er zeker hun voordeel mee doen.
Psychiatry --- borderlinesyndroom --- 616.89 --- Academic collection --- #KVHB:Borderline --- #KVHB:Persoonlijkheidsstoornissen --- borderline syndroom --- persoonlijkheidsstoornissen --- 606.329 --- Borderline syndroom --- Behandelingen --- Borderlinesyndroom --- Diagnostiek --- Borderline persoonlijkheidsstoornis --- Psychiatry. Pathological psychiatry. Psychopathology. Phrenopathies. Psychoses. Mental abnormality. Morbid mental states. Behavioural and emotional disturbances --- Overige neurosen --- Borderlinestoornis --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Choose an application
'Een fascinerend en verontrustend boek.' - The Telegraph 'Baanbrekend onderzoek ... Uitdagend en ondanks alles zeer menselijk.' - Psyche & Brein 'Een vlot geschreven boek ... een originele kijk op niet alleen wreedheid en empathie, maar ook op psychiatrische diagnostiek in het algemeen.' - Tijdschrift voor Psychiatrie Waarom zijn sommige mensen kwaadaardig, gewelddadig of wreed? Simon Baron-Cohen toont aan dat dit komt door een gebrek aan empathie, een breindefect waardoor mensen zich niet in anderen kunnen verplaatsen - en anderen niet beschouwen als volwaardige individuen met eigen gedachten en gevoelens. Bij verschillende stoornissen speelt gebrekkige empathie een rol, zoals bij borderline-persoonlijkheidsstoornis, narcistische persoonlijkheidsstoornis, psychopathie en autisme. Sommige mensen hebben daardoor problemen in de omgang met anderen en vermijden sociale gebeurtenissen. Anderen zijn ronduit manipulatief of zelfs levensgevaarlijk. Simon Baron-Cohen bepleit een drastische herziening van het psychologisch inzicht in menselijke wreedheid, en de diagnose en behandeling van bepaalde stoornissen. Simon Baron-Cohen is hoogleraar ontwikkelingspsychopathologie aan Cambridge University en directeur van het Autism Research Centre. Eerder verscheen van hem bij Nieuwezijds: Autisme en Asperger-syndroom - de stand van zaken.
#KVHB:Empathie --- #KVHB:Psychopathologie --- #KVHB:Wreedheid --- 415.3 --- autisme --- borderlinesyndroom --- emoties --- persoonlijkheidsstoornissen --- psychopathologie --- wreedheid --- 159.97 --- Emoties --- Empathie --- Psychopathologie --- Wreedheid --- psychische syndromen --- Uitvoerende functies --- 616.2 --- Emoties ; psychotherapie. --- ontwikkelingspsychologie --- gedragsstoornissen --- Developmental psychology --- psychopathie --- boosheid --- Personality development --- agressie --- empathie
Choose an application
Iedere puber heeft trekjes die weleens lastig zijn. Maar pubers met een persoonlijkheidsstoornis hebben trekken die heel vaak heel lastig zijn, zowel voor zichzelf als voor de mensen om hen heen.Eén op de tien jongeren heeft een persoonlijkheidsstoornis. Door hun gevoelens, gedachten en gedrag lopen zij in allerlei situaties vast: thuis, op school en in de omgang met anderen. Omdat hun problemen vaak lijken te passen bij normaal pubergedrag, is het herkennen ervan lastig. Dit boek helpt daarbij.Aan de hand van verhalen van jongeren en ouders en op basis van wetenschappelijke bevindingen geeft Noor Tromp antwoord op vragen als: ? Hoe herken ik persoonlijkheidsproblemen? ? Hoe heeft mijn kind deze problemen ontwikkeld? ? Wat kunnen we eraan doen? Daarnaast geeft ze ouders en behandelaren praktische tips voor het omgaan met deze pubers, en informatie over de beschikbare behandelvormen.(Bron: www.nieuwezijds.nl)
borderline --- persoonlijkheidsproblemen --- pubers --- borderlinestoornis --- 616.2 --- puberteit --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- adolescenten --- persoonlijkheidsstoornissen --- borderlinesyndroom --- moeilijk opvoedbare kinderen --- Pubers --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Borderlinestoornis --- PXL-Central Office 2019 --- persoonlijkheidspsychologie --- jongeren --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- Puber --- Persoonlijkheidsstoornis --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Choose an application
Kinderen kunnen vreemd gedrag vertonen. Wanneer een kind als pleegkind een gezin binnenkomt, is het vaak moeilijk om zijn of haar gedrag te plaatsen. Heeft het kind een stoornis, komt het door zijn of haar levensgeschiedenis of is het een reactie op pleegkind zijn? Door het te begrijpen, wordt het gedrag als minder vreemd ervaren en wordt het hanteerbaar. Nelleke Visscher, oud-hoofdredacteur Mobiel tijdschrift voor de pleegzorg, en Martine Delfos, psycholoog, vroegen vooraanstaande Nederlandse deskundigen hun licht te laten schijnen op verschillende gedragsproblemen. Angst, loyaliteit, adoptie, afstammingsonrust, gehechtheid, rouwen, seksueel misbruik, ADHD, borderline, depressie, pesten, autisme en sociale onhandigheid worden beschreven en in de context geplaatst van het pleegkind zijn. Naast het verhaal van de deskundige is er het verhaal van een (pleeg)ouder over het betreffende onderwerp. Deskundigen en ervaringsdeskundigen zij aan zij geven een genuanceerd beeld van de verschillende problemen en hun impact op (pleeg)gezinnen. Dit unieke project, dat in verkorte vorm als serie reeds twee jaar in het tijdschrift Mobiel verscheen, wordt hiermee in een Nederlandse en een Engelse editie aan het lezerspubliek als boek gepresenteerd.
Gedragsstoornissen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Pleegzorg. --- Speciale problemen. --- 323.5 --- ADHD --- adoptie --- autisme --- borderlinesyndroom --- depressie --- gehechtheid --- loyaliteit --- pesten --- pleeggezin --- pleegkinderen --- rouw --- seksueel misbruik --- 376.4 --- Adoptie --- Autisme --- Borderlinesyndroom --- Depressies --- Pesten --- Pleegzorg --- Rouwproces --- Seksueel misbruik --- sociaal-cultureel werk --- pleegzorg --- Adoptief-, pleeg- en voogdijkinderen --- Pleegkinderen --- Gedragsproblemen --- Pleegangst --- Loyaliteit --- Afstammingsonrust --- Gehechtheid --- Borderlinestoornis --- Depressie --- Sociale problemen --- Kindermishandeling --- Pleegkind --- Gedragsprobleem --- Hechting (psychologie) --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Sociale problematiek --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Uiteraard gun je iedere leerling een passend aanbod en vanzelfsprekend wil je als leerkracht alles uit een leerling halen hetgeen binnen zijn of haar mogelijkheden ligt. Alleen is dat beleidsmatig sneller bepaald dan in de praktijk uitgevoerd. Leerkrachten zijn over het algemeen niet terdege getraind in het maken en uitvoeren van opbrengstgerichte handelingsplannen voor leerlingen met psychiatrische problematiek. Daarnaast hebben ze niet bepaald zeeën van tijd. Er blijkt een grote behoefte aan een leidraad bij het maken en in praktijk brengen van deze handelingsplannen. Dit boek werkt als een kompas bij de aanpak van leerlingen met gedragsproblematiek / gedragsstoornissen, AD(H)D, autisme spectrum stoornissen / PDD (NOS), hechtingsproblemen / stoornissen, ouder kind relatie problemen, borderline in ontwikkeling, angststoornissen en depressies. Het boek beschrijft een specifieke methodiek en bevat: een korte en bondige uitleg over de problematieken, waardoor je de symptomen in de klas zeker zult herkennen; een beschrijving hoe je een professionele sterkte zwakte analyse maakt; richtlijnen met betrekking tot het ontwikkelingsperspectief per problematiek; de bewezen belangrijke doelen waar men aan moet werken om de schoolse ontwikkeling vlot te trekken ; per problematiek best practice handvatten.
Handelingsplannen --- Gedragsstoornissen --- Psychische stoornissen --- Gedragstherapie --- Onderwijs. --- Kinderen. --- kinderpsychiatrie --- Didactics --- klassfeer --- klassenmanagement --- kinderpsychologie --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- jeugdpsychiatrie --- onderwijs --- psychiatrie --- 467 --- ADHD --- autisme --- borderlinesyndroom --- gedragsproblemen --- gedragsstoornissen --- handelingsplannen --- psychische stoornissen --- 376.4 --- Angststoornissen --- Autisme --- Depressies --- Gedragsproblemen --- Handelingsplan --- Hechtingsstoornissen --- Onderwijs --- Jeugdpsychiatrie --- Opbrengstgericht onderwijs --- 464 --- leerproblemen --- kinderen --- angst --- depressie --- Borderlinesyndroom --- zorgverbreding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- kinderen met leerproblemen --- Problem children --- Education --- Behavior modification --- Children with disabilities --- Learning [Psychology of ] --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|