Listing 1 - 10 of 91 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Word informatievaardig! : Digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken
Authors: ---
ISBN: 9789001899851 9001899854 Year: 2019 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

SAMENVATTING: "Word informatievaardig! geeft de student handvatten om efficiënt en kritisch om te gaan met informatie op het internet en in wetenschappelijke databases. Nieuw in de tweede editie is de uitgebreide aandacht voor het zoeken, selecteren en verwerken van deze informatie. Deze nieuwe editie gaat concreter in op vragen als: Hoe formuleer je een goede onderzoeksvraag? Hoe zoek je binnen wetenschappelijke databases? en Welke zoekstrategieën kun je hanteren?. De student leert in vijf stappen dit digitale proces volledig beheersen. De volgende vier thema's komen aan bod: werkwijze om te komen tot een goede vraag; strategieën om informatie te vinden; criteria voor het beoordelen van informatie; concrete aanpakken voor het verwerken van informatie. Vijf stappen helpen je bij het zoeken en beoordelen en verwerken van informatie. Deze stappen zijn: verduidelijk de opdracht; zoeken naar bronnen; selecteren van bronnen en informatie; bestuderen van informatie en presenteren van informatie" Handleiding voor het zoeken en selecteren van informatie op internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk.


Multi
Media literacy in the digital age
Author:
ISBN: 9781925339963 9781925339970 1925339971 Year: 2019 Publisher: Thirroul, NSW The Spinney Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Many of us, particularly young consumers, are constantly connected online and increasingly informed by digital media. For the first time, Australians’ use of online news has surpassed traditional offline news sources. In this confusing age of misinformation, how do we make sense of media messages? Media literacy and education are essential tools; we need to be able to tell fact from fiction in news that is rapidly and pervasively generated by multiple sources via websites and digital platforms, including social media. This book is a timely guide aimed at teachers and students, featuring expert advice on how to promote the necessary skills to access, understand, question, critically analyse and evaluate digital media. If we are to be well-informed and entertained by online content, it is important that we understand the news media environment and our engagement with it, in all of its factual, social and ethical dimensions. How is ‘fake news’ spread, and how can you detect it? What sources should you trust, and why?


Book
Van digibeet naar mediawijs : jouw gids voor een veilige digitale wereld
Author:
ISBN: 9789464672718 Year: 2023 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een tijd waarin we voortdurend verbonden zijn met het internet en sociale media is mediawijsheid een essentiële vaardigheid geworden. Maar wat houdt mediawijsheid eigenlijk in en hoe train je deze competentie? Hoe weet je welke informatie betrouwbaar is? En hoe ga je om met haatspraak en sexting? Hoe laat je kinderen en jongeren veilig los op dat grote wereldwijde web? In dit boek leer je meer over informatiebronnen, digitale communicatie en hoe je nepnieuws kan herkennen. Over hoe je cyberpesten en grooming kan vermijden. En welke kracht er schuilt achter podcasts en vlogs. Ontdek aan de hand van nuttige en concrete tips hoe je jezelf en anderen het best beschermt tegen de gevaren van het internet en alle kansen van datzelfde internet net goed benut.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464672718/Van-Digibeet-tot-Mediawijs


Book
Wegwijs in kennis : een praktijkgerichte inleiding tot de informatiewetenschap
Author:
ISBN: 9789033479144 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. &#13;&#13;In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.&#13;&#13;


Book
Health literacy. : From reference to review
Authors: ---
ISBN: 9789462927520 9462927529 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Health literacy is the ability to obtain, read, understand and use health care information to make appropriate health decisions and follow instructions for treatment. Health literacy thus encompasses skills both required for clinicians to practice evidence based medicine, as for researchers and policy makers to design sound research and establish proper guidelines and recommendations.This handbook is a practical manual and instruction for asking case relevant questions, searching for relevant literature, critically reflecting on research, drawing conclusions, communicating the evidence, reporting formally and implementing the evidence. The book provides information and tips, along with interactive media on the online learning platform Sofia.The authors clarify basic principles of research methodology and elaborate on different study designs. They provide tips and tricks for searching scientific databases PubMed and Web of Science. They explain the risk of bias assessment and levels of evidence to draw conclusions for both clinical application (critical appraised topics) and scientific reports (systematic reviews). They also describe tools for reference management.Thus the book is ideally suited for students, clinicians, researchers and lecturers active in health care.


Book
Onderzoekend leren : een stappenplan voor onderzoeksopdrachten
Authors: ---
ISBN: 9789082391503 9082391503 Year: 2015 Publisher: Z.p. Van der Donk & Van Lanen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tips bij alle fases die je doorloopt als je voor school een onderzoek doet: van het kiezen van een onderwerp tot het schrijven van een verslag.


Book
Information literacy in the workplace
Author:
ISBN: 9781783301324 1783301325 9781783301348 1783301341 9781783301331 1783301333 Year: 2017 Publisher: London : Facet,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book explains how information literacy (IL) is essential to the contemporary workplace and is fundamental to competent, ethical and evidence-based practice. In today's information-driven workplace, information professionals must know when research evidence or relevant legal, business, personal or other information is required, how to find it, how to critique it and how to integrate it into one's knowledge base. To fail to do so may result in defective and unethical practice which could have devastating consequences for clients or employers. There is an ethical requirement for information professionals to meet best practice standards to achieve the best outcome possible for the client. This demands highly focused and complex information searching, assessment and critiquing skills.


Book
Soft skills. Hard nodig. : wat ze je later op het werk niet uitleggen
Authors: ---
ISBN: 9789045562551 Year: 2017 Publisher: Wommelgem : Van In/De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Net afgestudeerde jongeren zijn massaal op zoek naar werk. Hoe is het gesteld met hun hard skills? Die bezitten ze al. Jongeren zijn meesters in de vakkennis die ze opdoen tijdens hun opleiding. Waar wringt het schoentje dan? Ze schieten tekort insoft skills. Soft skills, de zachte attitude op de werkvloer. Tegelijk zijn soft skills de kwaliteiten die je het hardste nodig hebt om je werk goed te doen. Deadlines respecteren, jezelf flexibel opstellen, omgaan met feedback en kritiek: het zijn maar een paar voorbeelden van skills die je als werknemer moét bezitten. Dat vindt elke werkgever. Van de kleinste kmo tot de grootste multinational. En in eender welke sector. Uit enquêtes blijkt dat werkgevers ervaren dat jongeren die zachte vaardigheden te weinig beheersen. En wat denken de jongeren zelf? Diezelfde studies bewijzen dat ze zichzelf verkeerd inschatten. Zetten ze hun soft skills om in scores, dan geven ze zichzelf vijf keer meer punten dan de score die de werkgevers aan hen geven. Dit boek leert je om je soft skills aan te pakken en om ze juister in te schatten. Daarmee focust Soft skills. Hard nodig op kwaliteiten die in opleidingen al te lang links bleven liggen. En verkleint het de kloof tussen young professionals en hun toekomstige werkgevers.

A gentle guide to research methods.
Authors: ---
ISBN: 0335219276 9786611129699 1281129690 0335230199 9780335230198 9780335219285 0335219284 9781281129697 6611129693 9780335219278 9780335219284 Year: 2007 Publisher: Maidenhead Open university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Provides an overview of research methods, including research design, data collection methods, statistics, and academic writing. This book also includes a coverage of data collection methods - from interviews to indirect observation to card sorts.


Book
Teaching students to decode the world : media literacy and critical thinking across the curriculum
Authors: ---
ISBN: 1416630945 1416630953 9781416630951 9781416630944 9781416630937 Year: 2022 Publisher: Verenigde Staten ASCD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In our media-saturated environment, how can we teach students to distinguish true statements from those that are false, misleading, or manipulative? How can we help them develop the skills needed to identify biases and stereotypes, determine credibility of sources, and analyze their own thinking and its effect on their perceptions?In 'Teaching students to decode the world', authors Chris Sperry and Cyndy Scheibe tackle these questions as they introduce readers to constructivist media decoding (CMD), a specific way to lead students through a question-based analysis of media materials 'including print and digital documents, videos and films, social media posts, advertisements, and other formats' with an emphasis on critical thinking and collaboration. Drawing from their decades of experience as teachers, consultants, and media literacy advocates, the authors explain how to-develop and facilitate CMD activities in the classroom and in virtual teaching environments;-implement CMD across the curriculum, at all grade levels;-connect CMD with educational approaches such as project-based learning, social-emotional learning, and antiracist education;-incorporate CMD into assessments; and-promote CMD as a districtwide initiative.This comprehensive guide explains the theoretical foundations for CMD and offers dozens of real-life examples of its implementation and its powerful impact on students and teachers. Equipped with CMD skills, students will be better able to navigate a complex media landscape, participate in a democratic society, and become productive citizens of the world.https://www.ascd.org/books/teaching-students-to-decode-the-world?variant=122006

Listing 1 - 10 of 91 << page
of 10
>>
Sort by