Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
In 'Hoogsensitiviteit als kracht' geeft Carolina Bont de informatie en diepgang over hoogsensitiviteit waar een nieuwe generatie naar op zoek is. Ze presenteert dit onderwerp, dat enorm in de belangstelling staat, in een vernieuwde versie. Dit is het basisboek over hooggevoeligheid.Met deze bestseller 'Hoogsensitiviteit als kracht' brengt Carolina Bont hooggevoeligheid op een nieuwe, positieve manier over het voetlicht. Zij leert haar lezers het beste uit hun hooggevoeligheid te halen.'Dit is een tijdloos boek, boordevol oefeningen en informatie die duidelijk en in korte stukjes wordt gepresenteerd. Een inspiratiebron!?' Liesbeth Kamerling, auteur van Overprikkeld.Bron: kosmosuitgevers.nl
Gevoelens- gedrag --- Psychologie --- Zelfzorg --- Hoogsensitiviteit --- Intuïtie
Choose an application
Chronometrie [Mentale ] --- Chronometry [Mental ] --- Chronométrie mentale --- Duration [Intuition of ] --- Durée [Intuition de la ] --- Intuition de la durée --- Intuition of duration --- Intuïtie van de tijdsduur --- Mental chronometry --- Mentale chronometrie --- Perceptie van de tijd --- Temps [Perception du ] --- Temps--Durée--Intuition --- Temps--Estimation --- Tijd--Duur--Intuïtie --- Tijd--Perceptie --- Tijd--Schatting --- Tijd--Waarneming --- Tijdsduur--Intuïtie --- Tijdwaarneming --- Time [Cognition of ] --- Time estimation --- Time perception --- Time--Perception --- History --- Time --- Histoire --- Temps (Philosophie) --- Philosophy --- Philosophie --- Historiographie
Choose an application
Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch ? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen ? Daniel Kahneman toont in 'Ons feilbare denken' aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Hij legt uit dat we twee denksystemen hebben: een snelle, intuïtieve manier en een langzame, weloverwogen manier. Beide zijn uitermate praktisch, maar het gaat vaak fout omdat we - zonder dat we het doorhebben - de verkeerde manier van denken gebruiken. In deze moderne klassieker legt Daniel Kahneman uit waarom we zo vaak verkeerde inschattingen maken en geeft tips om deze valkuilen te vermijden en betere beslissingen te nemen. Bron : http://www.bol.com
Thought and thinking --- Decision making --- Intuition --- Reasoning --- Hersenen --- Denken --- Denkstrategieën --- Denkpsychologie --- Kritisch denken --- Cognitive psychology --- besluitvorming --- cognitieve psychologie --- rationalisme --- denken --- intuïtie --- 692 --- Psychologie --- Denkstrategie
Choose an application
Law --- Psychological aspects --- 17.024.2 --- 17.024.2 Emotionele grondslagen van de ethiek. Gevoel. Intuïtie --- Emotionele grondslagen van de ethiek. Gevoel. Intuïtie --- Juridical psychology --- Juristic psychology --- Legal psychology --- Psychology, Juridical --- Psychology, Juristic --- Psychology, Legal --- Psychology, Applied --- Therapeutic jurisprudence --- Psychology --- Philosophical anthropology --- General ethics --- Psychology and law --- Psychological aspects. --- Emotions --- Droit --- Sociological aspects --- Aspect psychologique --- Aspect sociologique --- Law - Psychological aspects.
Choose an application
We menen vaak te weten wat andere mensen denken en willen. Maar kloppen onze aannames wel? Weten we inderdaad wat er omgaat in onze partners, kinderen, vrienden of collegas? Nicholas Epley laat zien wat wetenschappers ontdekt hebben over ons talent om ons in te leven in een ander en de verrassende fouten die we daarbij onbewust maar stelselmatig maken. Het goede nieuws is dat je een zesde zintuig kunt ontwikkelen, waarmee je kunt zien wat er in anderen omgaat.Iedereen heeft andere mensen nodig. Als je hechte vriendschappen en relaties wilt aangaan, vooruit wilt komen, gelukkig wilt zijn en anderen wilt motiveren, moet je andermans gedachten leren lezen."Is hij oprecht of liegt hij?"Wat denkt mijn partner werkelijk van me?"Hoe houd ik mijn werknemers tevreden?"Wat verwachten mijn kinderen en vrienden van me?"Wat denken mijn teamgenoten, collegas, klanten?"Wat zijn mijn rivalen of concurrenten van plan?
empathie --- 159.942 --- Zelfzorg --- Sociaal werk --- 159.94 --- emoties - gevoelens - gevoeligheid - affectie --- PXL-Social Work 2016 --- gedragspsychologie --- inlevingsvermogen --- Intuïtie --- Sociale intelligentie --- Empathie --- Emoties --- Non-verbale communicatie --- Meervoudige intelligentie --- Emotie
Choose an application
159.95*1 --- 415.4 --- menselijke geest --- beslissen --- denken --- gedrag --- gedragseconomie --- cognitieve psychologie --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- Cognitive psychology --- besluitvorming --- intuïtie --- rationalisme --- Thought and thinking --- Decision making --- Intuition --- Reasoning --- PXL-Business 2015 --- psychologisch onderzoek --- economische filosofie
Choose an application
Emotions shape the landscape of our mental and social lives. Like geological upheavals in a landscape, they mark our lives as uneven, uncertain and prone to reversal. Are they simply, as some have claimed, animal energies or impulses with no connection to our thoughts? Or are they rather suffused with intelligence and discernment, and thus a source of deep awareness and understanding? In this compelling book, Martha C. Nussbaum presents a powerful argument for treating emotions not as alien forces but as highly discriminating responses to what is of value and importance. She explores and illuminates the structure of a wide range of emotions, in particular compassion and love, showing that there can be no adequate ethical theory without an adequate theory of the emotions. This involves understanding their cultural sources, their history in infancy and childhood, and their sometimes unpredictable and disorderly operations in our daily lives.
Emotions and cognition. --- Emotivism. --- Emotions and cognition --- Emotivism --- Social Sciences --- Psychology --- Emotive theory of ethics --- Ethics, Emotive theory of --- Ethics --- Cognition and emotions --- Cognition --- 17.024.2 --- Emotionele grondslagen van de ethiek. Gevoel. Intuïtie --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Social ethics --- 17.024.2 Emotionele grondslagen van de ethiek. Gevoel. Intuïtie --- #KVHA:Emoties --- #KVHA:Ethiek --- #KVHA:Psycholinguïstiek --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- #KVHA:Taalkunde --- Emotions. --- Emotions --- Emotions et cognition --- Arts and Humanities --- Philosophy
Choose an application
Dit boek is gewijd aan waarden en normen en de wijze waarop kinderen daarmee leren omgaan. Het verbindt inzichten uit de ethiek met de ontwikkelingspsychologie en plaatst deze in een pedagogisch kader. Belangrijke waarden als fatsoen en betrouwbaarheid komen aan bod, maar ook burgerschapswaarden als vrijheid en tolerantie. De auteur laat zien dat het nastreven van een bepaalde waarde, ten koste kan gaan van een andere waarde en dat moreel gedrag een kwestie is van wikken en wegen en het zoeken van evenwicht. Waar de nadruk lang gelegen heeft op inzicht, onderhandelen en overleg met kinderen, benadrukt dit boek het belang van een opvoeding die zich in eerste instantie richt op het aanleren van goede gewoontes. Er wordt gewezen op de betekenis van morele emoties als verontwaardiging, schaamte en schuld en op de onmisbaarheid en de functie van het geweten voor de vrije en verantwoordelijke mens. In het slothoofdstuk komen in vogelvlucht enkele grenzen aan de orde waar opvoeders door de moderne samenleving en door de aanleg van sommige kinderen op stuiten. Dit boek geeft handvatten voor ouders en met name voor studenten die zich voorbereiden op een functie in het basisonderwijs, zodat het goed samenleven van kinderen en burgers met een verschillende achtergrond wordt bevorderd.
Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Social ethics --- sociale pedagogiek --- morele ontwikkeling --- intuïtie --- verantwoordelijkheid --- #PBIB:+108.31 --- 180 --- 416.23 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 433.2 --- Emoties(Gevoelens) --- Morele opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Verantwoordelijkheid --- Waardevorming --- ethiek --- geweten --- levenskunst --- respect --- waarden --- Gewetensvorming --- Grenzen stellen --- Kinderen --- Kleuters --- Morele ontwikkeling --- Ontwikkeling van kinderen --- Waardeontwikkeling --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Waarden (normen) --- 416 --- morele intuïtie --- waarden en normen:kinderen --- Geweten --- Normen --- Waarden --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Morele- en religieuze opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Vrijheid --- Opvoeding en onderwijs --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Vraag kinderen waarom ze spelen en ze zullen antwoorden: ?Gewoon, omdat dat leuk is.? Een wijs antwoord. Juist het leuke aan spelen, waarin de bezigheid zelf belangrijker is dan het resultaat van die bezigheid, is de essentie van spelen en maakt dat het van grote waarde is in de ontwikkeling en het welzijn van kinderen en jongeren. En spelen is inderdaad gewoon: het is kinderen eigen. Maar is spelen nog wel zo gewoon voor kinderen die in de huidige samenleving opgroeien? Is er nog voldoende ruimte om te spelen in een samenleving waarin prestatiegerichtheid, de maakbaarheidsgedachte, je veelvuldig moeten meten in toetsen en competities groot goed lijken te zijn? Professor Sutton-Smith noemde ooit dat niet vervelen maar depressie het tegenovergestelde van spelen is. Laten we onze kinderen wel voldoende spelen en durven we zelf nog te spelen?Spel kan motivatie vergroten. Met behulp van creatieve (onderwijs)werkvormen worden leerdoelen behaald. Serious gaming, het creatief inzetten van media technologie, biedt mogelijkheden om verandering en verdieping te bewerkstelligen. Ook in vormen van theater, muziek, beeldende kunst, dans, sport en beweging worden waardevolle ervaringen opgedaan.Deze bundel is een van de mooie opbrengsten van het tweedaagse kennisfestival 'Pedagoog, durf te spelen!' dat de VBSP in oktober 2019 organiseerde. Daar werden de deelnemers uitgedaagd om op speelse en creatieve wijze te laten zien en te ervaren hoe het onderzoek en onderwijs op de verschillende hogescholen ertoe bijdragen dat kinderen en jongeren, ouders en (onderwijs)professionals letterlijk en figuurlijk de ruimte krijgen om te spelen. Het wordt van harte aanbevolen om dit boek in opleidingen Pedagogiek of Social Work of in werksettingen te gebruiken om uw kennis te verdiepen en uw opvattingen aan te scherpen.ERRATUM: Tot onze spijt is er belangrijke noot weggevallen in de column van Kors Perdijk. Voor juiste versie van zijn column, klik hier. https://data.swpportal.com/upload/swpbook/erratum_kors_perdijk.pdf
pedagogie --- 37 --- School management --- pedagogiek --- kinderen --- groepsdynamica --- onderwijsvernieuwing --- creativiteit --- spelen --- Spelen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Pedagogiek --- Helpen --- Inclusie --- Intuïtie --- Intuïtief handelen --- Jongeren en maatschappij --- Jongeren --- Steden --- Curriculum --- Lerarenopleidingen --- Realiteitsgehalte --- Geluk --- Dansen --- socio-emotionele ontwikkeling --- Spel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongere --- Stad --- Lerarenopleiding --- Kleuter --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film --- Spelontwikkeling --- Creativiteit
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|