Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Jubelientje kan al drie woorden schrijven. Kus, opa en ik... Maar haar eigen naam, dat lukt nog niet. Daar helpt oma mee. Samen spelen ze met letters en woorden. Zo ontdekt Jubelientje dat er in de letters van kus, opa en ik een kip woont.
Dutch literature --- beginnende lezertjes --- leren lezen --- verhalen ; + 6 jaar
Choose an application
C3 --- kinderliteratuur --- Kunst en cultuur --- kleuters --- VANM --- vertelstrips --- D010121.jpg --- Leren lezen --- Ontwikkelingsmateriaal --- Vertellen --- Vertelstrips --- Voorlezen
Choose an application
Jorn, Manon en Sammie gaan naar groep drie! Ze moeten leren lezen bij juf Lies in de klas. Maar dat lukt niet erg! Want wie is de dief die traktaties steelt? En hoe komt het dat de stoel van juf zo stinkt? De kinderen zoeken het uit!
genre-thema"">
Choose an application
Leren lezen is leuk. Het begint met woorden van twee en drie letters. Die vind je hier. Bijna tweehonderd! Dat is een heleboel. Er zijn nog veel meer plaatjes. Duik je mee in dit boek? Dan wordt leren lezen.. net zo lekker als koek! Aanwijsboek tussen prentenboek en eerste leesboek in om oudere kleuters, die al belangstelling krijgen voor letters, tegemoet te komen. De uitgave volgt geen bepaalde leesmethode, maar beperkt zich wel tot woorden van een lettergreep. De auteur blijft dicht bij de belevingswereld van kleuters. Eerst is er een dubbele pagina met een afbeelding van een jongen, waarbij vijftien lichaamsdelen worden benoemd. Dan volgt een dubbele pagina met vijftien werkwoorden in de ik-vorm bij kleine, uitbeeldende plaatjes. Verder zijn er bijvoorbeeldpagina's met klanken, met gevoelens, speelgoed. De gekleurde illustraties zijn clichmatig, maar wel rustig. Het boek is ook als kijkboek te gebruiken door jongere kinderen en heel geschikt voor (wat oudere) anderstaligen bij het Leren van de Nederlandse taal. Behalve uitgaven van uitgeverij Zwijsen, zijn er weinig specifieke boeken voor kinderen in de fase tussen kleuter en groep 3 in; in die zin voldoet dit boek aan een behoefte. Op het overwegend blauwe omslag duikt een jongetje in een witte golf waarbij verschillende cijfers en letters omhoogspatten, wat de doelgroep zal intrigeren. Om moeilijke lezers te stimuleren gebruiken Riet Wille en Hugo van Look in dit boekje twee strategien. Enerzijds sluiten ze aan bij prentenboeken waarin kleuters moeten raden of aanwijzen, anderzijds blijven ze nauw bij de leefwereld van de lezers zodat de relatie tussen beeld en woord onmiddellijk duidelijk wordt. Het resultaat zijn twaalf platen van twee pagina's met telkens zo'n vijftien woorden over het lichaam, dieren, soorten mensen, de tuin (tweemaal), activiteiten, geluiden etc. De vragen zijn gevarieerd: nu eens moet de lezer gewoon lezen wat onder een afbeelding staat, dan weer moet zij een woord selecteren uit een lijst. Meestal betreffen de te lezen woorden eenlettergrepige zelfstandige naamwoorden, drie platen beelden werkwoorden, geluiden en adjectieven uit. Bij de strategie van het prentenboek schuilt een addertje onder het gras. De lezer zou namelijk even goed kunnen raden in plaats van te lezen. Enige begeleiding is hier dus aangewezen, maar de auteur bouwt ook enkele 'valkuilen' in, zoals subtiele onderscheiden (dief vs. boef), eigennamen en polysemie (das). De geluiden op de plaat 'wat hoor ik daar?', of de adjectieven bij de vraag 'hoe voel ik mij?', kun je moeilijk raden en moet je wel lezen.
Dutch literature --- AVI start (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Aanvankelijk lezen. --- eerste lezers --- leren lezen --- Eerste leesboekjes --- prentenboeken --- aanvankelijk lezen --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
Cover als brondocument gebruikt.Letters leren is een eitje!ezelsbruggetjes om letters & klanken uit elkaar te houden"Letters leren is een eitje" is een leuk & leerzaam boek voor ouders en kinderen (3-7) om samen letters te leren en te beginnen met lezen. Ouders kunnen de fraai vormgegeven ezelsbruggetjes gebruiken om hun kind te helpenletters & klanken te herkennen.De ezelsbruggetjes zijn zo veel mogelijk gekoppeld aan de vorm van de letter of klank en daardoor makkelijk te onthouden. Ook helpt dit boek op een beeldende - en soms ludieke - wijze bij het uit elkaar houden van bijvoorbeeld de "b/d" en de "ie/ei".Met dit boek wordt letters leren een eitje!"Dit boek helpt niet alleen een kind op creatieve en speelse wijze letters te leren, ook voor ouders is het een ontdekkingsreis,door de originele vormgeving en de vindingrijkheid van de auteur wordt samen letters leren een feestje."Karina Schaapman, auteur van Het Muizenhuis"Ouders kunnen ezelsbruggetjes gebruiken om hun kind te helpen letters en klanken te herkennen. Het boek is prachtig geïllustreerd!"Linnaeus Boekhandel Amsterdam"Mijn dochter Mila is net in groep 3 gestart, zij is erg bezig met lezen en schrijven, maar de b en de d blijven lastig...de tip uit 'Letters leren is een eitje!' met het 'b-e-d' heeft haar enorm geholpen, als ze het even niet meer weet maakt ze met haar handjes een bedje en... opgelost! Geweldig boek om op een speelse en logische manier kinderen letters te leren."Geraldine van de Berg, moeder van Mila (5 jaar)"Om je kind thuis te ondersteunen met leren lezen is er nu een leuk en uitnodigend boekje op de markt. Een aanrader en must have voor elk gezin met opgroeiende kinderen."Suzan Baldinger, directeur van Het Pakhuis voor Onderwijs Innovatie (& voormalig directeur 't Koggeschip, Amsterdam Nieuw West)"Het allerleukste boek om te beginnen met letters leren en lezen!"Knotsknetter, kinderkleding en andere hippe zaken. Amsterdam"M'n oudste zoon (bijna 5) is helemaal weg van 'Letters leren is een eitje!'. Iedere woensdag mogen ze een eigen speelgoedje mee naarschool nemen en Kick kiest bijna altijd jouw boekje."Lara Schilt-Hogeland, moeder van Kick (4 jaar)"Prachtig vormgegeven en zeer praktisch in gebruik. Een bijzonder handige ondersteuning bij het aanbieden van klanken en het maken van de letterkoppeling erbij. Dit boek zou eigenlijk standaard in elke kleutergroep of groep 3 aanwezig moeten zijn."Recensie op JufSanne.com van Sanne ramakers, educatief specialist basisonderwijs"Verder is het boek door de diverse tekeningen erg beeldend vormgegeven. Hierdoor worden de letters en klanken bijna tastbaar en zullen kinderen ze gemakkelijk onthouden."Recensie op Mediasmarties
kleuters --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- aanvankelijk schrijven --- Letters --- Beginnende geletterdheid --- Klanken --- Lezen --- Aanvankelijk lezen --- Alfabet --- leesonderwijs --- leren lezen --- taalverwerving --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- Letter
Choose an application
Beestig is de verzamelnaam voor een reeks spellen speciaal voor kleuters en oefent doelgericht schoolvoorwaarden. Beestig is leuk, doordacht en eenvoudig te spelen. De reeks werd gemaakt en getest door kleuterleid(st)ers.Met Taalbeestje 1 oefenen kleuters spelenderwijs hun taalvaardigheden: van rijmen, het maken van samengestelde woorden, het zoeken van woorden met dezelfde begin- of eindletter tot het splitsen van woorden in woordstukken.Taalbeestje 2 focust op letterherkenning. Op een speelse manier leren kleuters de kleine visuele verschillen tussen letters opmerken. Dat is een voorwaarde om te leren lezen.Afhankelijk van de groep en de vaardigheden die je wilt oefenen, kun je kiezen voor een van de drie spelvormen en een of meerdere sets opdrachtkaarten.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/taalbeestje#edumethod-content
motorische ontwikkeling --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- taalverwerving --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- Didactics of Dutch --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Ontluikende geletterdheid --- 471.41 --- Nederlands --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- taal --- Taalontwikkeling --- Visuele discriminatie --- Leren lezen --- onderwijs --- leren lezen --- 472.1 --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Didactiek van het Nederlands --- 5-jarige --- Letter
Choose an application
Dit boek gaat over het leren lezen van en luisteren naar complexe teksten. Dit zijn teksten die moeilijk zijn door bijvoorbeeld de structuur, het taalgebruik of de achtergrondkennis die nodig is. Als leerlingen deze teksten - die zo de moeite waard zijn! - begrijpend kunnen lezen, brengen ze hun leesvaardigheid op een hoger niveau.
Begrijpend lezen. --- lezen --- studiemethoden --- leesvaardigheden --- begrijpend lezen --- moedertaalonderwijs --- Didactics of Dutch --- leesopvoeding --- Lezen ; didactiek --- leesonderwijs --- 456.2 --- Leren lezen --- Verdiepend lezen --- Lezen --- Begrijpend lezen --- Vakdidactiek --- 475.26 --- Taal en letterkunde; overige talen --- vakdidactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Schrijven --- Spel
Choose an application
In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactics of Dutch --- lezen --- #KVHB:Aanvankelijk lezen --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- leren lezen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Directe instructie --- Leesmethodes --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- directe systeemmethode --- leesmethodes --- Directe systeemmethode --- 475.26 --- methodiek --- Methodiek --- 101174.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Leermiddelen --- Leesstoornissen --- Schrijven --- Spel --- Leermiddel --- Leesstoornis --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- AVI (analyse van individualiseringsvormen) --- technisch lezen --- Lezen --- Niveaulezen --- AVI --- Lager onderwijs --- AVI-niveaus --- Basisonderwijs --- #KVHB:Lezen --- Vlaanderen --- leren lezen --- lezen --- 475.26 --- Toetsen --- Avi-niveaus --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Lezen ; basisonderwijs --- 111534.jpg --- AVI ; Vlaanderen --- Lezen : basisonderwijs --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- AVI-leesniveau --- Schrijven --- Spel --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Vijftien eenvoudige en leuke leesboekjes voor beginnende lezers.
Nederlands --- Lager onderwijs --- aanvankelijk lezen --- 837 --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Schoolboeken --- Taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Leren lezen --- Aanvankelijk lezen ; basisonderwijs --- Aanvankelijk lezen (jeugd) --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- lezen --- Eerste leesboekjes --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Differentiatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|