Narrow your search
Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Jubelientje leert lezen.
Authors: ---
ISBN: 9045103516 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Querido

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jubelientje kan al drie woorden schrijven. Kus, opa en ik... Maar haar eigen naam, dat lukt nog niet. Daar helpt oma mee. Samen spelen ze met letters en woorden. Zo ontdekt Jubelientje dat er in de letters van kus, opa en ik een kip woont.


Book
Sam en Lola
Authors: --- ---
ISBN: 9031716049 Year: 2000 Volume: 2 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Alweer die groep drie!
Authors: ---
ISBN: 9034512622 Year: 2003 Publisher: Den Bosch Wommelgem Malmberg. Van In.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jorn, Manon en Sammie gaan naar groep drie! Ze moeten leren lezen bij juf Lies in de klas. Maar dat lukt niet erg! Want wie is de dief die traktaties steelt? En hoe komt het dat de stoel van juf zo stinkt? De kinderen zoeken het uit!


Book
Ik duik in mijn boek
Authors: ---
ISBN: 9058382931 Year: 2005 Publisher: Wielsbeke Eenhoorn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren lezen is leuk. Het begint met woorden van twee en drie letters. Die vind je hier. Bijna tweehonderd! Dat is een heleboel. Er zijn nog veel meer plaatjes. Duik je mee in dit boek? Dan wordt leren lezen.. net zo lekker als koek! Aanwijsboek tussen prentenboek en eerste leesboek in om oudere kleuters, die al belangstelling krijgen voor letters, tegemoet te komen. De uitgave volgt geen bepaalde leesmethode, maar beperkt zich wel tot woorden van een lettergreep. De auteur blijft dicht bij de belevingswereld van kleuters. Eerst is er een dubbele pagina met een afbeelding van een jongen, waarbij vijftien lichaamsdelen worden benoemd. Dan volgt een dubbele pagina met vijftien werkwoorden in de ik-vorm bij kleine, uitbeeldende plaatjes. Verder zijn er bijvoorbeeldpagina's met klanken, met gevoelens, speelgoed. De gekleurde illustraties zijn clichmatig, maar wel rustig. Het boek is ook als kijkboek te gebruiken door jongere kinderen en heel geschikt voor (wat oudere) anderstaligen bij het Leren van de Nederlandse taal. Behalve uitgaven van uitgeverij Zwijsen, zijn er weinig specifieke boeken voor kinderen in de fase tussen kleuter en groep 3 in; in die zin voldoet dit boek aan een behoefte. Op het overwegend blauwe omslag duikt een jongetje in een witte golf waarbij verschillende cijfers en letters omhoogspatten, wat de doelgroep zal intrigeren. Om moeilijke lezers te stimuleren gebruiken Riet Wille en Hugo van Look in dit boekje twee strategien. Enerzijds sluiten ze aan bij prentenboeken waarin kleuters moeten raden of aanwijzen, anderzijds blijven ze nauw bij de leefwereld van de lezers zodat de relatie tussen beeld en woord onmiddellijk duidelijk wordt. Het resultaat zijn twaalf platen van twee pagina's met telkens zo'n vijftien woorden over het lichaam, dieren, soorten mensen, de tuin (tweemaal), activiteiten, geluiden etc. De vragen zijn gevarieerd: nu eens moet de lezer gewoon lezen wat onder een afbeelding staat, dan weer moet zij een woord selecteren uit een lijst. Meestal betreffen de te lezen woorden eenlettergrepige zelfstandige naamwoorden, drie platen beelden werkwoorden, geluiden en adjectieven uit. Bij de strategie van het prentenboek schuilt een addertje onder het gras. De lezer zou namelijk even goed kunnen raden in plaats van te lezen. Enige begeleiding is hier dus aangewezen, maar de auteur bouwt ook enkele 'valkuilen' in, zoals subtiele onderscheiden (dief vs. boef), eigennamen en polysemie (das). De geluiden op de plaat 'wat hoor ik daar?', of de adjectieven bij de vraag 'hoe voel ik mij?', kun je moeilijk raden en moet je wel lezen.


Book
Letters leren is een eitje! : ezelsbruggetjes om letters & klanken uit elkaar te houden
Author:
ISBN: 9789082231700 9082231700 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Cramer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cover als brondocument gebruikt.Letters leren is een eitje!ezelsbruggetjes om letters & klanken uit elkaar te houden"Letters leren is een eitje" is een leuk & leerzaam boek voor ouders en kinderen (3-7) om samen letters te leren en te beginnen met lezen. Ouders kunnen de fraai vormgegeven ezelsbruggetjes gebruiken om hun kind te helpenletters & klanken te herkennen.De ezelsbruggetjes zijn zo veel mogelijk gekoppeld aan de vorm van de letter of klank en daardoor makkelijk te onthouden. Ook helpt dit boek op een beeldende - en soms ludieke - wijze bij het uit elkaar houden van bijvoorbeeld de "b/d" en de "ie/ei".Met dit boek wordt letters leren een eitje!"Dit boek helpt niet alleen een kind op creatieve en speelse wijze letters te leren, ook voor ouders is het een ontdekkingsreis,door de originele vormgeving en de vindingrijkheid van de auteur wordt samen letters leren een feestje."Karina Schaapman, auteur van Het Muizenhuis"Ouders kunnen ezelsbruggetjes gebruiken om hun kind te helpen letters en klanken te herkennen. Het boek is prachtig geïllustreerd!"Linnaeus Boekhandel Amsterdam"Mijn dochter Mila is net in groep 3 gestart, zij is erg bezig met lezen en schrijven, maar de b en de d blijven lastig...de tip uit 'Letters leren is een eitje!' met het 'b-e-d' heeft haar enorm geholpen, als ze het even niet meer weet maakt ze met haar handjes een bedje en... opgelost! Geweldig boek om op een speelse en logische manier kinderen letters te leren."Geraldine van de Berg, moeder van Mila (5 jaar)"Om je kind thuis te ondersteunen met leren lezen is er nu een leuk en uitnodigend boekje op de markt. Een aanrader en must have voor elk gezin met opgroeiende kinderen."Suzan Baldinger, directeur van Het Pakhuis voor Onderwijs Innovatie (& voormalig directeur 't Koggeschip, Amsterdam Nieuw West)"Het allerleukste boek om te beginnen met letters leren en lezen!"Knotsknetter, kinderkleding en andere hippe zaken. Amsterdam"M'n oudste zoon (bijna 5) is helemaal weg van 'Letters leren is een eitje!'. Iedere woensdag mogen ze een eigen speelgoedje mee naarschool nemen en Kick kiest bijna altijd jouw boekje."Lara Schilt-Hogeland, moeder van Kick (4 jaar)"Prachtig vormgegeven en zeer praktisch in gebruik. Een bijzonder handige ondersteuning bij het aanbieden van klanken en het maken van de letterkoppeling erbij. Dit boek zou eigenlijk standaard in elke kleutergroep of groep 3 aanwezig moeten zijn."Recensie op JufSanne.com van Sanne ramakers, educatief specialist basisonderwijs"Verder is het boek door de diverse tekeningen erg beeldend vormgegeven. Hierdoor worden de letters en klanken bijna tastbaar en zullen kinderen ze gemakkelijk onthouden."Recensie op Mediasmarties


Multi
Beestig : taalbeestje 2
Author:
ISBN: 9789048623747 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beestig is de verzamelnaam voor een reeks spellen speciaal voor kleuters en oefent doelgericht schoolvoorwaarden. Beestig is leuk, doordacht en eenvoudig te spelen. De reeks werd gemaakt en getest door kleuterleid(st)ers.Met Taalbeestje 1 oefenen kleuters spelenderwijs hun taalvaardigheden: van rijmen, het maken van samengestelde woorden, het zoeken van woorden met dezelfde begin- of eindletter tot het splitsen van woorden in woordstukken.Taalbeestje 2 focust op letterherkenning. Op een speelse manier leren kleuters de kleine visuele verschillen tussen letters opmerken. Dat is een voorwaarde om te leren lezen.Afhankelijk van de groep en de vaardigheden die je wilt oefenen, kun je kiezen voor een van de drie spelvormen en een of meerdere sets opdrachtkaarten.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/taalbeestje#edumethod-content


Book
Verdiepend lezen : leerlingen begeleiden bij het begrijpend lezen van complexe teksten
Authors: ---
ISBN: 9789065086594 Year: 2014 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over het leren lezen van en luisteren naar complexe teksten. Dit zijn teksten die moeilijk zijn door bijvoorbeeld de structuur, het taalgebruik of de achtergrondkennis die nodig is. Als leerlingen deze teksten - die zo de moeite waard zijn! - begrijpend kunnen lezen, brengen ze hun leesvaardigheid op een hoger niveau.


Book
Beter leren lezen. De directe systeemmethodiek
Authors: ---
ISBN: 9789033479397 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.


Book
AVI binnenstebuiten : veelgestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen
Author:
ISBN: 9789059327009 Year: 2010 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In AVI Binnenstebuiten vind je de meest gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, mét antwoorden. De antwoorden leren je hoe de puzzel in elkaar zit en hoe je best kunt omgaan met de vernieuwde DMT en AVI-toetskaarten en met de toetsen Technisch lezen. Het nieuwe systeem wordt hier op een heldere en objectieve manier ontrafeld.


Book
Mol en Beer : ik lees al : werkboek 7 : correctiesleutel
Authors: ---
ISBN: 9789048626816 9789048626823 9789048626830 9789048626847 9789048627530 9789048627547 9789048627554 9789048626779 9789048626786 9789048626793 9789048626809 9789048627493 9789048627509 9789048627516 9789048627578 9789048627585 9789048627592 9789048627608 9789048627615 9789048627622 9789048627639 9789048614813 9789048614820 9789048614837 9789048614844 9789048614851 9789048614868 9789048614875 9789048614882 9789048614899 9789048614905 9789048614912 9789048614929 9789048614936 9789048614943 9789048614950 Year: 2016 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vijftien eenvoudige en leuke leesboekjes voor beginnende lezers.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by