Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Choose an application
Huttenbouwers, broodjesbakkers, jagers, kunstenaars... zo veel kinderen, zo gevarieerd is hun buitenspel.Hoe zien succesvolle, uitdagende speelplekken er uit?Uit wat voor leerplekken met zinneprikkelende natuur zijn kinderen niet weg te slaan? Bestaan zulke plekken nog?Ja, ze zijn er, op onverwachte plaatsen, ook in de stad. En iedereen met creativiteit en doorzettingsvermogen kan zelf zo'n spannend landschap realiseren.Dit boek is een ontdekkingsreis naar allerlei fantastische voorbeelden in binnen- en buitenland, een kleurrijk palet van ideeën voor een geslaagde praktijk. Het geeft bovendien pedagogische argumenten, een stappenplan, tips en heel veel adressen en websites.Laat je inspireren door geslaagde voorbeelden bij scholen, op speelterreinen en onlandjes, in tuinen en speeldernissen, op recreatieterreinen en in de ruige natuur. Richt je eigen tuin natuur- en kindvriendelijk in. Haal het paradijs onder het schoolplein vandaan. Start een actie voor lokkend wild groen in je Vinexwijk. En je krijgt kwaliteitsuren in de frisse lucht en puur genieten.
Speeltuinen. --- Natuurbeleving --- Kinderen en milieu. --- Milieueducatie. --- Kinderen (0-12 jaar). --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of biology --- lager onderwijs --- buitenspelen --- natuureducatie --- 458.2 --- 719.7 --- Milieueducatie --- Natuureducatie --- Speeltuinen --- Natuur- en milieueducatie --- Natuurparken --- Schoolomgeving --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Vrij spelen --- 081771.jpg --- Inrichting van scholen --- Recreatiegebieden --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Wereldoriëntatie --- lager onderwijs (doelgroep) --- Speeltuin --- Spel
Choose an application
In dit boek vindt u informatie over: het belang van buitenspel voor kleuters, de kleuter in ontwikkeling, de ruimte van de materialen, het onderlinge contact, de rol van de leerkracht, buitenspel en een aantal vakinhoudelijke reflecties, buitenspel in breder verband.
Buitenactiviteiten. --- Spelen. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kleuters --- buitenspelen --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling van het kind --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Motoriek --- Natuur- en milieueducatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Samenspelen --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Taalontwikkeling --- Veiligheid --- Wiskundige initiatie --- Buitenspel ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuters --- Kleuters: buitenspelen: bewegingsopvoeding --- Spelen: buitenspelen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Speeltuinen --- Spel --- Speelplaats --- Speeltuin
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
milieueducatie --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 471.43 --- 476.1 --- 476.5 --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Onderwijsstijlen --- Schooltuinen --- Technologische opvoeding --- Waarneming (activiteit) --- Zelfontdekkend leren --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Natuurbeleving ; onderwijs --- Natuurkennis ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs --- Didactiek --- Techniek --- Basisonderwijs --- 476.55 --- D062169.jpg --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Waarneming --- Ontdekdozen --- Ontdekhoeken --- Weer --- Didactische werkvormen --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Schooltuin --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl
Choose an application
Praktische didactiek voor natuuronderwijs omvat drie delen : deel A is een kennismaking met het vakgebied, deel B legt het accent op de dagelijkse praktijk in de klas, en deel C plaatst natuuronderwijs in een breder verband. Zo is er bijvoorbeeld een hoofdstuk over wisselwerking tussen Natuur & Techniek en taal.
Didactics of social education --- Natuur- en milieueducatie --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.5 --- Techniek --- Basisonderwijs --- Natuurkennis --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Milieueducatie --- natuurkunde (ler) --- natuurkennis --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Werkvormen --- Onderzoekend leren --- Ontdekkend leren --- Probleemoplossend leren --- Duurzame ontwikkeling --- Evaluatie --- Schooltuinen --- 476.1 --- Didactics of biology --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- natuureducatie --- kleuterdidactiek --- milieueducatie --- lager onderwijs --- Pure sciences. Natural sciences (general) --- basisonderwijs --- milieu --- duurzame ontwikkeling --- techniek --- Natuuronderwijs. --- Didactics of sciences --- WO (wereldoriëntatie) --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|