Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lita vindt het moeilijk om bepaalde klanken uit te spreken. Daarom gaat ze naar een logopedist. Samen maken ze oefeningen. Dan moet Lita woorden met moeilijke klanken zeggen. Meestal gaat het goed als Lita bij de logopedist is, maar thuis en op school gaat het al eens vaker fout. Iets voor de klas zeggen doet ze dan ook niet graag. Maar dan moeten alle kinderen iets komen vertellen over hun favoriete dier...
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- kinderen --- logopedie --- pediatrische verpleegkunde --- JB BOON --- prentenboeken --- 463.4 --- Logopedie --- Spraakproblemen --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- Logopedie ; kinderen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Spraakproblemen - prentenboek --- Spraak- en taalgebrekkigen
Choose an application
Het boek behandelt de taalvorderingen van het kind steeds algemeen, maar ook specifiek voor het Nederlands. Het besteedt eveneens aandacht aan de rol van de omgevingstaal. De taalontwikkeling van het kind bevat een uitvoerig hoofdstuk over meertalige ontwikkeling, en een hoofdstuk over taalproblemen bij kinderen. Het boek is zeer toegankelijk geschreven en geïllustreerd met veel voorbeelden van Nederlandssprekende kinderen. Hierdoor hebben studenten geen linguïstische, psychologische of andere voorkennis nodig om het te kunnen gebruiken.(https://www.noordhoffuitgevers.nl/product/-/webshop/hoger-onderwijs/lerarenopleiding/taalontwikkeling-van-het-kind/9789001866310)
Developmental psychology --- Initial didactic situation --- Psycholinguistics --- taalopvoeding --- Taalverwerving --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Taalontwikkeling. --- 803.3 --- Kindertaal --- Luisteren --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Spreken --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Woordenschat --- Psycholinguïstiek --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- taalontwikkeling --- taalverwervingsproces --- taalvorderingen --- meertalige ontwikkeling --- taalproblemen --- Bachelor in de logopedie --- #KVHB:Taalontwikkeling
Choose an application
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- taalstoornissen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalstoornissen --- meertaligheid --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- Doofheid --- Groei --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Neurologie --- Onderwijs --- Doven --- Lezen --- Lichaamstaal --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Taalachterstand --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- Taaltherapie --- Taalverwerving --- 803.3 --- Auditief gehandicapten --- Baby's --- Kinderen --- Kleuters --- Meertaligheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- 376 --- Ontwikkelingsstoornissen --- Personen met een auditieve handicap --- Taal --- Therapie --- 090832.jpg --- Spraakstoornissen ; kinderen --- Taalstoornissen --- Surdité --- Croissance --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Psycholinguïstiek --- Diagnostiek --- Taalprobleem --- Diagnose
Choose an application
Er zit een kind? Het luistert niet, is niet geconcentreerd. Hoe komt het dat het niet oplet? Autisme of taalontwikkelingsstoornis? Dit boek vertelt 63 verhalen van herkenning. Over thuis en vrije tijd, en over school en werk. Over kinderen van 3 tot 23 jaar. Alle verhalen worden ondersteund door een illustratie en gaan vergezeld van een duidelijke uitleg met praktische tips. Wie meer wil weten over het hoe en waarom, komt met dit boek aan zijn trekken.Dit boek is bestemd voor iedereen die op de een of andere manier te maken heeft met autisme en/of een taalontwikkelingsstoornis. Bovendien kan het boek als psycho-educatie gebruikt worden.
autisme --- taalontwikkelingsstoornissen --- Autisme --- Taalproblemen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- personen met een auditieve beperking --- Orthopedagogiek --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Taalprobleem --- Taalontwikkelingsstoornis --- Primary education --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
planning werkvloer --- werkhoudingsproblemen --- Neuropathology --- Personnel management --- Psycholinguistics --- arbeidsbelasting --- volwassenen --- informatieverwerking --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- Taalproblemen --- communicatie --- kinderen --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- 616.8 --- Dyslexie --- Kinderen met leerproblemen --- Werk --- Volwassenen --- Lezen --- Schrijven --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- Volwassene --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Spel
Choose an application
Dit rijk geïllustreerd prentenboek voor kleuters (vanaf 5 jaar) en jonge lagereschoolkinderen bestaat uit een voorleesverhaal en een zelfleesverhaal. De moeilijkheidsgraad verschilt naargelang het taalbegripsniveau van het kind.Aansluitend is een informatief deel voorzien met meer uitleg over de kenmerken van ontwikkelingsdysfasie (OD). Het bevat praktijkvoorbeelden en bruikbare tips voor ouders, leerkrachten en andere betrokkenen.
376.56 --- Dysfatische stoornissen --- Taalstoornissen --- Ontwikkelingsdysfasie --- Taal --- #KVHB:Dysfasie --- psycholinguïstiek --- logopedie --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- afasie --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- PXL-Education 2018 --- taalproblemen --- kinderboek --- vanaf 5 jaar --- hulpmiddelen --- dysfasie --- Dysfasie --- Taalstoornis --- Ernstige spraak- en taalmoeilijkheden --- jeugd
Choose an application
Hoe werkt het?1. Schuif de kaart in het spelbord (apart uitleenbaar)2. Plaats de pico bij het juiste antwoord3. Draai de kaart om en controleer of het kloptBron: handleiding
Lerarenopleiding --- Bachelor in het onderwijs lager onderwijs --- Cursussen --- Maatschappelijke vorming --- Instellingen --- Semester 4 --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Zelfstandig werk --- Werkbladen --- leerspel --- linguïstiek --- Didactisch materiaal --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- Taal --- Zelfsturend leren --- Taalproblemen --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Taalprobleem --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- linguïstiek
Choose an application
Het handboek biedt een overzicht van de belangrijkste psychische stoornissen die kunnen voorkomen bij kinderen en jongeren. Vertrekkend vanuit de normale ontwikkeling geeft de auteur een overzicht van stoornissen, diagnostiek en behandeling. Hij besteedt ook aandacht aan psychosen bij jongeren en suïcidaliteit. Hij beschrijft het ontstaan en verloop van de stoornissen met aandacht voor de laatste inzichten vanuit genetica en (neuro)psychologie, maar ook voor omgevingsfactoren en preventie. Bij het bespreken van de behandelingen is 'bewezen effectiviteit' het uitgangspunt. Het boek houdt rekening met DSM-5
Developmental psychology --- psychopathologie --- ontwikkelingspsychologie --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- kinderen --- Psychopathologie ; kinderen --- Psychopathologie ; jongeren --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- 616.89 --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- Psychopathologie --- jeugdpsychiatrie --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Angsten --- Agressie --- Autisme --- zindelijkheid --- Eetproblemen(Eetstoornissen) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- ontwikkelingsproblemen --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- drugsverslaving --- zelfmoord --- Kinderpsychiatrie --- Ontwikkeling --- Diagnostiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Jeugd --- Psychosociale problemen --- Therapie --- Psychosen --- Zelfmoord --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Psychosociaal probleem --- Diagnose --- Psychose --- Jongere
Choose an application
In dit Cahier wordt het belang van vroegtijdig signaleren van taalontwikkelingsproblemen aangegeven. In dezelfde adem worden handreikingen voor leraren gegeven om in te grijpen en om het verstoorde proces ten goede te keren. Leren lezen vormt het voornaamste struikelblok bij taalontwikkeling. Kinderen met taal/spraakproblemen vragen om taalspeciaal onderwijs. Verder vraagt dyslexie in het voortgezet onderwijs om voortdurende aandacht. Procedures voor een integrale aanpak worden aangegeven. Dit boekje biedt leerstof om via actie-onderzoek nieuwe kennis te laten ontwikkelen om taalontwikkelingsproblemen te leren oplossen of om er beter mee om te leren gaan.
Dyslexie. --- Leesstoornissen. --- Psycholinguïstiek. --- Taalstoornissen. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- taalleerproblemen --- taalontwikkeling --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalontwikkelingsstoornissen --- taalproblemen --- leesonderwijs --- dyslexie --- 463.4 --- Dyslexie --- Kinderen --- Leesproblemen --- Lezen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- leesproblemen --- taalontwikkelingsproblemen --- 031982.jpg --- Leermoeilijkheden --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Didactiek van het Nederlands --- Orthopedagogiek --- Signalering --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Ontluikende geletterdheid --- Aanvankelijk lezen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Taalprobleem --- Kind --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Schrijven --- Spel --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Jongeren met een taalstoornis (ESM, ontwikkelingsdysfasie) hebben veel moeite met taal en dus met communicatie. Hun handicap is onzichtbaar en onbekend. Hun handicap maakt hen onzeker en zwijgzaam. Toch hebben jongeren met een taalstoornis veel te vertellen. Als ze de kans krijgen. Spraaktaal biedt die kans.Spraaktaal is een gids met toegankelijke informatie over het wat, hoe en waarom van taalstoornissen. Spraaktaal is een werkboek dat jongeren en degenen die bij hen betrokken zijn handvatten biedt voor het denken en praten over het leven met een taalstoornis en voor het benoemen en uitbuiten van mogelijkheden en talenten. Spraaktaal maakt jongeren met een taalstoornis zelfbewuster en sterker.
Spraakstoornissen. --- Orthopedagogics --- spraakstoornissen --- kinderen met een beperking --- taalstoornissen --- Taalstoornissen ; jongeren --- Language disorders in children --- Exercises --- Handbooks, manuals, etc. --- Jongeren --- 464 --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Taalstoornissen ; kinderen --- jongeren --- 376 --- Taalstoornissen --- Communicatieproblemen --- Kinderen met een handicap --- 463.4 --- Spraakstoornissen ; kinderen --- communicatie --- communicatiestoornissen --- Spraak- en taalgebrekkigen --- PXL-Education 2016 --- taalproblemen --- dysfasie --- Taalproblemen --- Jeugd --- Kinderen en jeugd --- Ernstige Spraakmoeilijkheid --- Taalprobleem --- Taalstoornis --- Kind --- Ernstige spraak- en taalmoeilijkheden --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|