Narrow your search

Library

KBR (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Digitale voortgangstoets. Van concept tot implementatie
Author:
ISBN: 9789044125832 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kennis toetsen bij studenten en afgestudeerden is een uitdaging voor elke opleiding. Dit kan gestimuleerd worden door gebruik te maken van een voortgangstoets. Competentiegericht onderwijs is onlosmakelijk verbonden met competentiegerichte assessments. Om een competentie in al zijn aspecten te beoordelen, dus ook het kennisaspect, moeten verschillende assessment- en toetsvormen geïntegreerd worden in een competentieassessment- programma. De digitale voortgangstoets heeft als doel het functionele kennisaspect van een competentie te evalueren. Het beheersen van deze kennis wordt bevorderd door het herhaaldelijk afnemen van de toets, gecombineerd met een degelijke feedback. Een goed en uitgebreid kennisnetwerk is essentieel om andere metacognitieve assessments tot een goed einde te brengen en de vooropgestelde competenties te bereiken. Het digitale karakter van de toets sluit nauw aan bij de digitale leefwereld van de student en de snel evoluerende kennismaatschappij. Een digitale voortgangstoets is een grote stap in het ontwerpen van innovatieve assessmentinstrumenten. De implementatie vraagt een paradigmashift van het onderwijs, zowel op management- als op studenten- en docentenniveau. Dit boek beschrijft hoe een digitale voortgangstoets vanuit een basisconcept uitgewerkt en geïmplementeerd kan worden in het onderwijs. Het biedt theoretische achtergronden aan die verduidelijkt worden met praktijkvoorbeelden en resultaten uit de opleiding bachelor in de verpleegkunde. Het boek is bestemd voor docenten, lectoren, beleidsmakers, onderwijskundigen, opleidingsverantwoordelijken en medewerkers uit het werkveld. Vanwege het brede perspectief van waaruit de digitale voortgangstoets bekeken wordt, is het boek ook geschikt voor alle opleidingen in het hoger onderwijs of andere sectoren uit het werkveld.

Keywords

Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- verpleegkundige opleiding --- Higher education --- competenties --- assessments (onderwijs) --- Education -- Innovations --- Education -- Technological innovations --- Educational innovations --- Educational technology --- Enseignement -- Innovations --- Enseignement -- Technologie --- Innovations [Educational ] --- Innovations dans l'enseignement --- Innovations pédagogiques --- Innovations éducatives --- Instructional technology --- Nouvelles technologies de l'information et de la communication en éducation --- Onderwijs -- Technologie --- Onderwijs -- Vernieuwingen --- Onderwijstechnologie --- Onderwijsvernieuwingen --- TIC en éducation --- TICE --- Technological change in education --- Technologie de l'instruction --- Technologie de l'éducation --- Technologie pédagogique --- Technologie éducative --- Technologies d'apprentissage --- Technologies de l'information et de la communication dans l'enseignement --- Technologies de l'information et de la communication en éducation --- Technologies de l'information et de la communication pour l'éducation --- Technology in education --- Éducation -- Innovations --- Éducation -- Technologie --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- evaluatie --- toetsen --- 613.3 --- ICT --- computergestuurd onderwijs --- e-learning --- studentenbegeleiding --- voortgangstoets --- competentiegerichte toets --- competentiemeting --- digitale voortgangstoets --- kwaliteitszorg onderwijs --- 113827.jpg --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Hoger onderwijs --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Examens (hoger onderwijs) --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- Competenties --- Onderwijs --- 454.4 --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Verder kijken dan de hype : tablets: een didactisch instrument in de klas
Authors: --- ---
ISBN: 9789462344358 Year: 2015 Volume: *8 Publisher: Kalmthout Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inspiratieboek dat elke leerkracht verder wil laten verder kijken dan de hype zelf. Handboek dat handvatten aanreikt om het tabletgebruik in de klas te faciliteren. Concrete activiteiten en impulsen uitgewerkt voor kleuters en lagere school: in de les, als project, binnen thema’s, klasuitstappen,… Duidelijke vermelding van bruikbare apps en tools voor in praktijk. Probleemoplossend, onderzoekend en samenwerkend leren bij kinderen en jongeren stimuleren en ontwikkelen. Deze uitgave sluit aan binnen het STEM-onderwijs. STEM, de internationale afkorting voor Science, Technology, Engineering and Mathematics, staat onder andere voor het leergebied wiskunde en de domeinen wetenschap en techniek binnen het leergebied wereldoriëntatie.

Keywords

Assistants numériques personnels --- Assistants personnels numériques --- Assistants électroniques de poche --- Computers [Electronic digital ] --- Computers [Electronische digitale ] --- Educational technology --- Electronic digital computers --- Elektronische digitale computers --- Enseignement -- Technologie --- Hand-held computers --- Handheld computers --- Instructional technology --- Microordinateurs de poche --- Nouvelles technologies de l'information et de la communication en éducation --- Onderwijs -- Technologie --- Onderwijstechnologie --- Ordinateurs de poche --- Ordinateurs numériques électroniques --- Palmtop computers --- Pocket computers --- Portatifs miniatures (Ordinateurs) --- TIC en éducation --- TICE --- Tablettes électroniques --- Technologie de l'instruction --- Technologie de l'éducation --- Technologie pédagogique --- Technologie éducative --- Technologies d'apprentissage --- Technologies de l'information et de la communication dans l'enseignement --- Technologies de l'information et de la communication en éducation --- Technologies de l'information et de la communication pour l'éducation --- Technology in education --- Zakcomputers --- Éducation -- Technologie --- ICT --- tablets --- Internet en onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- 454.510 --- Kleuteronderwijs --- ICT : basisonderwijs --- Onderzoekend leren --- Coöperatief leren --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen --- ICT ; onderwijs ; Vlaanderen. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- mobile platforms (informatica) --- apps --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Education 2015 --- didactisch materiaal --- computergestuurd onderwijs

Listing 1 - 2 of 2
Sort by